Ked sa tu niekto kto vie odpovedat na moje dotazy , tak ho prosim o prispevok s ujasnením viacerych vecí:
1) na co bol zakupeny novy City Line?
2)preco nie je v zilinskych farbach?
3)ak teda budu nasadzovane nové NP Citelisy sem tam do MHD Zilina tak kedy sa ich v reale mesta dockame?
To ze boli autobusy kupene zo statnej dotacie ma trosku ukludnilo ze to nebola prave Zilinska pokladnica ukratena o peniaze pre autobusy do Kie.Lebo ak by mal DPMZ kupit nove autobusy pre KIU a nie pre Zilinu tak to by som tu nikomu neodpustil.To by som bol zasadne proti tomu.Nech sa zamestnanci prepravuju ale to co ma patrit mestu nech ide do mesta.
Stále dookola. Jeden sa vyjadril sprosto o MHD a druhý ak sa nevyjadril tak sú na tej úrovni!? „Starý radný“ sa vyjadroval o MHD niekedy po zavedení NKTD a ešte na nejakú otázku počas roka v TV Patriot. Vyjadrovanie nechal to na ľudí, ktorí problematike rozumejú, teda na menežment DPMŽ. Je všeobecne známe, že sa nevyjadroval k rôznym oblastiam, pred komunálnymi voľbami, neorganizoval mítingy ani v tomto roku a ani v minulosti. Postačovalo mu pár bilboardov, prípadne otvorenie novej trolejbusovej trate. Naproti tomu „nový radný“ organizoval mítingy, koncerty v spolupráci s občianskymi združeniami, tretím sektorom a rôznymi záchrancami demokracie. Po celom meste, vrátane sídlisk, na zastávkach MHD mal svojich agitátorov s prenosnými stolmi a metrákmi propagačného materiálu s ktorými obsypávali cestujúcich MHD. „Starý radný“ dal do rozpočtu dotácie pre DPMŽ (napr. v tomto roku 80 mil. Sk), nevnucoval nejaké svojské nápady a prevádzku MHD nechal na skúsených odborníkov v DP. Okrem toho zabezpečil finančné prostriedky napr. v tomto roku na kúpu 12 nových autobusov. „Nový radný“ po voľbách by už mohol prestať s dehonestáciou a správať sa ako primátor štvrtého najväčšieho mesta na Slovensku, hoci má ukončené len gymnázium. Čoskoro uvidíme. aký má vzťah k MHD a koľko prostriedkov zahrnie do rozpočtu mesta pre DP a ako začne s obnovou „výbehových trolejbusov“ podľa jeho vlastných predstáv. V závere tohto roka má však iné starosti. Pripravuje „trafiky“ pre svojich verných, a tých má okolo seba bohato a musí ich odmeniť. Navyše pripravuje „deratizáciu“ MsÚ, s ktorou má tiež bohaté skúsenosti už v minulosti z úrovne sekretára SDKÚ. Príjemný deň.
Ja si myslím, že to označenie L25 a L35 ako "len pre robotníkov Kie" nebolo myslené dehonestujúco, ale asi tak, že tam jazdia samí zdraví ľudia (len zamestnanci Kie a spol. ? ), takže na ich slušnú dopravu stačia VP vozidlá a NP vozidlá by sa lepšie využili na mestských linkách, kde jazdí aj veľa starých a chorých ľudí.
Ale teraz si nám objasnil, že tieto tri nové NP autobusy boli kúpené zo štátnych peňazí a tak budú prednostne nasadzované na tieto linky.
Ozaj, ten Citelis Line bol kúpený nejako na poslednú chvíľu, že nemá mestský náter?
Mimochodom, všetkým priateľom MHD želám veľa úspechov do roku 2007 a žilinskej MHD (a trolejbusom zvlášť ? ) veľa šťastných kilometrov.
Oukej...tak si to rozoberme...viem,ze to bolo myslene na mna s tou frazou a pri tomto by som sa rad pozastavil, TAKZE...jednoduchymi ludmi som myslel obycajnych ludi, ktori su schopni lahko naletiet slubom a podobne...a to, ze niektore z tychto vyjadreni povedal PO volbach...to som nevedel,ja som myslel,ze ide o predvolebne vyjadrenia a preto tuto vec BERIEM spat...nuz a na svojom stale trvam a dufam a verim, ze nam "nový radný" prinesie ovocie aj do dopravy a rozmysli vyjadrenia o vybehovosti trolejbusov....
