Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 5ulo #2730:
5ulo: presne tak - Udiak: Ak chce niekto zdokonaľovať systém MHD tak, aby ho mohli využívať aj ľudia, ktorí ho zatiaľ nevyužívajú, nemôže vychádzať z údajov zozbieraných zo systému, ktorý nefunguje a ľudí, ktorí by MHD cestovať chceli, v ňom nie sú zaznamenaní. Ak ste tieto fakty nezohľadnili, vlastne ste len vytvorili namiesto pôvodného nefunkčného systému rovnako nefunkčný, len v ružovom ... ?
Reakcia na: jfk1 #2742:
toto je pekný krok jfk1, len či bude mať (g...e) guráž....... 😉 ?
Vážený pán Udiak.
Ja, aj moji kolegovia sa iste potešia, že sa zmení chronometráž, nakoľko už cestujúci budú mať autobus včas, ale ak máte zajtra voľno a chcete si vypočuť ozajstné názory obyvateľov, prosím linka č. 15 od 04.10 hod. do 21.29 a zaplatený výkon 11.15 hod., tak Vás pozývam na celodennú trasu, jazdné Vám zaplatím a zbadáte o čom je reč. Vodič MHD a kolektív SAD a. s. Trnava.
A prečo sa vlastne linka č. 11 prehodnocuje? Keď za 3 roky previerky palubných počítačov bolo zistené, že sa tam najviac prepravuje ľudí? Ale ako vravel môj bývalý kolega, že chyba je vždy medzi stoličkou a klávesnicou počítača. Mne odpovedať nemusíte. Ja som praktik a nie teoretik. Nech sa Vám v živote darí tak, ako od 1.8.2012 občanom Trnavy a nám vodičom MHD.
A taktiež, kto dnes jazdí na 1,2,3 a neutrál je nyškolelý v tom, že na rýchlosti pri zaradeno rýchlostnom stupni je spotreba paliva - 0,000 .
Pán Mike. Nejazdili sme hospodárne, čakali sme na zastávkach preto, že nemohli sme ísť skôr, aby sme nikoho neodbehli. Treba časy operatívne, t. j. časy v špičke ako, v tých večerných hodinách je smiešne. Ale koľkokrát sme o tom hovorili, že to treba prispôsobiť potrebe obyvateľom nebolo akceptované, buď SAdkou alebo mestom. Nemáme meškanie, hoci máme, pretože z jednej zastávky na druhú je čas 1 minúta, už som o tom písal, napr. Kukučínova OA a Kukučínova 1 minúta, Hlubíkova 1 minúta atď. To je ozaj nonsens, ale v rámci poplatkov za parkoviská v Trnave mesto Trnava opraví cesty napr. ulice Kukučínovej, Tajovského ulice smerom na Vozovku, aby sme neničili vozidlá SAD Trnava.
Reakcia na: jfk1 #2733:
Jedná vec sú časy čo sú ťažko stíhateľné osobným autom.
Iná vec sú ale vodiči SAD TT, ktorí boli z dôvodu šetrenia nafty navyknutí jazdiť štýlom rýchlostné stupne (1)-2-3 a potom neutrál a na voľnobehu do ďalšej zastávky alebo ku križovatke. Ruku na srdce, neviem či vy, alebo asi skôr Vaši kolegovia dosahovali niekedy v meste (ale aj na okraji) niekedy rýchlosť 40 kmh... Chápem, ani to nebolo potrebné, lebo by išli do náskoku oproti jazdnej dobe.
Ale teraz sú kratšie jazdné doby, treba jazdiť v meste 50 kmh kde je povolená a mimo mesta aj viac, samozrejme tam kde je to povolené..

Teraz nemyslím na zápchy počas špičiek kde prechádzate križovatkami na 2. niekedy aj 3. cyklus, to viem že toho moc nezmôžete. Ale ide mi o časy v sedle, večer a cez víkend, kedy je tá premávka ozaj slabá.
Ale to je čiastočne kritika aj na SAD TT, neviem akú má politiku voči vám, vodičom. Ale ak máte za "ušetrenú" naftu pridané prémie a za nadspotrebu krátené (v iných mestách ale aj podnikoch SAD bežné), potom je logické ak celý deň jazdíte čo najhospodárnejšie, čo často znamená pomaly aj za cenu meškaní....
Reakcia na: Udiak #2734:
Ta nova navrhovana trasa L14 bude vyborna, jeto este o nieco lepsie ako L14 teraz.
Samozrejme obe tieto trasy su lepsie ako povodna L4. Spojenie Modranky z Nemecankou malo vyznam, ked tam sidlily vacsie podniky ako Sony, mliekaren a podobne.
Reakcia na: jfk1 #2733:
Keď som to pomýlil, tak už odpoviem aj vám.
Vychádza mi to tak, že ste vodič, a teda vaše sťažnosti by ste mali riešiť cez SAD, ja nemôžem porušovať subordináciu.
Ale pre vaše potešenie, chronometráže sa práve upravujú a linka 11 sa prehodnocuje.
Mala to byť odpoveď pre chubyho
Reakcia na: jfk1 #2733:
Znova slušná otázka, ti je odpoveď:

