Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: jfk1 #3481:
tak zrovna tomu inspektoratu prace moc neverim, kedze maju radi obalky. Aspon tak to chodilo u byvaleho sefa mojho otca. Nikdy nenasli porusenie aj ked ich tam bolo neskutocne mnoho, vratane hygieny a vyplatnych pasok.
Ako to maju vodici s hygienou? Na konecnej nebyvaju toalety.. co ak ich prekvapi velka potreba? Nechem rozputavat fekalnu temu, len ma to docela zaujima, kedze nase konecne zastavky vyzeraju tak, ako vyzeraju (cest vynimkam).
Revízori existujú. Ako som už napísal, hlavne na vodičov, či fajčia v pracovnom čase. Ak nefajčia tak sa nič nedeje. Ale nakoľko slovenskí cestujúci sú slušní tak každý má zakúpený cestovný lístok. Treba potrestať vodičov, lebo z čoho zoberú peniaze. A po včerajšej porade na SAD, keď sa Pán vypytoval, že niektorí vodiči chcú dať podnet na súd, tak to nie je pravda, že to dáme na súd, ako sme to nedali na Inšpektorát práce. Tak si môže domyslieť, či to pôjde, alebo nie. Ale asi pôjde, keď to išlo aj na Inšpektorát práce. Krásny deň prajem tým čo ešte čítajú túto stránku. JFK.
Reakcia na: martin TT #3479:
oni existujú? 😮 supeeer 😃
Dnes na linke č. 4 o 10 : 20 hod., z Kopánky smer Družba - Linčianska boli dvaja revízori . Všetko v poriadku , nenašli žiadného "čierného" pasažiera . Mali aj čítačku na čipové dopravné karty SAD Trnava . Vystúpili na zastávke Družba ( pri Kauflande )
5ulo, viem ako si to myslel, nemusíš sa ospravedlňovať. Tu by sa mali ospravedlniť slovenským občanom, cestujúcim atď. tí, ktorí doviedli túto republiku tam kde je. Dostaneš autobusy zadarmo, fondy z EÚ, reklamy na autobusoch a stále máš málo. Treba ešte osloviť pána Boha aby si žil aspoň 700 rokov ako Matuzalem, aby si využil peniaze od daňových poplatníkov, taktiež konto vo Švajčiarsku si treba užiť a potom skončiť v krematóriu. Čistá práca, aspoň mŕtvola nesmrdí. Vyššie uvedené iste sa netýka Teba a koho sa to týka nemusí do mňa hodiť ani kameň, nakoľko nech bezstarostne užíva výdobytky Novej doby. Príjemný život vo vyspelej demokratickej spoločnosti, kde sú si podľa Ústavy všetci rovní. JFK.
Reakcia na: jfk1 #3476:
jfk1 ospravedlnujem sa, chybali tam uvodzovky okolo spojenia "nakopte ich do riti" 😉 ale verim, ze chapes, ako som to myslel.
Pre 5ulo.
Nie. Nenakopeme ich do riti ako píšeš. Všetko chceme vybaviť na slušnej právnickej úrovni. Nie sme nejaká lichva ako to povedal kolega autobusár, ktorý nás tak nazval, že tí čo podpísali petíciu sú lichva. To povedal asi preto, že je f.....r. . My to dotiahneme do konca. Takého alebo takého, nech je na Slovensku humor. Ako by povedal humorista. Sranda musí byť, aj keď otca vešajú.