A mimochodom...ked uz je tak kritizovany...tak kedy stary radny vobec nieco hovoril o doprave od otvorenia trati a toho, kedy bol pozvany na otvaranie niektorych trati?? Ja si na to akosi nepamatam...prosim o opravu, ak sa mylim, co s radostou prijmem
Re #10312 Juraj: Beriem spat...nevedel som,ze islo o povolebne vyjadrenia...myslel som,ze ide o predvolebne reci... ?
Plzen to provozuje pouze po tisicilete vode, mozna tak jeste pri vyluce Doubravky a podobne. Nikoliv vsak stale. Bratislava to provozuje na lince se sesti odjezdy za den a i to pouze v jednom smeru a stejne je to jenom sotousska hracka. Proc by to mela provozovat Zilina? To si myslis, ze kazdy ma tisiciletou vodu jako Plzen nebo penize na vyhazovani, jako Bratislava ci Rim?
Malokto z Vas chlapci viete ako bol p.primator spojeny s DPMZ.Ja za nikoho nelobujem ani nikoho neurazam.Zijem v meste Zilina a mam otvorene oci.Aku tu cestu spravil prim.zo Soliniek na Vlc.ved sa tam ledva obidu dva trolejbusy,a to sa uz nemohli najst nej.tie milioniky na obycajny chodnik pre ob.ludi? A o ceste okolo ubytvni pre vysokoskolakov ,no skoda aj co napisat,len sa cudujem ,ze tam este nikoho nezrazilo.Moj zlaty co mas take nervy na mna,ja s dopr.podnikom nemam nic ani ma ich situacia nezaujima.Ale nebolo by od veci ,ked pozname kolko nukaju vodicom 82,20 na inzeratoch v aut.keby sa prejavilo vedenie a spristupnilo svoje platy,mozno by sme sa cudovali,preco tak bojuju za stareho richtara ,lebo zrejme ten novy ich odvola. ? Mas pravdu bavorak to nebol bola to Oktavia.Ako som uz pisal,nie som za znicenie trol.dopravy,tak neviem preco ma niektori zufalci tak strasne chcu znicit ja vyjadrujem len svoje myslienky a nikoho tym nechcem urazit ani podcenit.Takze ak nechapes demokraciu pisania myslienok tak ,by si tu uz nemal co pisat.Neviem ,ci sa dozijem toho casu,ked sa budem moct tu sa podpisat svojim vlastnym menom pretoze zijeme na Slovensku a zvlast v Za ,kde s dem. treba zaobchadzat este velmi opatrne.Prajem vsetkym pisatelom a citatelom vela zdravia a stastia do Nov. roku a vela triezvych nazorov.Je neuveritelne co citim s niektorych mojich oponentou,myslim tym nevrazivost, potom sa necudujme ,ze to dochadza az tak daleko ,ze sa na uliciach vrazdia ludia coho sme stale svedkanmi.Aj v takej doprave sa ukazuje na akej urovni je nase ludstvo
Treba si prečítať pár príspevkov dozadu, kde sa už o nízkopodlažných vozidlách písalo.
Autobus Karosa B 741 #110 nemá "divný školský náter". Preto dostal tento "divný školský náter", lebo je to bývalý školský autobus, s výrazným označením "Školský autobus" a ďalšími bezpečnostnými prvkami na žltom podklade. So svojim ojedinelým náterom je zaujímavým prvkom v uliciach nášho mesta. Ešte donedávna tento školský autobus bezpečne vozil žiakov dochádzajúcich z Hájika na Vlčince a po zavedení linky č. 1 od 1.8.2006 bol tento spoj zrušený.
Tak sa mi zdá, že niektorí pravoverní keď nemajú argumenty, tak len zľahčujú situáciu. Pred voľbami chcel najskôr prilákať "jednoduchých ľudí a vyplniť svoj program" (zaujímavá fráza) a vyjadrenie po voľbách ohľadom MHD už vlastne komu bolo smerované? Mne to tu pripadá, že tu diskutujeme s rozdvojenými osobnosťami.
Posledne 3 citelisy boli zakupene nie z mestskych penazi, ale zo statnej pomoci, ktorou sa ma realizovat medzinarodna zmluva medzi SR a KR v obdobi do r. 2010. Z toho jednoznacne vyplyva, ze tieto 3 vozidla by mali byt PREDNOSTNE pocas 5 rokov nasadzovane do Kie.
