Reakcia na: Intosh #2006:
Zdravíme kolegu z Přerova, neprišla k Vám náhodou TT906DC namiesto 348? Tá 906 sa nejak vytratila z premávky a miesto nej výdavam skôr TT347DB. Inak TESCO šrot zrejme zasa s poruchou, večerné spoje zaskakovala SOR CN12 TT934DN
Udiak
Treba zásadne vysvetliť princíp systému. Sú tam nosné linky, ktoré nesú najžiadanejšie cesty, sú tam doplnkové linky, ktoré vykonávajú základnú (nevyhnutnú) obsluhu a sú tam školské linky, ktoré vykrývajú nárazovú potrebu. Nosné linky majú intervalové nasadenie, doplnkové majú síce interval, ale je to skôr pre koordináciu s nosnými linkami, kvôli prestupom. Školské linky majú jednorázové vyvolané časy.
Otázka na uvedenú doplnkovú linku je tým zodpovedaná, navyše táto linka zabezpečuje aj obsluhu PD (návrh 10 spojov denne - 6 v špičkách a 4 v sedlách) .
V pracovnom dni nastúpi do MAD cca 14 tis. cestujúcich, z toho je 5 tis. študentov (v špičkách 9600 / 3600). Preto boli navrhnuté školské spoje, majúce charakter bývania-školy, ktoré aj keď budú čiastočne túlavé, budú plniť úlohu priameho a bezpečného spojenia.
Cena cestovného sa odvíja od zaťaženia systému, pri vyššej obsadenosti je strata nižšia. Preto jednou z priorít návrhu je atraktivita MAD a pritiahnutie ľudí do autobusov. Preto sa intenzívne rieši aj odbavovací systém (nákup lístkov znižuje prepravnú rýchlosť o 30%). Návrh nerieši zásadne zníženie nasadenia, ale efektívnejším usporiadaním získava rezervy (teda nie krátením liniek).
Linky do PSA a do nákupných zón sú v riešení v zmysle vytvorenej rezervy v dopravnom výkone a participácie cieľových subjektov.