Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Intosh #2006:
Zdravíme kolegu z Přerova, neprišla k Vám náhodou TT906DC namiesto 348? Tá 906 sa nejak vytratila z premávky a miesto nej výdavam skôr TT347DB.

Inak TESCO šrot zrejme zasa s poruchou, večerné spoje zaskakovala SOR CN12 TT934DN
Reakcia na: zakaznik #2021:

Opýtam sa takto - aký je dátum vydania uvedeného dokumentu? (30.6.2009). Načo bol zameraný tento dokument? (na systémové riešenie).
Pre vaše info - celý rok 2010 bol vykonávaný kontrolný systém, kedy sa overovali vtedajšie uzávery s tým, že bude vypísaná druhá etapa optimalizácie (cestovné poriadky, grafikóny, turnusy). Druhá etapa bola vypísaná na rok 2011 a vzhľadom na otázne spustenie systému, ešte stále prebieha. Porovnanie vtedajšieho poznania a dnešného stavu sú dosť rozdielne polohy. Iba naivný suverén vášho typu nerobí chyby, my si ich vieme priznať a vieme ich odstrániť.
Narážku v ďalšom príspevku (nízko letiace...) ponechávam nepovšimnutú. Tápate stále v chymérach počutého a sprostredkovaného. Našťastie je to iba pár jedincov vášho formátu...
Reakcia na: Udiak #2020:
Tiež si dovolím pripomenúť, že autobusy letiace nízko nad zemou ste nenavrhovali len pre Trnavu, ale už aj v minulosti.
Neopieram sa tu o "sprostredkované informácie, ktorých poloha je v začiatkoch riešenia", ale o dokument, ktorý bol prezentovaný poslancom a verejnosti.
Reakcia na: Udiak #2020:
Predpokladám, že ste tú optimalizáciu robili vy a nedali ste to zostaviť niekomu v Bangalore... Čerpám z prílohy B15 dokumentu Optimalizácia MAD v TT, pod ktorým ste podpísaný. Tam čierne na bielom stojí:

Linka 3
Trasa súčasnej linky 11 s predĺžením na Kopánku
jazdná doba: 17 min
interval: 20 min
potreba vozidiel: 2

...dnes je tam jazdná doba 20 + minimálne 4 minúty predĺženie na Kopánku + obrat + vyrovnávací čas. ?

Nemali by ste sa podpisovať pod dokumenty, ktoré ste nevideli.
Reakcia na: zakaznik #2018:

Hovoríme, že robíme so systémom a tam je tých algoritmov požehnane, takže neviem, ktorý vás trápi...
Svoju argumentáciu opierate o sprostredkované informácie, ktorých poloha je v začiatkoch riešenia. Takú fázu, ktorú kritizujete (nasadenie vozidiel v turnusoch) som ešte nevidel ani ja, takže zastavovanie vášho rozumu môžete kľudne uvolniť. Finále je síce na dohľad, ale ešte k tomu chýba pár krôčíkov...
Tescohajtra sa dnes pokazila na Hospodarskej v smere k Tescu.
Reakcia na: Udiak #2008:
Viete o tom veľa písať, do toho vášho algoritmu sa zvonka vidieť nedá. (Náznaky je vidieť len občas, keď napríklad vypľuje interval 12 minút miesto reálnych štyroch, pri jednej z vašich optimalizácii.) Ale pri tých jazdných dobách a potrebách vozidiel zostával rozum stáť. Verím, že už je to opravené.

"Riešitelia optimalizácie sa však nevyhli ani chybám. Pre špičkové obdobie vypočítali, že bude potrebné nasadiť 25 vozidiel. V tabuľke však vychádzajú z chybne prevzatých jazdných dôb zo súčasných cestovných poriadkov. Napríklad pri linke 5 uvažujú s jazdnou dobou 15 minút v špičke pracovného dňa (počas víkendu naopak až 25 minút!), pričom podľa súčasného cestovného poriadku je jazdná doba v špičke dvojnásobná. Pre túto linku budú preto potrebné tri alebo štyri vozidlá miesto uvažovaných dvoch. Ďalšie dve alebo tri vozidlá navyše budú z rovnakých dôvodov potrebné pre linky 3 a 6. Spomínaná nevydarená tabuľka uvádza navyše aj chybné trasy liniek"
http://www.imhd.sk/tt/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=7386&text=DIC
Reakcia na: Busman735 #2016:

