Reakcia na: amater #2820:
S tými prípojmi na rýchliky to v prípade TT nie je také jednoduché. Časť bude chcieť prípoj na smer Ba, časť na smer ZA. A potom na rýchliky, alebo na IC-čka? alebo aj na Zr vlaky? A koľko pred odchodom? Ja osobne chodím na stanicu vždy minimálne 20 min. pred odchodom vlaku a keď je to nejaká významnejšia akcia alebo ideme väčšia skupina tak niekedy aj 30 min. (a teda ani zďaleka nie som sám, čo si pre každý prípad necháva dostatočnú časovú rezervu). (v kritické časy sa iba pri okienku na kúpu lístka čaká v rade tých 8-10 min...Niečo iné je po príchode vlaku, keď z neho vystúpi veľký dav a je predpoklad že väčšina z neho pôjde na MHD a to tiež na konkrétne smery, nie do celej TT. Ale takáto situácia nastane iba vybrané nedele večer z vlakov zo smeru KE a to je už zasa osobitná kapitola...
amater
Čo sa týka Udiaka, tomu zadalo mesto, aby z určitých parametrov vytvoril model MHD. To čo vymyslel vyzerá tak preto, lebo to chcel pravdepodobne robiť formou intervalov. A tak, aby nevznikol príliš veľký rozostup alebo sa neporušil interval, nejdú autobusy vtedy, kedy by ich využilo aj viac ľudí. A, tiež to pôsobí tak, že si s tým nedal ani veľa práce, inak by si aspoň zistil, kedy chodia vlaky a vyskúšal by si, koľko trvá, kým človek vystúpi na žel. stanici, kúpi si lístok a presunie sa k vlaku, a taktiež koľko trvá cesta z nástupišťa na aut. zastávku (inak by neboli príchody a odchody autobusov zo stanice tak natesno k vlakom, ktoré aj často meškajú takých 5 min). Myslím, že intervaly, absenciu večerných a cez víkendy aj ranných spojov už netreba komentovať, lebo ohľadom toho tu bolo spomenuté veľa.
Treba však poukázať na to, že hlavným vinníkom nie pán Udiak, ale mesto Trnava, ktoré túto zákazku zadalo, zaplatilo a zrealizovalo. Preto by bolo lepšie tlačiť na mesto a nie na ľudí, ktorých si mesto zaplatilo, aby MHD buď vypracovali alebo prevádzkovali (SAD TT). Totižto, zo zákona je obstarávateľom MHD mesto.
Ešte si dovolím otázku na pána Udiaka: ako viete, že zhustené intervali (v špičke 15 - 20 min, mimo špičky 20 - 30 min/popr. 60 min, s tým, že by MHD jazdila od 4:00 do 22:30) by boli neefektívne, ak takýto model nikto nevyskúšal a starý model, z ktorého ste vychádzali bol kritizovaný ako zlý, nevystihujúci potreby obyvateľov a neprehľadný.