Samozrejme, pocas prvych 2 rokoch mozu, mali by ci musia byt nasadzovane aj na ostatne linky MHD, aby sa dodrzali /alebo osvedcili/ pocas 24 mesacnej zarucnej doby, kdedy je viazany aj urcity pocet kilometrov, ktore na L25 a L35 nenajazdia. Po 5 rokoch su potom plne k dispozicii pre ostatnu MHD podla potreby mesta. S tymto sa neda nic robit, zmluvy sa musia dodrziavat.
Trochu mi je luto niektorych prispevkov, kde sa cestujuci na L25 a L35 dehonestuju "len na robotnikov Kie" , vsak to su predsa ludia iduci za tvrdou pracou, ktoru si riadne "odmakaju" a slusnu dopravu si zasluzia aspon tak ako ti, co idu do skoly ci za nakupmi.
Citelisy budú zo začiatku pravdepodobne nasadzované na trolejbusové linky. Ale len pokiaľ nenajazdia potrebný počet km. Potom pôjdu do KIE. B 961E na bežných nejazdia, len do KIE. Zo začiatku tiež chodili na linkách 3- #115, 4/14- #116 a 16- #114. #110 sa mal používať na školskom spoji Hájik-Vlčince ale nahradila ho trolejbusová linka 1. Každý kĺbak je potrebný, tak sa aj tento využíva do KIE. To má kvôli náteru stáť len tak vo vozovni?
Nevie mi niekto povedat, kde budu na nasadzovane tie citelisi 18? Pripada mi skoda vyuzit nizkopodlazne vozidla na linku do KIE, kde sa vozia väčšinou len pracovníci KIE. Jazdia občas B961E aj na nejakych mestských autobusových linkách? Na co sa pouzíva voz 110. Zatial som ho videl len na linke do KIE. Naco potom dostal ten divný skolský náter?
Myslim,ze pre Zilinu je duobus celkovo nevyuzitelny...paci sa mi ta vec, ale neviem si ho v uliciach ZA predstavit...moznoze po trase 13-ky a potom potiahnut do Chlmca...alebo nebudovat trolej do Bytcice a zriadit celodennu 2-ku,co by kruhovala mesto a vracala sa na Rosinsku/Vlky...moznoze toto,ale asi by to nepreslo:(
Re #10302 Vladimír: Ja som presiel skoro vsetky metropoly zapadnej Europy a ked som aj videl starsi voz,tak to bolo NP-cko
Re #10301 Juraj: Inak,dobre argumenty...beriem ich viac ako postacujuce... Netreba dvakrat hovorit...ja som v SF bol a Skodovky su tam skutocne jednicky...a tie vyjadrenia...ja si myslim,ze len chcel prilakat jednoduchsich ludi a vyplnit svoj program, tak tam toto napisal, ale netreba to brat vazne...ja dufam, ze nam novy "starosta" donesie vela dobreho...dufajme...aj do dopravy... ?
Hodil by sa napríklad do Žilinskej Lehoty alebo aj do Mojšovej Lúčky. Ale ja by som ho rád vydel aj na linke 27. To by som cestoval dosť často! ? Však uvidíme ako ho zadelia.
1. V Plzni v době povodní v roce 2002 zajištovaly trolejbusy s pomocným motorem trvale kompletní provoz vybraných linek MHD pod odpojenou sítí.
2. V Bratislavě se provozuje mimo trakční vedení pravidelně (zatím kvůli malému počtu vozidel pouze v ranní špičce) trolejbusová linka 133.
3. Pokud porovnáváme pouze spotřebu, asi T-busy vyjdou hůře (v Římě se ale jezdí s bateriemi). U kloubového citibusu jsou ale roční odpisy min 1 mil Sk a denní přes 2500 Sk, pokud bus do Kie ujede 50 km denně, vychází 1 km na 50,-SK - pouze odpisy bez platu řidiče, nafty a režie!!! trolejbus s pomocným motorem by těch km ujel mnohem více,
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
marek231
1) na co bol zakupeny novy City Line?
2)preco nie je v zilinskych farbach?
3)ak teda budu nasadzovane nové NP Citelisy sem tam do MHD Zilina tak kedy sa ich v reale mesta dockame?
To ze boli autobusy kupene zo statnej dotacie ma trosku ukludnilo ze to nebola prave Zilinska pokladnica ukratena o peniaze pre autobusy do Kie.Lebo ak by mal DPMZ kupit nove autobusy pre KIU a nie pre Zilinu tak to by som tu nikomu neodpustil.To by som bol zasadne proti tomu.Nech sa zamestnanci prepravuju ale to co ma patrit mestu nech ide do mesta.