Linka 14 - k 27.8.2012 tam bude na požiadanie upravená trasa:
Modranka-Nitrianska-Tamaškovičova-Dohnányho-Kolárova-Hlboká-Starohájska-Družba
Rovnako budú zmenené časy prvý 4.15, ďalší 5.15 a ostatné v hodinách á 15, mimo špičku,
a ešte prispôsobené spoje z poslednej smeny 22:00.

Trasa sa trochu mení, ale myslím si, že vaša pochvala asi ostane, lebo plní všetky vaše ciele.
Taktiež, kto ste motoristi a z Trnavy, skúste prejsť trasu od Zeleného Kríčku po Špačinskú cestu za dve minúty ako to máme v časovom harmonograme, alebo od Baumaxu po Vozovku za štyri minúty. A potom zistíte, že na osobnom vozidle to je nonsens a nie autobusom. Veríme, cestujúca verejnosť aj vodiči, že v 22 storočí to iste bude možné.
Dobry den. Otazka pre pana Udiaka. Ako sa da stihnut prestup z L14 odchod 5:43 z Modranka Jednota na L2 na Sladovnickej o 5:50 smer Bulharska - Storjarenska, teda priemyselna zona? Dnes som tym spojom L14 isiel. Z Modranka Jednota odchadz 5:46. Takze L2 sme stretli na ako ide oproti nam. Tym chcem povedat, ze tie prestupi su velmi na tesno a neduju sa stihat.

