Reakcia na: Miro #12580:
Ja osobne by som ho najradšej vyhnal z mesta von. Spojenie v tom čase od Carrefouru je skutočne zlé. Je tam síce ešte jeden spoj, ktorý ale nepremáva cez školské prázdniny. Školáci sú na prázdninách, tak sa aj v OC Dubeň, podľa DPMŽ, "zastavil" život.
Vladimír
NKTD zase oproti dovtedajšiemu stavu išla na vec stroho systémom "väčšina berie", kedy väčšine cestujúcich ponúkla sprehľadnenie a spravidelnenie dopravy, kdežto na menšinu nebrala ohľad skoro žiadny. Okrem toho kritici jej vyčítali zbytočné km a minúty krútením sa liniek po mestskom okruhu a na viacerých ťahoch prepad počtu spojov smerom nadol.
Človek vo svojej prirodzenosti by najradšej chcel "kompromis" v takej podobe, že v novom systéme ostane zo starých len to dobré. Ale ono to veľmi nejde. Lebo keď vidím nový návrh, vidím, že sa vracia nielen to staré dobré, ale aj to staré zlé.
Netvrdím, že mám patent na objektívny pohľad. Možno mi niektoré súvislosti unikajú (ak áno, otvorte mi niekto oči). No zdá sa mi, že voči starým L5 a 1 si až príliš sentimentálny. Linka by nemala premávať preto, že je historická, ale preto, že je dobrá. Ak je historická a dobrá zároveň, je to len dobre. Prípad starej L1 to však podľa mňa nebol. L5 zase skoro v celej trase kopírovala L2. O historickosti by som tiež nehovoril, keďže vieme, že vznikla až dodatočne zo sedlových spojov L2, ktoré odklonili z Bytčice na Solinky.
Dúfam, že si rozumieme ohľadne myšlienky tohto príspevku. Nehovorím, čo je dobré a čo zlé. Vydiskutujme si to však vecne. Zoberme oba systémy a porovnajme ich. A nebásnime o pár stovkách metrov troleja, ktorý sa preklasifikoval na manipulačnú trať.
Takže diskutujme.