Ahoj Mike. Som rád, že niekto ešte sleduje túto stránku. Na tej prvej a poslednej porade keď Pán sa stretol s vodičmi autobusov a iný pán Ing. povedal, že takto v európskej únii sú všetci platení, tak iste nebol pán Ing. ďalej ako v Majcichove to je tiež povedané obrazne, lebo keby poznal pomery u EÚ, platy, dôchodky v EÚ, tak to nemôže povedať. / taktiež svedkovia z porady /. Treba pomáhať napr. Grékom, aby sa im dôchodok neznížil pod 1.500€. Ak by pán Ing. vedel ako je to ozaj v tej EÚ, tak by vedel, že vodiči čo prevážajú živých ľudí aké majú platy a za aké hodiny odpracované v mesiaci. Ale nakoľko ako stále vravím sme na Slovensku, takže nič podstatné sa nezmenilo, ani sa nezmení. Mike ak si mladý, choď odtiaľto preč, dcéra ako som uviedol je v Holandsku, za 3 roky čo tam pracuje, má viac našetrené, ako ja za odpracovaných x rokov na Slovensku. Pred 1989 rokom si mohol kradnúť zo štátneho, len Ťa nesmeli chytiť. Po uvedenom roku sa rozkradlo všetko čo bolo všetkých, ale to dostali Páni Vyvolení, ktorí si svoj majetok strašne chránia. Ak by som ukradol 1 liter nafty z autobusu, tak by ma vyhodili z práce, v Číne zastrelili na miestnom štadione, ale keď som nedostal za 2 roky žiadne čistiace a iné prostriedky na umývanie autobusu, tak sa nič nestalo. Prostriedky prevzal človek, ale nikomu ich nedal. Ale nakoľko je spojený s inými ľudmi , tak sa mu nič nestalo, ako som spomenul, ruka ruku myje. A tiež máme ďalšie ako sa hovorí tromfy, myslím tým ja a moji právnici, ktorí nás budú zastupovať na súde, vodičov MHD Trnava, ale tromfy sú už v kancelárii právnika, aby my nevykradli autobus ako 10.9.2012, keď na TA3 bola vysielaná reportáž o našich problémoch. Zaujímavé, že keď som krádež a poškodenie zámku na autobuse zahlásil, nikto sa nad tým nepozastavil. Vypáčenie bolo na dvore SAD pod kamerami a nič sa nestalo, zámok mi nedali ani zaplatiť. A to bol ten posledný impulz, čo ma viedol k tomu, aby sa praktiky a prepieranie ostatného dalo na IP. S pozdravom aj pánovi zo SADky čo túto stránku usilovne sleduje. JFK.
Reakcia na: jfk1 #3472:
Drzim palce, nakopte ich do riti !
Reakcia na: jfk1 #3470:
No ja nie som právnik, ale tam čítam že "Za každú hodinu neaktívnej časti pracovnej pohotovosti na pracovisku podľa odseku 2 patrí
zamestnancovi mzda vo výške pomernej časti základnej zložky mzdy .. čiže pomernej časti..
tam nie je že vo výške bežnej hodinovej sadzby, ale v nejakej jej POMERNEJ časti..

a ďalej: najmenej však vo výške
minimálnej mzdy v eurách za hodinu podľa osobitného predpisu. Minimálna mzda neviem aká je aktuálne, podľa zákona 90/1996 to bolo 39,70 Sk.

A v princípe tak nejako to píše aj zákon 462/2007 teda zákon o o
organizácii pracovného času v doprave, ktorý sa bezprosterdne týka aj vodičov MHD.
§4 Za každú hodinu pracovnej pohotovosti patrí zamestnancovi v doprave náhrada
a) najmenej vo výške minimálnej hodinovej mzdy, ak je pracovná pohotovosť nariadená v rámci pracovnej zmeny, ....

Aj tu sa píše že najmenej vo výške minimálnej mzdy..
čiže máš pravdu, nikde nie je napísané že 50% hodinovej mzdy, ktorá zamestnanec dostáva, ale je tam formulácia aspoň vo výške minimálnej mzdy. Medzičasom som našiel novší údaj: minimálna hodinová mzda bola od 1. januára 2009 1, 698 eura.
A taktiež je zaujímavé, že na prvej a asi aj poslednej porade 10. 12. 2012 sme sa dozvedeli od zamestnávateľa, ktorý sa trošku snažil zastať vodičov na prestoje atď. po optimalizácii MHD v Trnave po 1. 8. 2012. Dozvedeli sme sa, už osobne ja som zabudol, že kto to povedal či optimalizátori ktorí zobrali tučnú odmenu za h...., ktoré spôsobili Trnave, alebo to povedal niekto z mestského úradu, odbor dopravy, že čo nás je po vodičoch. Toto v 21 storočí a na Slovensku môže povedať len človek, ktorý z h....sa stal pán. Susedka, slečna prišla z Afriky, / bola tam pomáhať v rámci pomoci deťom atď. / je tu dva mesiace taktiež evidovaná na úrade práce ako ja, povedala minulý týždeň, že aj v tej Afrike je lepšie ako na Slovensku, nakoľko majitelia a privatizéri majú lepší prístup ako tu na Slovensku. Vyššie uvedené sa dá overiť od vodičov ktorí sa zúčastnili prvej a poslednej porady 10.12.2012 a mojej susedky. JFK.
§ 96
Pracovná pohotovosť
(1) Ak zamestnávateľ  v odôvodnených prípadoch na zabezpečenie nevyhnutných úloh nariadi
zamestnancovi alebo sa s ním dohodne, aby sa mimo rámca rozvrhu pracovných zmien a nad
určený týždenný pracovný čas vyplývajúci z vopred určeného rozvrhnutia pracovného času
zdržiaval po určený čas na dohodnutom mieste a bol pripravený na výkon práce podľa pracovnej
zmluvy, ide o pracovnú pohotovosť.