Inak L14 ma vybornu trasu. Da sa dostat blizko Kauflandu, k poliklinike, do centra, na stanicu, bez prestupu. Lepsie ako stara L4.
Ale som velmi zvedavy na zhrnutie mesiaca, ako to v MAD fungovalo, pretoze velmi casto stretavam uplne prazdne busy, alebo tam je len par hlav. Napr. na Hlbokej som este nevidel bus s cestujucim
ja som sice totalny laik co sa nejakej optimalizacie tyka ale keby sa ma niekto opyta tak to riesim asi takto:
vyzistim, kedy chodia ludia do a z prace v strategickych miestach TT - firmy, vlakova, busova stanica a prvotne prisposobim prichody busov 20-10min pred zaciatkom pracovnej zmeny a takisto 10-20min po skonceni zmeny. Detto by som urobil aj k prichodom vlakov a niektorych dialkovych autobusov. Tym by som poriesil prvotnu cast frflajucich ludi, pretoze by uz frflat nemohli, ze sa nemaju ako dostat na strategicke miesta. Tie ostatne spoje by som uz riesil podla zozbieranych dat z pocitacov.
A tí ľudkovia ako im vravíte, majú svoje mená a to, že do práce chodia tak skoro ráno iste znamená, že pre spoločnosť, túto alebo predtým socialistickú, ovocie ktorej si rozdali protežovaní ľudia niečo vykonali a za celý život nemajú zarobené na to, aby každé ráno mohli chodiť do práce na taxíku. Vyššie uvedené je taktiež blud a so skutočnosťou nemá nič spoločné.
Výborne, linka č. 11 za celý deň neprevezie ani tých 8 ľudí, čo by z Modranky išlo prvým spojom o04.10 ako bolo v minulosti. Ale je výhodná, len pre koho? Taktiež by bolo vhodné ísť na iné linky,keď pracovná doba napr. v Sachs začína o 15.00 hod. a bus tam príde o 14.52, nakoľko boli nekvalifikovane spracované časy medzi jednotlivými zastávkami. 1 minúta, od Špačinskej po Šrobárovú 2 minúty atď. Treba si z tých palubných počítačov vybrať údaje a skontrolovať nezmyselnosť toho, čo tu bolo na obyvateľoch Trnavy vykonané a samozrejme taktiež na vodičoch MHD - čas v práci a zaplatené hodiny.
Prajeme obyvatelia Trnavy a vodiči MHD príjemné dovolenky tým čo sa o toto postarali, lebo iste majú z takejto precíznej práce na ne dostatok financií. A prvý školský deň s radosťou očakávajú cestujúci TRnavy.
Reakcia na: AAA #2726:
Pomerne slušná otázka vyžaduje odpoveď:
Ako som už uviedol vychádzame z exaktných záznamov palubných počítačov. Cestujúci s kartou sú v systéme zachytení aj s číslom tejto karty. Treba hneď povedať, že je to číslo z pohľadu ochrany osobných údajov anonymné. Cestujúci s kartou sa bežne prihlasujú do systému 6-12 krát týždenne.
Mesto je v zmysle dopravnej obsluhy rozdelené na dopravné ťažiská. Sú to skupiny zástavok, ktoré majú spravidla rovnaký dopravný záujem a sú v primeranej dostupnosti. Napríklad zastávky v Modranke, zástavky v centre sever, resp. juh, zastávky Linčianska, atď. Cez stovku zastávok v Trnave je rozdelených do 23 takýchto ťažisk.
Pravidelný cestujúci spravidla ráno a popoludní nastupuje v rovnakých dopravných ťažiskách, napríklad z 10 nástupov týždenne je cca 5-8 v týchto dvoch ťažiskách, a podľa nášho kritéria spojenie týchto dvoch ťažísk je pravidelnou cestou, ostatné cesty sú nepravidelné. Ak nástupy čísla tejto karty sledujeme viac týždňov, výrazne a jednoznačne nám tieto dva zdroje ciest vystúpia do popredia.
Bežne sledujeme nástupy v príslušnom meste 4 týždne. V Trnave sme to robili 2 roky, preto si myslíme, že smerovanie pravidelných ciest je veľmi presné. Ostatné, tzv. nepravidelné cesty taktiež podrobne sledujeme, lebo z nich odvádzame chovanie ostatných nekartových cestujúcich. Platí, že čím väčší je podiel kartových cestujúcich, tak tým je táto analýza presnejšia. V Trnave je tento pomer 60:40.
Na základe tohto poznania sme potom navrhli najfrekventovanejšie trasy ciest cez dopravný model, ale pritom sme prihliadali aj na zažité a silno zaťažené linky. Je skúsenosťou, že takto sa vyrieši cca 80% všetkej dopravnej obsluhy.
Možno som prezradil náš rodinný poklad a dal som tromfy do rúk konkurencii, ale čo už...
Reakcia na: Udiak #2725:
Inak odkiaľ ste prišli k dátam, kde cestujúci vystupujú? Ak na toto rovnako ako na moje predošlé vcelku vecné príspevky neodpoviete, tak vás mám za človeka, ktorý odpoveď nepozná, resp. nechce zverejniť.
Reakcia na: 5ulo #2723:
Vážená pani šéfredaktorka, prajem dobrý večer.

S veľkým rozladením sme si pozreli na MTT spravodajský príspevok

Odozva na optimalizáciu MAD

Zrejme je Vám známe, že na túto tému bola zvolaná tlačová beseda, a spolu s kolegom Dr.Ing. Skývom sme vysvetlili princípy projektu a zároveň odpovedali na sporné otázky vo vašom Diskusnom štúdiu.

Napriek tomu bol uvedený tento tendenčne zameraný spravodajský vstup. Určite nie je našou úlohou posudzovať, čo je a čo nie je novinárska etika, ale myslíme si, že by bolo spravodlivé, tak voči mestu, ako aj voči nám tvorcom tohto projektu poskytnutie priestoru na vyjadrenie k tejto údajne spornej téme.

Pre Vašu informáciu - témou projektu bola optimalizácia systému obsluhy verejnou dopravou v Trnave. To z odborného hľadiska znamená hľadanie takého usporiadanie systému, ktoré je adekvátne potenciálu nástupov a frekvencii ciest abonentov.
Navyše sme boli obmedzení mantinelmi, ktoré určilo mesto a to je ekonomika (dopravný výkon a vykazovaná finančná strata). Z uvedeného by bolo vhodné, aby informácie o celom údajnom probléme MAD vychádzali z daností. Situácia vo financiách vo verejnom sektore je už raz taká, my sme si ju nevymysleli, my sme len naplnili požiadavky stanovené v zmluve k projektu.
Nebolo a nie je naším zámerom si vymýšľať teoretické pokusy na cestujúcich, my iba hľadáme optimálne riešenie tejto stanovenej situácie.