Treba zásadne vysvetliť princíp systému. Sú tam nosné linky, ktoré nesú najžiadanejšie cesty, sú tam doplnkové linky, ktoré vykonávajú základnú (nevyhnutnú) obsluhu a sú tam školské linky, ktoré vykrývajú nárazovú potrebu. Nosné linky majú intervalové nasadenie, doplnkové majú síce interval, ale je to skôr pre koordináciu s nosnými linkami, kvôli prestupom. Školské linky majú jednorázové vyvolané časy.
Otázka na uvedenú doplnkovú linku je tým zodpovedaná, navyše táto linka zabezpečuje aj obsluhu PD (návrh 10 spojov denne - 6 v špičkách a 4 v sedlách) .
V pracovnom dni nastúpi do MAD cca 14 tis. cestujúcich, z toho je 5 tis. študentov (v špičkách 9600 / 3600). Preto boli navrhnuté školské spoje, majúce charakter bývania-školy, ktoré aj keď budú čiastočne túlavé, budú plniť úlohu priameho a bezpečného spojenia.
Cena cestovného sa odvíja od zaťaženia systému, pri vyššej obsadenosti je strata nižšia. Preto jednou z priorít návrhu je atraktivita MAD a pritiahnutie ľudí do autobusov. Preto sa intenzívne rieši aj odbavovací systém (nákup lístkov znižuje prepravnú rýchlosť o 30%). Návrh nerieši zásadne zníženie nasadenia, ale efektívnejším usporiadaním získava rezervy (teda nie krátením liniek).
Linky do PSA a do nákupných zón sú v riešení v zmysle vytvorenej rezervy v dopravnom výkone a participácie cieľových subjektov.
Reakcia na: Udiak #2013:
Len taká otázka od témy, mesto sa ide ohŕňať že novým projektom tzv. MHD že budú skrátené linky aj pre ušetrenie... Ale potom by som prosil vysvetlenie ohľadne veľmi "vyťažených" liniek ako je napr. Pivovar - Zelený Kríček s intervalom každých 40 minút. Na tej linke sa objaví raz živej nohy čo ide z/do práce a ešte k tomu zo Zeleného Kríčka? Je síce pekné že sa snažíte vytvoriť intervaly, s tým súhlasím, ale niektoré linky nie sú zrejme veľmi domyslené a hlavne vytvorené tak aby bolo čo najviac prestupov namiesto zvýšenia cestovného alebo čo sa tým bude kompenzovať? Podstatne, je to len môj názor ale mimochodom, čo s linkami do automobilky PSA? Myslím že linka 16 má podstatné využitie.

Ale je smutné, že aj predvolebné sľuby sa sľubujú ale neplnia ale ako hovorí porekadlo, sľuby sa sľubujú a blázni sa radujú...
Reakcia na: Udiak #2009:
netreba písať dlhšie ako 30min, po opätovnom prihlásení ti to vloží takto. ?
Reakcia na: Udiak #2013:
Ďakujem za presne taký príspevok, aký som očakával ? .
Reakcia na: S499.1023 #2012:

Veľmi vtipnééé... možno pre určitú vekovú a vedomostnú skupinu... fúra zmätočných informácií, obsahová prázdnota, rovnako ako u väčšiny príspevkov z tejto hlavičky.
Diskutovať môžeme v podstate s každým, pretože každý má právo na názor a každý názor môže čosi naznačiť. Až na pár výnimiek, ktoré údajne potvrdzujú pravidlo, ale to je od nich všetko. Základom pre názor musí byť myšlienka, ale kde nie je, údajne ani čert neberie... (a nepomáha ani algoritmus, ani pena na brade)
Reakcia na: Udiak #2009:
A ešte dačo - istým spôsobem referencie je aj to, že "firma" je prakticky len fyzická osoba, sídliaca v paneláku pri Bajkonure, jej emailová adresa je hostovaná u chella a jej webová stránka je hlásená ako zavírovaná ? ? ? .
Reakcia na: Udiak #2008:
Vy sa v tel vašej firme zaoberáte marketingom? Píšete krásne slová, múdro vypúšťate zbytočné informácie, že vo väčšine z tých trinástich miest vás kopli s vašimi riešeniami do riti, keďže váš algoritmus produkuje nepoužiteľné paškvily ? .
Vašu "ochotu diskutovať" sme nedávno mali možnosť vidieť tuším v bystrickej diskusii ? .
Reakcia na: Peon #2001:
Myslím si že pred pár rokmi tam síce mohla byť daná linka, ale asi ju nikto nevyužíval, lebo v tom čase tam určite bolo okrem baumaxu krásne zarastené pole. Jasné že sa im neosvedčila. Teraz keď už pribudli iné obchody, ako Jysk alebo Sconto, je toto miesto určite pre obyvateľov Trnavy lákavejšie, a preto si rovnako myslím, že by bolo nadmieru vhodné aby tam zriadili novú linku, mladí bez auta by sa rád pozreli do nového mcdonaldu, starí s okularmi urcite neodmietnu lákavé ponuky postelného prádla jysk. Myslím si, že zriadenie linky s vhodnou trasou, a konečnou práve v tejto novej rozvíjajucej sa lokalite by pomohlo nielen predávajúcím(zkrachovaný Technomarket je živý dôkaz, čudujem sa že ho zavreli, keď mal omnoho rozumnejšie ceny ako napr. NAY - dôvodom je možno aj nízka návšetvnosť a to práve ľudí bez auta) ale pomohlo by to aj mnohým trnavčanom(lepšie ceny ako som spomenul, ktoré mali v Technomarkete, čo sa však nedá povedať o baumaxe ale nedbám) . No a práve z týchto dúvodou som v rámci pripomienkovania projektu aj ohladom práve takejto linky písal Behrovi. Takže uvidíme čo do decembra vymyslia. Ale myslím si že novú linku tam neurobia, neviem prečo, mohli by to urobiť naraz a neplatiť za pár rokov zase tej bratislavskej firme za novú trasu. (aj keď naše mesto je to samozrejme plne schopné si urobiť novú linku kedy sa mu zachce, samozrejme v "najvyššej kvalite" viď terajší stav 😃 ... nevadí 😃.... musíme len dúfať 🙂
že imhd web ... ľ / č /ž ??????
Každá hra má svoje pravidlá, štábnu kultúru a èasovú postupnosť, a tie neurèuje tvorca (riešite¾), ale kompetentní otcovia mesta Trnava.
Bolo by ale naivné si myslieť, že problém optimalizácie spí. Pôvodne nastavený harmonogram, rozšíril priestor pre pripomienky. To ale v žiadnom prípade neznamená, že tvorcovia už nemajú jasno vo filozófii navrhu, že nie sú si istí tým èo vytvorili. Dobrý odborník ale poèúva pripomienky, konfrontuje ich so svojimi poznatkami a predstavami a podstatné z nich akceptuje. Báť sa o subjektívne ovplyvnenia sa urèite netreba, ale zároveò je treba chápať nezastupite¾nú úlohu tzv. lokálnych znalostí.

