Reakcia na: 5ulo #2815:
Napísali ste, že neútočite, že vás nemám častovať...Nebudem a nechcem, ale musím to čo ste napísali nazvať popravde "laická demagógia", ak je to urážlive, tak pochopte, že ani učiteľ by nebol nadšený, keby ste integrály riešili kupeckými počtami. To ale nie je odpoveď, to je iba vysvetlenie pozície.
Ale poďme k vašemu postupu:
Vedeli by ste odhadnúť, koľko začiatkov a koncov pracovnej doby, koľko začiatkov a koncov vyučovania, koľko otváracích a zatváracích dôb je v dnešnej kapitalistickej Trnave, a koľko je firiem s pohyblivou pracovnou dobou?
Vedeli by ste odhadnúť počet odchodov a príchodov vlakov a prímestských autobusov v súčasnej Trnave?
Vedeli by ste povedať, aká je doba na primeraný príchod do zamestnania, aký čas si vyžaduje opustenie pracoviska, aký má byť čas pred príchodom a po príchode vlaku? (odhadujete 10-20 minút - máte to overené?)
A ešte k tomu všetkému, dokázali by ste odhadnúť, z ktorých častí mesta, na ten ktorý čas ľudia vlastne chodia?
Mám strašnú obavu, že počet kombinácii nedokážete odhadnúť ani na tisíce.
Ale poďme ďalej:
Chceli by ste sa pýtať ľudí na zastávkach, chceli by ste aby vyplnili dotazníky - otázka koľkých by ste sa pýtali, kde by ste sa pýtali, v akom čase by ste sa pýtali, čo by ste sa ich pýtali a čo by ste zistili? Skúsili ste sa niekoho opýtať, koľko taký špás stojí, koľko anketárov by ste potrebovali, koľkých kóderov na vyhodnotenie, koľkých na analýzu? (Ja vám to prezradím cca 10% vzorka obyvateľstava takého mesta ako Trnava = cca 20 tis.Euro a to ste iba na začiatku, ešte ste ani úvod nenapísali a už sú prachy v pr...)
Chceli by ste, aby sa optimalizátori a vedenie mesta vozili v autobuse. Parádna predstava, ale... Opýtam sa - koľkými spojmi by mali cestovať, v akom čase, čo by v autobuse zbadali? No podľa vás utrpenie cestujúcich, podľa nás vozenie vzduchu, podľa vás nefungovanie MHD, podľa nás pekné kočky... (taká maličkosť tých spojov je teraz denne asi 600)
Netočí sa vám z toho ešte hlava, a to sme ešte stále iba na začiatku...
Milý pane som strašne diskriminovaný mojim sľubom zo začiatku, že nebudem útočiť, že vás nebudem nazývať... Ale týmto musím skončiť, lebo iné slová ma nenapadajú. Ale na záver pár teplých slov musím. Šuster drž sa kopyta, nedráždi hada bosou nohou, na zem spadnutých drôtov sa nechytaj a hlavne nevykláňaj sa z okna v idúcom vlaku...
Udiak
V prvom rade pozor, aby ste nevymysleli "ceplú vodu". Najprv sa skúste zobudiť, kde a v akých ekonomických podmienkach žijete, potom sa skúste zaradiť, na ktoré miesto v EÚ si trúfate a potom si začnite vylievať svoje "EGO".
Zaručené novinárske, šoférske, nadšenecké a neviem ešte aké reakcie sú a vždy budú iba subjektívnymi názormi. Tieto názory nechcú ani za svet rešpektovať názor, že keď má mesto na verejnú dopravu cca milión Euro, tak viac na ňu môže dať iba vtedy, ak zoberie takúto čiastku niekde inde, napr. zruší mestskú zeleň a jej údržbu, napr. zruší niektorú školu a podobne.
Nechápem, kde beriete všetci nespokojní právo hodnotiť zhadzovaním snahu po hľadaní rezerv, to jest vyraďovaním tých spojov, na ktoré za posledné dva roky nastupovalo pravidelne denne 6-8 ľudí. Nechápem, kde beriete právo a odvahu zhadzovať oficiálne orgány mesta - úrad, komisie, zastupiteľstvo. Snáď nemáte úplne vykradnuté v hlavách, hodnotiť tých, ktorí sa snažia vás nezadlžovať negatívne. Snáď si nemyslíte, že nejaké DIC môže svojvoľne poškodzovať mesto a jeho občanov návrhom podľa vás pomazaných "zlého a slúžiaceho na rozbitie". Ak áno, potom vás úprimne všetkých ľutujem.
Debilné konštatovanie, že sme niečo zle navrhli a potom to sa opravuje na základe vašich zistení si vyhoďte z hlavy. Tie ranné spoje, ktoré tam na začiatku neboli, tam neboli úmyselne, pretože nimi chodilo, ako som už uviedol 6-8 ľudí. Mesto urobilo gesto a aj napriek strate tam tie spoje pridalo. Teda nenamýšľajte si a nerobte si zbytočné ilúzie, že ste géniami a že vy ste na to prišli. Rovnako si nemyslite, že niekto vám bude robiť servis a hľadať vám spoj, vysvetľovať vám či je na prípoj k vlaku dobrých 5, či 15 minút. Uvedomte si, že kde žijete, a či v iných oblastiach, napr, daniach vám niekto len tak ľahko poradí.
"Amater" dáva zničujúci návrh prevádzku od 4.30 do 22.30 v 15-20 min. a 30 až 60 min. intervaly pravdepodobne na všetkých linkách. Môj milovaný to by stálo okrem dnešného milióna ďalší milión navyše a môžete začať skúšať pánovi primátorovi vytrhnúť chlp z dlane...
Uvedomte si konečne, že Trnava má nárok iba na taký rozsah MHD, ako prináša optimalizácia. Podobne veľký Trenčín má 2x viac cestujúcich, investuje do MHD 1.6 mil. Eur a taktiež tam teraz prebieha redukcia. Navyše podstatná časť cestujúcich v Trnave má sociálne výhody - študenti s 50% zľavou tvoria cca 30% cestujúcich a dôchodcovia s 100% zľavou tvoria 25%.
Môžete ragovať akokoľvek posmešne, že načo sme dva roky sledovali palubné počítače, vždy tie naše poznatky budú objektívne a ten váš názor bude iba jediným z 13 tisíc cestujucich, ktorí využívajú MHD denne. A takú bude mať aj váhu. Ja ani nikto normálny nemôže nič iné iba sa usmievať nejakej exotke, ktorej nejde autobus z roboty o 14.05, ale až o 14.15 a rovnako požiadavke, že polievať záhradu je možné iba o 9.43, rovnako položiť kvety na hrob o 14.44. Možno som toto tu podal tvrdo, isto sa nájdu opäť moralisti, ale toto vážení je realita a tú či sa vám páči alebo nie diktuje spoločnosť. Že iba máloktorí sú schopní čítať fakty nie je moja chyba, niektorí naletia na hystériu nejakej zástupkyne ľudu tiež nie. Že prvé dni prišlo more anonymov, že v nasledujúcich dňoch sa nič nedeje som už predpovedal. My máme na vyladenie systému ešte dva mesiace, ak ste písali pripomienky a boli trefné a zmysluplné, tak vám treba poďakovať. Iste s mimi budeme pracovať a budeme dalej hľadať ešte lepšie riešenie. A tí ktorí toto všetko považujete za "optimalizáciu" príjmite mojú úprimnú sústrasť a zároveň radu, pozrite sa každé ráno do zrkadla...