Reakcia na: amater #2820:
S tými prípojmi na rýchliky to v prípade TT nie je také jednoduché. Časť bude chcieť prípoj na smer Ba, časť na smer ZA. A potom na rýchliky, alebo na IC-čka? alebo aj na Zr vlaky? A koľko pred odchodom? Ja osobne chodím na stanicu vždy minimálne 20 min. pred odchodom vlaku a keď je to nejaká významnejšia akcia alebo ideme väčšia skupina tak niekedy aj 30 min. (a teda ani zďaleka nie som sám, čo si pre každý prípad necháva dostatočnú časovú rezervu). (v kritické časy sa iba pri okienku na kúpu lístka čaká v rade tých 8-10 min...Niečo iné je po príchode vlaku, keď z neho vystúpi veľký dav a je predpoklad že väčšina z neho pôjde na MHD a to tiež na konkrétne smery, nie do celej TT. Ale takáto situácia nastane iba vybrané nedele večer z vlakov zo smeru KE a to je už zasa osobitná kapitola...
Fredy
Pritom celá trasa L4 z jednej konečnej na druhú trvá min. cca 16 minút v sedle a max. cca 24 minút v špičke, cestovný poriadok pre uvedené časy uvažuje 21 minút.
Teoria k uvedenej otázke: L1 zo Strojarenskej má odchod o 9:20, 10:20, 11:20 atd a po druhú konečnú na Kopánke-Nám.SUT má podľa cest. poriadku čas jazdy 17 minút, čiže mala by tam prísť o 9:37, 10:37, 11:37 atd, a následne má pokračovať ako na začiatku spomínaná L4 s odchodom z Kopánky-Nám.SUT o 9:40, 10:40, 11:40 atd. - ALE NESTIHA, chýba cca 7 minút a to aj bez vyrovnávacej prestávky.
SKUTOCNOST: L1 zo Strojárenskej po Kopánku-Nám.SUT nedokáže prejsť za plánovaných 17 minút, trvá to cca 24 minút. Viackrát tu bolo uvedené, že podklady sa asi 2 roky získavali z palubných počítačov. Pritom nespravne očasovaná trasa L1 sa kryje v uvedenom úseku so starou L2, avšak terajšia L1 ešte navyše zachádza na stanicu. Takže tie získavané údaje sa museli niekde SKOMOLIT, KDE ?
Starý cest. poriadok udával na trasu bez zachádzky na žel. stanicu v uvedenom čase cca 23 minút /reálnych / a zachádzka na stanicu trvá minimálne 3 minúty.
Za naplánovaných 17 minút pre L1 by to bol problém prejsť aj s osobným autom, ak by malo na každej zastávke postáť iba na 5 sekúnd. Zradné miesta na trase: odbočiť z Gorkého doľava na Zelenečskú ulicu môže byť časový problém aj v sedle a trasa ide 5x cez svetené križovatky .
Obe linky, L1 aj L4 sú klasické, pre interval 60minút časovo neproblémové trasy, ak sa na každý smer naplánuje jazdný čas do 25 minút v špičke a do 20 minút v sedle. Priam sa ponúka použiť na každú linku mimo špičky iba po jednom vozidle bez striedania liniek a iba zabezpečiť vozidlo naviac na zaskakovanie počas bezpečnostnych prestávok, ktoré nemusí mať L1 a L4 naraz.
Na záver ešte raz zhrniem otázky pre spracovateľov:
1. Prečo L4 z východzej zastávky SUT pravidelne mešká cca 7 minút - kde sa stala chyba ?
2. Prečo doba jazdy L1 je určená nedostatočne - chýba min. 5 minút a vyrovnávací čas ?
3. Kde došlo k skomoleniu údajov z palubných počítačov zo starej L2 na trase zodpovedajúcej terajšej L1 ?
4. Prečo nie je použité na L1 a L4 po 1 vozidle ale naplánovalo sa sústavné striedanie ?
5. Ako bude meškanie L4 z východzej zastávky Kopánka-nám.SUT odstránené ?
Otázka č.6 naviac: Myslíte si , že v sedle bude na L3 stačiť aj po prázdninách iba 1 vozidlo, tak ako je to teraz ? L3 sa vracia na Kopánku s meškaním cca 3-6 minút teraz, cez prázdniny a dovolenky. Vyrovnávací čas je naplánovaný na 6 minút. Po prázdninách sa zaplní Hospodárska ulica, aj cestujúcich bude viac . A nie je dobré, ak SAD občas nasadzuje na L3 iba 2 dverový autobus. Vtedy má čo robiť, aby sa do tej 1 hodiny otočil aj teraz cez prázdniny.
PS: Upozornujem aj na nepodstatnú chybu v cestovnom poriadku L1 smer z Kopánky na Strojárenskú. Zastávky Tč 4 a 3 Zelenečská a Gorkého majú rovnaký čas odchodu aj v špičke, napr. obe naraz o 5:34, 6:04, 6:29, 6:49, 7:09 atd. Uznávam , že je to nepodstatné, ale kazí to dojem.
Snažil som sa písať korektne, v prospech veci, dúfam v tiež korektnú odpoved. Dakujem.