Ešte tie tvoje a moje podmienky rozšírim: pozrite si aj Vladimírove podmienky na tvorbu linkového vedenia (v Nitre) na nitrianskom fóre.
Len ako pomôcka, snažte sa linky pri ich návrhu označovať napr. písmenami, aby vás čislené označovanie neviedlo určitým smerom. Očíslovať až na konci a podľa možností tak, aby sa čo najviac podobalo na súčané (minulé) číslovanie.
Re #10715 simkoslav: Prines ho večer a pozrieme sa na to. Mapku netreba, nakreslíme.
Podávam svoj bojový návrh, budem rád, ak mi vytkneš jeho nedostatky. Len upozorňujem, že som ho nevymyslel dnes a teraz, ale už dlhšie som si to skúšal:
Prípadné negatíva:
- zrušenie priameho spojenia Vlčince - Bytčica; riešiť náväznosťou linky 22 na linku 2 na Štúrovom nám., nie je tu potrebné prebiehať cez ulicu, náväzné spoje by boli vyznačené v CP; náväznosť je možné vytvoriť do 2 min.
- zložitosť liniek 3 a 4.
Obmedzenia:
- niekoľko účelových spojov l. 1 by v rannej a popoludňajšej špičke zachádzalo k depu
- niekoľko účelových spojov l. 2 by v rannej špičke premávalo ramenom po Košickej (opačne v popl. špičke); z dôvodu ľahšej prepravy cestujúcich do KIE a škôl.
- na l. 2 by bolo možné eventuálne prevádzkovať 1 nízkopodlažný autobus s garantovanými spojmi pre invalidov (toto vozidlo je momentálne ušetrené zo zrušenej linky 2 do Bytčice)
- sólo vozy na l. 5 (býv. 16) by postupnou obnovou vozoového parku boli nahrádzané kĺbovymi (vzhľadom k rast. počtu obyv. sídliska Hájik).
Drobná otázka: máte niekto pozitívne info, že príde dnes večer do Drevenej kravy aj Juraj? Ako tak pozerám, jeho posledný príspevok je z 21.1. o 18:08, keď sme miesto stretnutia ešte nemali dohodnuté ?
Ešte pripomeniem, že pri tvorbe nejakej koncepcie je potrebné brať na ohľad okrem iného 2 veci -
1. interval na akejkoľvek trase by nemal byť vyšší ako 30 min. (s výnimkou účelových spojov);
2. treba dodržať stanovený počet najazdených kilometrov (v súčasnosti je to okolo 5430 km/ prac. deň).
Ak by som mal spomenuť niekoľko negatív, ktoré prináša NKTD, sú to tieto:
1. vzhľadom k počtu obyvateľov jednotlivých sídlisk a mestských častí a počtu ponúkaných miest na jednotlivé sídliská je tu skutočne istý nepomer - Hájik a Závodie majú 20%-ný nadštandard, ktorý mi vyšiel ako chýbajúci na Hlinách + Solinkách + Bôriku.
2. Ako obyvateľ Vlčiniec na základe skúseností by som "otočil" trasovanie liniek 4 a 14 na centrálnom okruhu (dôvodom je predlžovanie jazdnej doby a pravidelné meškanie na linke 14 a to v smere centrum - Vlčince z dôvodu dlhého čakania na križovatke Veľká okružná - Spanyolova a zápch na Ul. vysokoškolákov.
3. NKTD je príliš liberálny variant - vyhovuje väčšine prepravujúcej sa v ťahu sídlisko - centrum, ale potreby "menšín" sú riešené len v nutnom rozsahu. Osobne som sociálnejšie orentovaný. Osobne som zástancom trasovania sídlisko - centrum - sidlisko, ktoré umožňuje lepšie vyhovieť aj väčšine aj menšine. A som si takmer istý, že sa dá vytvoriť aj taká koncepcia, ktorá dokáže zabezpečiť aj pravidelný interval, aj dostatok využitých spojov premávajúcich medzi sídliskami (a centrom) a dodržať aj horeuvedené parametre.
Napriek tomu nepovažujem NKTD z 21.1.2006 za zlý variant, naopak, oveľa lepší, ako to, čo tu bolo predtým.
Iste ak sa raz postavia nákupné centrá aj na Solinkách a Hlinách počty cestujúcich sa zvýšia. Samozrejme len v prípade, že nebudú vo všetkých tie isté obchody. Ale zatiaľ, snáď s výnimkou spojov ktorými sa vozia školáci, chodieva L13 v úseku ŽU - Matice Slovenskej dosť slabo vyťažená.
Ja by som možno ten tvoj návrh doplnil (mimochodom o tom sme sa už raz dávno, ešte na diskusii na mestskadoprava.net bavili), že po vybudovaní trate cez Veľký diel, by bolo najlepšie linku 4 zokruhovať. A všetky ostatné linky mohli zostať tak ako boli. Žiaľ, ale tarifa nedovolí.