(2) Čas, počas ktorého sa zamestnanec zdržiava na pracovisku a je pripravený na výkon práce, ale
prácu nevykonáva, je neaktívna časť pracovnej pohotovosti, ktorá sa považuje za pracovný čas.
(3) Za každú hodinu neaktívnej časti pracovnej pohotovosti na pracovisku podľa odseku 2 patrí
zamestnancovi mzda vo výške pomernej časti základnej zložky mzdy, najmenej však vo výške
minimálnej mzdy v eurách za hodinu podľa osobitného predpisu. Ak sa zamestnávateľ  so
zamestnancom dohodnú na poskytnutí náhradného voľna za neaktívnu časť pracovnej pohotovosti
na pracovisku, patrí zamestnancovi mzda podľa prvej vety a za hodinu tejto pracovnej pohotovosti
hodina náhradného voľna; za čas čerpania náhradného voľna zamestnancovi mzda nepatrí.
(4) Čas, počas ktorého sa zamestnanec zdržiava na dohodnutom mieste mimo pracoviska a je
pripravený na výkon práce, ale prácu nevykonáva, je neaktívna časť pracovnej pohotovosti, ktorá sa
nezapočítava do pracovného času.
(5) Za každú hodinu neaktívnej časti pracovnej pohotovosti mimo pracoviska patrí zamestnancovi
náhrada najmenej 20 % minimálnej mzdy v eurách za hodinu podľa osobitného predpisu.
(6) Čas, keď zamestnanec počas pracovnej pohotovosti vykonáva prácu, je aktívna časť pracovnej
pohotovosti, ktorá sa považuje za prácu nadčas.
(7) Pracovnú pohotovosť môže zamestnávateľ  nariadiť najviac v rozsahu osem hodín v týždni a
najviac v rozsahu 100 hodín v kalendárnom roku. Nad tento rozsah je pracovná pohotovosť 
prípustná len po dohode so zamestnancom.
(8) V kolektívnej zmluve možno dohodnúť obmedzenie rozsahu pracovnej pohotovosti, ktorú možno
so zamestnancom dohodnúť podľa odseku 7.
Tuná je citácia zákonníka práce, kde podľa paragrafov je určené množstvo v percentách za vykonanú prácu myslím tým mzda, o 50% sa tu nepíše, keď som v práci tak má byť ako je v zákonníku práce. My sme chceli k nahliadnutiu, ako aj naši právnici kolektívnu zmluvu, lebo ňou sa obhajovali naši zamestnávatelia, že tam je to všetko napísané, pritom kolektívna zmluva nesmie byť proti zákonná, má pomáhať zamestnancom a nie ich porušovať. Všetci o nej hovoria ale nikto ju nevidel, dokonca ani členovia odborov. Kolektívna zmluva by mala byť vyvesená na verejne prístupnom mieste k nahliadnutiu aj nečlenom, ak sa im zapáči, aby mohli do odborov poprípade aj vstúpiť. Ale tu taká možnosť nebola, nakoľko ruka ruku myje. A aby bola tzv. sranda, tak za toto sa pôjdeme súdiť, nakoľko zamestnávateľ si myslel, po našom slušnom liste o dohode kde bolo aj napísané, že to postúpime na inšpektorát práce a tomu asi neveril, nakoľko si myslel, že vodiči autobusov sú právnicky hlúpi, tak čakáme odpoveď uvedenej inštitúcie. Príjemný deň všetkým kto ešte sleduje túto stránku. JFK.
Reakcia na: AAA #3468:
No pokiaľ ja viem áno, je to tak.
Reakcia na: Mike #3467:
Takže ak to dobre chápem. Ak napr. vodič SAD jazdí linku BA - Rohožník. Odchod BA 5:40 príchod Rohožník 6:40 a z Rohožníka ide 7:20, tak sa mu tých 40 minút neráta do pracovného času, ale do pohotovosti? ?
Reakcia na: jfk1 #3466:
Je to pravda. Prevažná väčšina prevádzok MHD po celom Slovensku (kde MHD prevádzkuje SAD) a často aj prímestská doprava je riešená tak, že vodič je v práci do 18 hodin (lebo 6 hodín je minimálny odpočinok). A takto robia dva dni posebe a potom dva dni voľno. Čiže odrobených je cca 15 dní do mesiaca, ako píšeš.
No a vrámci platnej legislatívy, tak ako vodič je v práci do 18 hodín (v Tvojom príspevku je to ncelých 15 - od 7:50 do 22:40), tak "šoférovať" - čiže vedenie vozidla - môže byť maximálne 10 hodín. Toto je ten fond pracovného času, toto sa počíta do dôchodku, za toto idú prémie atď... Zvyšok času do tých hodín je pracovná "pohotovosť". Zo zákona platená min. 50%, ale niektoré sadky ju majú po dohode aj viac. Ale tá sa do prac. času nepočíta.
