Reakcia na: Jakub #9561:
Možno sa ti to na prvý pohľad zdá, že nie sú ničím výnimočné. Budúcnosť je však taká, že postupne sa budú kasselské obrubníky na zastávkach vymieňať. Pre vozidlá je potrebné, aby zastavili čo najbližšie pri nástupnej hrane. To bolo možné síce aj pri klasickom obrubníku, ale tento „kasselský“ obrubník, ktorý vyvinuli v Nemecku, umožňuje približovanie kolies k obrubníku bez toho, aby došlo k poškodeniu pneumatík. Zároveň vedie vozidlo a zaisťuje najmenšiu stálu medzeru medzi vozidlom a hranou nástupnej plochy. Trolejbus alebo autobus sa takto priblíži k nástupišťu zastávky. Obrubník je vo výške asi 20 cm ako je aj nástupná hrana vozidla. Toto umožňuje ľahké nastupovanie. Výhody kasselského obrubníka sa prejavia hlavne pri nízkopodlažných vozidlách, pri nastupovaní starých ľudí, invalidných vozíkov a kočíkov. Myslím si, že ideme s dobou, kde aj u nás po Prešove sa začali budovať medzi prvými na Slovensku nové nástupištia tohto typu.