Optimalizácia MAD Trnava je svojim spôsobom priekopníckym projektom. Pretože okrem koncepcie riešenia obslužnosti vyústí do komplexného vykonávacieho projektu. Objednávate¾ (mesto Trnava) predloží v koneènom dôsledku noty a dopravca bude pod¾a nich konať. To znamená, že po stanovení úrovne liniek, ich režimového a intervalového nasadenia bude vygenerované optimalizované turnusové nasadenie vozidiel cez vozové cestovné poriadky, ktoré budú koneèným itinerárom pohybu vozidiel. Cestujúci dostane cestovný poriadok priamo na zastávku spolu s informatívnou schémou. Rovnako každú zmenu aplikuje objednávate¾ a dopravca dostane nový notový part.

V diskusiách sa dosť èasto stretávam s výhradou, kde bol systém DIC aplikovaný. Referencia je síce pekná vec, ale žiadna nehovorí o súvislostiach. Ak poviem, že sme doteraz riešili trinásť miest, mnohí budú žiadať konkrétne výsledky. Tu treba povedať, že je to vždy hra o viacerých hráèoch (tvorca, objednávate¾, dopravca, cestujúci ...) a o viacerých úrovniach, a v koneènom dôsledku je to boj s malými postupnými krôèikmi. Dokumentovať každý úspech a neúspech je našou vnútornou záležitosťou, ale fakt, že o náš systém je neustály záujem (a že sa tým aj živíme), svedèí o jeho pozitívach.

Nebránime sa akejko¾vek konfrontácii s organizovanou skupinou záujemcov (staèí dohoda). Sme ochotní predviesť náš systém, diskutovať o jeho prednostiach, úskaliach, sme ochotní poèúvať a prípadne názory akceptovať. A nielen o Trnave...
Mohol by my niekto povedať kde sa nachádza návrh na optimalizáciu MAD, viem niekedy bola na stránke mesta ale teraz je
ju problém nájsť a tie pripomienky boli k akému návrhu ešte spred
dvoma rokmi. Veď mala byť predložená na verejnú diskusiu podľa plánu z MZ , preto ma prekvapilo že prišlo veľa pripomienok.
Kolegové ze Slovenska, obracím se na Vás s otázkou, zda se k Vám doneslo, že by měla TT-348DB opustit Trnavu a opět zamířit do Přerova. Chystá vedení SAD TT ještě s těmi BN 12 nějaký čachry, o kterých víte?
O té 348DB jsem se to dozvěděl od zaměstnance SAD TT (prov. Přerov).

Za případné potvrzení či vyvrácení děkuju.
Reakcia na: Peon #2001:
V dnešnej dobe plnej súkromných dopravcov a autobusových firiem využívajú skôr zamestnanci tzv. "objednaný" autobus, pochybujem že by verejná doprava tam mala nejaký úpsech, ako povedal Tootti, Baumax linka v podaní SAD Trnava chodila často naprázdno. A na zvoz pár zamestnancov nie je treba ani veľký autobus, postačovať by mal aj mikrobus a podobné výmysly.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.