Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Miro #11191:
1. Pod fotografiou v článku bolo uvedené, že sa plánuje vybudovať trolejbusová trať po Rajeckej ceste až do Lietavskej Lúčky.
2. Skôr sa dočkáme ďalších generálok. ?
Reakcia na: Jozef #11188:

1. nevie niekto povedať, o akej novej trase to hovoril?
2. "s ďalšími investíciami do trolejbusového parku sa dnes neráta" - takže 25Tr len tak skoro neuvidíme? ?
Reakcia na: marek #11187:
je to len presmerované do iného pruhu, súbežne s pôvodnou cestou
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6362&postdays=0&postorder=asc&start=250
Trolejbusy majú v meste budúcnosť

Z ulíc mesta v najbližšej budúcnosti trolejbusy nezmiznú. Pripravuje sa dokonca o rozšírenie o novú linku. Žilina tak nebude nebude nasledovať Banskú Bystricu, kde trolejbusy zatiaľ doslúžili. Igor Gubala, riaditeľ DPMŽ považuje prípadné zrušenie alebo obmedzenie trolejbusov za výrazný krok späť. V našom meste sa používajú od roku 1993 „Trolejbusová doprava má v Žiline dôležité postavenie. Jej prípadné zrušenie by bolo výrazne neekonomické a Dopravný podnik si ho nemôže dovoliť.“ povedal Gubala.
V minulosti boli trolejbusy alternatívou k neekologickým naftovým motorom. Dnes sa situácia v tomto smere vyrovnala. Prípadná výmena trolejbusov za autobusy by z ekologického hľadiska nemala výraznejší vplyv. Zavedenie autobusov v celom meste by nezmenilo ani cenu cestovného. Hlavný ekonomický rozdiel sú náklady na vybudovanie trolejbusového vedenia. „Jeho výstavba stála približne 320 mil. korún a patrí mestu.“ Vysvetľuje Igor Gubala. Prevádzkové náklady oboch typov dopravných prostriedkov sú podľa neho približne rovnaké. V prípade trolejbusov sa započítava aj údržba trolejového vedenia, nie však ich výstavba. Sú však nenáročné na údržbu. Trolejbus však nepotrebuje olej a ošetrovanie motora, potrebuje však častejšie servisné prehliadky.“ hovorí Gubala. Rovnako cena nákupu oboch typov vozidiel je porovnateľná. „Jedna z najväčších položiek je mzda vodiča a tá je u oboch druhov dopravy rovnaká.“ dodáva riaditeľ. V Žiline dnes premáva na 10 linkách 43 trolejbusov. DP plánuje Ďalšiu trasu trolejbusového vedenia, celý projekt sa však iba rozbieha. Klasických trolejbusov premáva v meste 15 novších, kĺbového typu, je 28. Ich priemerný vek je 11 rokov. „Trolejbus má dlhšiu životnosť ako autobus.“ Hovorí Gubala. Všetky trolejbusy v Žiline prechádzajú generálnou opravou a s ďalšími investíciami do trolejbusového parku sa dnes neráta.

Zdroj: Žilinské Echo, ročník 2, č. 11, str. 2. autor Michal Trško.
Ktora je obchadzkova trasa namiesto uzavreteho useku Zilina - strazov? Cez chlmec?
Autobus #110 so školským náterom práve jazdí trochu netradične ako záloha na L3.
Reakcia na: Pišta #11184:
Zrejme aj MHD premáva po obchádzkovej ceste, ktorá je súbežná s pôvodnou:
http://www.aktuality.sk/spravy/domace/cesta-zilina---strazov-uzavreta-do-konca-septembra
Vraj je oddnes uzatvorená cesta Žilina - Strážov kvôli výstavbe diaľnice.... Vie niekto bližšie info, kade vedie obchádzka a kade premáva spoj L29? ďakujem
Reakcia na: Mongolec #11182:
Ako keby som to pred dvomi mesiacmi nehovoril...Vsetci ma tu povazovali za blazna...Ono najprv sa do vsetkeho musia zapojit media az potom zacne niekto nieco robit...
Reakcia na: Kvacalova23 #11180:
povedzme si to na rovinu, Juraj neopustil DP dobrovoľne, ale musel.... kandidát už bol pripravený...
Reakcia na: VLK #11178:
Plne súhlasím, nemá ani páru o DPMŽ, takto to dopadne ked má niekto školu ale o doprave ani šajn. Hlavne že sľuboval zmeny, sľuboval že bude na tomto fóre diskutovať, no najprv by si musel asi naštudovať niečo o tomto podniku. Je to smutné že DP opustil Pán Popluhár. ?
Včera, v doobedňajších hodinách sa stala dopravná nehoda autobusu Irisbus Citelis 18M č. 118. Pod Váhostavom doň narazilo osobné auto. Vodič autobusu, mladý vyštudovaný chalan, asi zazmätkoval a tak sa to stalo. Bus nie je vážne poškodený, má len pokrčené "plechy" na strane šoféra, v časti kĺbu.
Reakcia na: simkoslav #11176:
ja mám obavu, že s nebude meniť vôbc nič (nakoľko p. riaditľ sa tomu nerozumie) a nepríde teda ani potrebná reorganizácia autobusovej dopravy.... šak si ľudia zvykli.... ?
Reakcia na: simkoslav #11176:
mna zaujala informacia o pracovnikov,ktori pracovali pol roka zbytocne,cim podnik prisiel o milion
V rozhlasových správach sa p. riad. Gubala nechal počuť, že:
- nechystá sa meniť organizáciu dopravy, keďže si už ľudia zvykli na súčasný systém
- prepustil zatiaľ niekoľko (9) pracovníkov na úseku údržby opráv vozidiel
- stále sa mu zdá podnik prezamestnaný a bude robiť audit na jednotlivých oddeleniach.
Poslanec Fiabane sa vyjadril, že:
- pripomienky k organizácii dopravy ustali a ľudia UŽ nenamietajú
- na jeseň si páni poslanci činnosť nového vedenia DPMŽ skontrolujú.
klbak č.205,ktory bol urceny na go,sa vratil na linku 13.Pokial sa nevrati vozidlo č.210 z opravy,bude 205tka nasadzovana na linky dalej
klbak 228 bol z l.4/14 preradeny do zalohy
karosa č.01 bola preradena zo svojej domovskej linky 27 na linku 31.
dnes v hlavnych spravach na Regine bol rozhovor s riad.DP.Mozte si to najst na stranke slov.rozhlasu audioarchiv zurnalu rad.regina.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.