Mýlne tiež bolo informovanéi, že bol vykonávaný prieskum v autobusoch. Nie je tomu tak, pretože my sme len využili exaktné záznamy z palubných počítačov vozidiel MAD, ktoré sú vlastne regulárnymi registračnými pokladnicami v zmysle daňových zákonov. Evidujú každý nástup cestujúceho podľa lokality, linky, spoja, termínu, času a tarify. Proces sme analyzovali za posledné dva roky (2010-2011), čím sme dostali dokonalý obraz o stave a rezervách systému.

Denne v pracovnom dni v Trnave nastupuje do MAD cca 13 tisíc cestujúcich, v zmienenej časti Modranka to je 370 cestujúcich.
Rovnako denne v pracovnom dni je v MAD Trnava vypravených cca 660 spojov, teda v priemere cestuje okolo 20 ľudí na spoji.
Do Modranky bolo do 1.8.2012 nasadzovaných 31 spojov, čo predstavovalo 12 ľudí na spoj. My sme v rámci posudzovania potenciálu nástupov vo všetkých častiach Trnavy tam nasadili 16 spojov,
čo sa rovná priemeru Trnavy. Navyše tam bude v školskom roku premávať aj jeden školský spoj. Pomer školákov voči všetkým cestujúcim je 120/370, teda skoro tretina.

Rovnako bolo postupované v ostatných odľahlejších častiach Trnavy (B.Kostol, Hrnčiarovce). V žiadnom prípade to nie je diskriminácia, ale je to len prispôsobenie sa realite.

Podobne bol kritizovaný počet spojov v ranných a večerných hodinách. Pre ilustráciu uvediem počty nástupov v problémových lokalitách:

MAD Trnava (okrajové hodiny - rok 2011):
04-05 hodina
celá Trnava - 107 ľudí
Modranka - 8 (slovom osem) ľudkov
B.Kostol - 4 (slovom štyria) ľudkovia
Hrnčiarovce - 7 (slovom sedem) ľudkov
(pre istotu ani nevypočítam percentá, lebo za nulou by bolo ...)

21-23 hodina
celá Trnava - 199 ľudí
Modranka - 4 (slovom štyria) ľudkovia
B.Kostol - 0 (slovom nula) nikto
Hrnčiarovce - 2 (slovom dvaja) ľudkovia
(tu už percentá vôbec...)

Ak bola teraz navrhnutá úprava, tak to nebola chyba projektu, ale gesto mesta voči obyvateľom (pôvodne SADtaxi pre 4-8 ľudí nemali byť nasadzované)

Nebolo by vhodné v tomto hektickom termíne vyvolávať emócie na základe subjektívnych vyjadrení niektorých cestujúcich. Je bežné, že pri takej rozsiahlej úprave systému prichádza 200-500 sťažností, z ktorých je iba niekoľko zmysluplných a akceptovateľných v zmysle parametrov a podmienok novo navrhnutého systému. Zatiaľ chodia vo väčšine anonymné maily, ktoré nadávajú v štýle všetko je zlé... Nepodceňujeme ani tie, ale pomôcť každému subjektívnemu želaniu jednoducho nie je možné, pretože by sme sa vrátili do predošlého stavu.

Pre informáciu. Projekt sa vyvíjal skoro dva roky, bol prerokovaný na všetkých potrebných fórach - pracovné jednania MÚ, SAD, DIC, na dopravnej komisii MÚ, na mestskom zastupiteľstve, na verejnom prejednávaní pred poslancami a výbormi mestských častí. Teda nie je to zajac vytiahnutý z klobúka, ale regulárne schválený a prevzatý projekt.

Samozrejme, že sa v tomto systéme nájdu aj drobné nedostatky, ale preto bol spustený v letnom období, aby sa vychytali všetky problémové miesta. Už od 27.8. bude uvedená do prevádzky novšia opravená verzia.
Pravdepodobne od 1.10.2012 bude väčšia úprava, lebo skončí prázdninový režim, ktorý je cca o 20% nižší. My neustále sledujeme, opäť z palubných počítačov, vývoj a situáciu a spolu s dopravcom a MÚ budeme vo vylaďovaní systému pokračovať.

Verím, že pochopíte tento mail, ako našu snahu na vysvetlenie možno zle interpretovaných vyjadrení. Naša snaha po dobrom riešení je zrejmá, pretože nám ide o nielen úspešnú referenciu pre našu ďalšiu činnosť, ale aj o všeobecnú a primeranú spokojnosť občanov Trnavy.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.