Výborne, linka č. 11 za celý deň neprevezie ani tých 8 ľudí, čo by z Modranky išlo prvým spojom o04.10 ako bolo v minulosti. Ale je výhodná, len pre koho? Taktiež by bolo vhodné ísť na iné linky,keď pracovná doba napr. v Sachs začína o 15.00 hod. a bus tam príde o 14.52, nakoľko boli nekvalifikovane spracované časy medzi jednotlivými zastávkami. 1 minúta, od Špačinskej po Šrobárovú 2 minúty atď. Treba si z tých palubných počítačov vybrať údaje a skontrolovať nezmyselnosť toho, čo tu bolo na obyvateľoch Trnavy vykonané a samozrejme taktiež na vodičoch MHD - čas v práci a zaplatené hodiny.
Prajeme obyvatelia Trnavy a vodiči MHD príjemné dovolenky tým čo sa o toto postarali, lebo iste majú z takejto precíznej práce na ne dostatok financií. A prvý školský deň s radosťou očakávajú cestujúci TRnavy.
Prajeme obyvatelia Trnavy a vodiči MHD príjemné dovolenky tým čo sa o toto postarali, lebo iste majú z takejto precíznej práce na ne dostatok financií. A prvý školský deň s radosťou očakávajú cestujúci TRnavy.
Udiak
Ako som už uviedol vychádzame z exaktných záznamov palubných počítačov. Cestujúci s kartou sú v systéme zachytení aj s číslom tejto karty. Treba hneď povedať, že je to číslo z pohľadu ochrany osobných údajov anonymné. Cestujúci s kartou sa bežne prihlasujú do systému 6-12 krát týždenne.
Mesto je v zmysle dopravnej obsluhy rozdelené na dopravné ťažiská. Sú to skupiny zástavok, ktoré majú spravidla rovnaký dopravný záujem a sú v primeranej dostupnosti. Napríklad zastávky v Modranke, zástavky v centre sever, resp. juh, zastávky Linčianska, atď. Cez stovku zastávok v Trnave je rozdelených do 23 takýchto ťažisk.
Pravidelný cestujúci spravidla ráno a popoludní nastupuje v rovnakých dopravných ťažiskách, napríklad z 10 nástupov týždenne je cca 5-8 v týchto dvoch ťažiskách, a podľa nášho kritéria spojenie týchto dvoch ťažísk je pravidelnou cestou, ostatné cesty sú nepravidelné. Ak nástupy čísla tejto karty sledujeme viac týždňov, výrazne a jednoznačne nám tieto dva zdroje ciest vystúpia do popredia.
Bežne sledujeme nástupy v príslušnom meste 4 týždne. V Trnave sme to robili 2 roky, preto si myslíme, že smerovanie pravidelných ciest je veľmi presné. Ostatné, tzv. nepravidelné cesty taktiež podrobne sledujeme, lebo z nich odvádzame chovanie ostatných nekartových cestujúcich. Platí, že čím väčší je podiel kartových cestujúcich, tak tým je táto analýza presnejšia. V Trnave je tento pomer 60:40.
Na základe tohto poznania sme potom navrhli najfrekventovanejšie trasy ciest cez dopravný model, ale pritom sme prihliadali aj na zažité a silno zaťažené linky. Je skúsenosťou, že takto sa vyrieši cca 80% všetkej dopravnej obsluhy.
Možno som prezradil náš rodinný poklad a dal som tromfy do rúk konkurencii, ale čo už...