Reakcia na: linka 9 #3619:
No to je síce pekné, že všetky 4 linky idú na smenu na 22.hod, ale oproti prvej polke 90. rokov, kde niektoré sadky zaspali, dnes už robí podstatne viac ľudí v súkromnom sektore, o dosť vyššie percento ľudí študuje na vš, , čím ďalej tým viac obchodov je otvorených aj po 18tej, je tu ZOC MAx, ... všetky tieto predpoklady znamenajú, že už je vyšší podiel cestujúcich aj v sedle, večer a cez víkendy, aj keď údaje, ktoré DIC zverejnil hovoria, že stále je výrazne dominantná špička. Ale tá MHD by už ani zďaleka nemala byť o návoze na 6, 14, 22 a potom do škôl a pár úradov čo sú od 8 do 16, ale aj o nejakých PRAVIDELNÝCH intervaloch - čo možno najlepších - aj v obdobiach mimo špičiek. Lebo tí ľudia sa generujú priebežne a cieľový stav je taký podľa mňa aby si ľudia nemuseli opisovať odchody zo zastávok a chodiť na konkrétne časy.
Tá požiadavka prípojov na vlaky je logická, ale tiež sa nikdy nevyhovie všetkým, keď IC, rýchliky a Rexy od BA prichádzajú do TT: (večer)
18:14, 18:23, 19:14, 19:23, 20:23
a od TN: 18:01, 18:35, 19:35, 20:01, 21:35, 22:01
a na to napasovať spoje na všetky sídliská a od každého rýchliku a IC, keď mám mať linky v pravidelnom intervale. A ak by bolo treba vybrať iba jeden smer, tak ktorý je dominantnejší? od Ba alebo od TN? to sa z kariet nezistí.. A budte si istí, že keď sa čo najlepšie sprípojuju odchody na tieto vlaky, prídu požiadavky od cestujúcich aby to nadväzovalo aj na prímestské či diaľkové busy na ast...
Ale keď berieme ľudí iba z TT, nech by išli z centra (z podnikov, z kultúrnych akcií, z Maxu..) predpokladajme že títo prichádzajú na zastávku rovnomerne, preto by mali ísť aj linky na jeden smer v preklade: už keď ste spomenuli Dohnányho smer Linčianska, teraz je to také divoké... niektoré hodiny to aj sedí, iné nie..:
(linky 1 2 4 5), kým ešte nie sú opäť tie združené cp na jednotlivé smery; pozdravujem admina
? ):
18: 20 36 48 56
19: 22 36 56
20: 16 22 36 51
21: 22 26 35 36
22: 12 26 36
Takže ten 20 minútový interval by tam v princípe aj bol, problém je okolo tej spomínanej 21. hod..
A priemerne zdatný človek už asi 30 min na spoj čakať nebude, pôjde na Linčiansku z mesta pešo.. a to je Dohnányho, keď to berieme z Centra ľudia pôjdu asi skôr na Hospodársku a keby zavedený systém, že ak nepôjde do 20 min. spoj z Hospodárskej tak by išli na žel. stanicu, kde by zachádzali napr. všetky spoje z Kollárovej.....
Ako som povedal, ak niekto chce spraviť nejaký seriózny návrh cp aj s výpočtom km, ponúkam spoluprácu pri tvorbe..
koco