Re #10709 marek231: Tak bojová úloha, každý predstaví svoju koncepciu do súčasne trolejovej siete a vzhľadom na súčasné potreby. Môžete myslieť pri tvorbe liniek aj do budúcnosti (maximálne rok), ale pri intervaloch nie. Taktiež sa musíte zmestiť do súčasných vozokilometrov (v prípade potreby údaje dodám, hádam ich ešte mám) a do počtu vozidiel. A treba myslieť na globálne potreby, nie len na svoje! Každý dobrý návrh sa víta.
Ďakujem za odoslanie fotografií (až teraz som sa dostal k ich prezretiu). Len pripomeniem, že kĺbové autobusy na l. 5 nikdy pravidelne nepremávali, len počas výluk a prestávok vodičov.
Marek: uz to moc kombinujes. Jedna vyhoda v tvojich navrhoch je znicena negativom. Pri tvojej verzii L6 cez Stur. Namestie by sa skratil cas z HA na VL. Ale tym by sa stale L6 nevyuzivanou linkou.
Precitaj si moj navrh v prispevku nizsie a nakresli si mapku ako by to vyzeralo. Myslim ze by to bola dobra struktura
ludia kaslime na to......tu desiatky moznosti ako naplanovat vedenie liniek a nech sa presadi ktorakolvek vzdy bude niekto nespokojny........a aj tak my co sme tu to neovplyvnime.........je to o prachoch a setreni.......aby sa zase na opacnej strane....vedenie podniku a pod.....mohlo nabalovat.......
Preco cestujuci z Hajika su odkazany cestovat na vlky cez cele centrum? niekto moze namietat, ze spojenie L6 treba, ze sa spaja stanica a nemocnica, ale k tomu by postacovala L3.
Spojenie hajika so zst by mala na starosti L16 a L6 by jazdila z hajika na sturak, okolo nemocnice a na vlky, konecna Fatranska. O kolko by sa skratilo spojenie Hajika so zastavkou Matice Slovenskej?
Ak by cez Velky diel chodili Len L4 a L14 v sedle kadzych 15 minut, pri zohladneni stavby MAXu a dalsich obch.centier na zelenej luke v oblasti Soliniek, urcite vzrastie objem prepravenych cestujucich z vlkov na solinky cez velky diel.
Neviem,ale mne sa zdali linky 7/17 dost efektivne...spajali vsetky casti mesta a doslova ako tie 2 casti Shanghaja...Odtial-sem a Odtial-tam:) Ja by som si dovolil tvrdit,ze 6-ka chodila celkom casto...s nou si sa dostal skoro vsade+7-ka a v spicke 16-ka,,,to postacovlao...a dalsia vec...ved 1-ka az na par spojov je linka,ktoru si vodici robia do depa a napr.zvez sa takou 1-kou...odchod z Hlinskej 16:41 a uvidis,co je to poloprazdny voz...tie jednotky,co su skutocne jednotky a idu celu trasu...maju svoj zmysel...ja ich napr.vyuzivam
Zaujimave nazory ktore vyzeraju odlisne ale vsetky maju ten isty princip.
Velmi zaujimavy bol navrh L4/14 v podani prispievatela Mareka. Ale ostatne navrhy mali chybu.
marek:tvoj navrh sme z radov vodicov davali pred spustenim novej trasy bolo to bez vysledku niekdo rozhodol od stola a ta L.1. dodnes to nechapu niektori vodici dik ze padaju tieto navrhy mozna to niekomu otvori oci.
URBINO: O linku ku Carrefouru by som sa nebál, je vždy slušne nasadená. Škoda že sa pri výstavbe nepresadil variant posunúť zastávku Vysokoškolákov ku kruhovému objazdu. Získali by tým všetci, keďže športová hala ani Dom techniky (či ako sa to volá) vyprodukujú toľko cestujúcich ako OC.
marek: Tvoj návrh má len jednu chybičku a to strašne veľa spojov cez Veľký diel.
mne sa zda, ze rok po zavedeni noveho trasovania liniek je cestujucich ovela menej...
Tiez by som privital L4 v povodnej trase... alebo by som spravil L4 a L14.. jedna by jazdila z matice slovenskej - cez tesco - zst. - hurbanovu - hliny - solinky - ZU - fatransku a koncila na matice slovenskej. a L14 by jazdila zase opacne.
Alebo by L4 mala trasu matice slovenskej - cez tesco - zst. - hurbanovu - hliny - solinky - ZU - fatransku a koncila na matice slovenskej a L 14 by jazdila z Jasenova - hliny - hurbanka - zst - tesco - vlky - fatranska - ZU - jasenova. Takto by chodilo viac spojov na fatransku a aj k univerzite, tiez by bli spojene vlky a solinky bez prestupu... Napriklad z CaM alebo obchodnej az na solinky...
Tym by bola uplne nepotrebna L13 a mohla sa zrusit.
L 6 by sa potiahla cez vysokoskolakov az na fatransku.
L7 by sa potiahla z hajika cez solinky azna matice slovenskej.
Mohla by sa zrusit L1. aj tak je to len torzo niecoho co sa hra na linku...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mirec238