Preto ak je takáto situácia, tak by sa mali tie SADky snažiť spraviť vodičovi takú službu (zasa vzhľadom na ostatné okolnosti), aby to jazdenie počas dňa - vedenie vozidla - bolo maximálne možné, čiže tých 10 hodín. Výkon 7 hod 5 minút je úbohý. Ale ak už vyjde aj taká služba a nejde tam predĺžiť výkon, tak by si na to SADka mala spraviť "zadelenie" alebo "striedanie" turnusov, aby ten vodič mal túto službu raz za týždeň, prípadne raz za x dní a zvyšok aby mal dlhšie služby...
Dnes som sa dozvedel, že vo včerajších večerných novinách aj iní vodiči autobusov na Slovensku sú nespokojní s podmienkami v práci. Neviem prečo sú nespokojní, nakoľko právnici, ktorí nás, myslím tým trnavských vodičov MHD budú zastupovať na súde, či už okresnom, krajskom, ústavnom a chceme to potiahnuť až po Európsky súdny dvor /nezávislosť/. Tak títo sa čudovali, prečo vodič, napr. Tesco autobus, ktorý vyráža z garáže o 07.50 hod. a prichádza do garáže o 22.40 hod., či mu nestačí tých 7 hodín a 5 minút, nakoľko má v mesiaci 15 dní voľno. Po ekonomickom prepočítaní má veľa voľna - 15 dní ak je mesiac 30 dňový. Ak ekonomicky prepočítame 15x7hodín 5 minút, je to v mesiaci na zákonný čas málo hodín. Tak mu dáme bez jeho súhlasu 2 dni dovolenky, aby mal dosť hodín. Ekonomicky výhodné pre vodiča, aby si nenašetril dovolenku na odpočinok, lebo vlastne odpočíva v autobuse na autobusovej stanici v Trnave, kde vlastne nie je na pracovisku, lebo je v autobuse. Ak by v autobuse ho našiel revízor nebodaj fajčiť, tak je na pracovisku, lebo v tom prípade je to podľa Zákonníka práce § 96 ods. 2 a je na pracovisku, tak treba mu zobrať motivačnú a cieľovú prémiu, ak tam v zime mrzne a nefajčí, tak je to podľa Zákonníka práce § 96 ods. 4, tak nie je na pracovisku. / fajčenie je hrubé porušenie na pracovisku, ale nie mimo/. Takže zamestnávateľ SAD Trnava si rozhodne ľubovoľne či sme na pracovisku, alebo nie. Na pracovisku sme len vtedy / cez prestávky ak fajčíme/. Potom sa dobre chodí na dovolenky atď.
Môj, dúfam, budúci zať je originál Holandaň. Teraz nastúpil na vysokú školu v Holandsku. Písal, že ak nastúpi, bude mať podľa ich predpisov dopravu cestnú, železničnú zadarmo na európsku kartu v rámci Holandska, okrem leteckej. Zaujímavé. V Nemecku Holandsku sú dialnice spoplatnené až od 12 ton, takže ak by platili aj vozidlá do 12 ton koľko by to bolo peňazí pre štát. Pritom aké sú tam cesty a aké tu. To by bol dobrý podnet pre naších tzv. podnikateľov aby v rámci únie to tam išli spoplatniť a mohli mať vianoce, dovolenky ešte kvalitnejšie ako doteraz. A šoférovi autobusu stačí na Slovensku za mesiac 600€ aj s diétami, s príplatkami za sob. a ned. a nočnými. Mali síce aj 1200€, ale to robili inak. Nevysppatí, na úkor životov cestujúcich. S pozdravom. JFK. Čo som napísal je s časti pravda a z časti vtip. Však túto stránku už nikto ani nečíta. Rezignovali jedni aj druhí. JFK.
Po dlhej dobe musím pochváliť iniciatívu trnavskej SADky ktorou som bol včera poctený ... Akcia sa volala "Keď nejde EMTest pokladnica idete zadarmo". Bol som rád že som bol spolu s ďalšími asi 6 cestujúcimi, ktorí boli medzi prvými, ktorí tento projekt vyskúšali. Len tak ďalej ? ?
Ozvem sa, teraz práve píšem pamäti a pravdepodobne sa vrátim späť kde som pracoval pred SADkou, nakoľko ma oslovil bývalý zamestnávateľ. Na SADke som vlastne zistil obraz Slovenska. Shakespeare by povedal, keby tu žil, že je niečo zhnité....

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.