ADD L96 zrejme najvyssi cas obnovit na letisko. Wizzair sem privedie kopu novych letov uz na jesen a na jar 2026 kedze "vypovedal" predrazeny Schwechat. Alebo rovno 61 celotyzdenne s 7-8 int.
96 slúži hlavne na spojenie Petržalky a Ružinova. Určite jazdí dosť Petržalčanov aj do Avionu, ale ak by sa 96 odklonila po D1, musela by sa obnoviť 196.
Petrzalka-Avion existovala, ked ju platila Ikea. Ono keby sa 96 z Pristavneho mosta potiahla rovno cez Ikeu na letisko, bol by to usetreny cas aj vzkm. Otazne je, ci by ju dokazala nahradit 50 od pekelneho Maxa po Kalinakov a od Kalinakovhi centra tbusy po Galvaniho.
Áno, expresy po D1/D2 dosť chýbajú, žiaľ tá infraštruktúra je postavená bez akéhokoľvek ohľadu na verejnú dopravu, takže prakticky by sa zastávky obsluhovali veľmi ťažko.
Tak dolezite je, aby sa dobudoVallo obratisko a moze sa tam potiahnut 93 z Vysehradskej. A rovnako tam mozu koncit aj niektore regiobusy od Luznej/Samorina, pripadne aj od Dobrohoste/Vojky/Gabcikova a mozno aj bus z Rajky/Madarska.
Dobrý nápad pre prímesto; ja by som ocenil aj expresné tangenciálne linky po D1/D2 (DNV-Petržalka-Avion). Okrem vzkm navyše je však problém so zliezaním kvôli obsluhe území po trase.
Nebolo by na mieste zaviesť nejakú linku z Dunajskej Lužnej do Petržalky po Lužnom moste? Ten rozdiel medzi VHD a IAD je na tento trase dosť brutálny, keďže autá majú neustále novú infraštruktúru, kým VHD treba stále chodiť dookola cez Prievozskú a Prístavný most (čo je dlhšie vzdialenosťou, ale v špičke aj oveľa náchylnejšie na zápchy). Obzvlášť po sprevádzkovaní autobusovej zastávky Južné mesto by to už bolo celkom zaujímavé spojenie - prestup na električku, 91/191 (Slnečnice), 98 (Jasovská) a ak by sa to ukončilo na Jasovskej tak aj na 93. To už je celkom slušné množstvo relevantných destinácií pre ktoré by také spojenie bolo výrazne výhodnejšie než súčasná ponuka, a verím že s intervalom povedzme len 30 minút by sa to uživilo.
Potreboval si dosť veľa textu na to, aby si napísal "neviem napísať nič o nefunkčnosti autobusovej stanice, iba tu hádžem bezvýznamné frázy". Rovnako ako politici, ktorí potrebujú útočiť na protivníka.
- vadí ti, že musíš ísť po schodoch do podzemia? Pôvodná AS na tom nebola o nič lepšie, keď si väčšinou musel ísť hore do krytého nadchodu a potom po schodoch dole.
- vadí ti, že tie nástupištia nie sú priamo vonku a ty nemokneš/nemrzneš, ako v iných mestách? Skús tam chodiť na poslednú chvíľu a predtým stoj v chlade, alebo mokni vonku.
- vadí ti, že majiteľ okrem poplatkov za vjazd zarába aj na nákupnom centre? Tak s tým už nič neurobím, toto (závisť) je vlastnosť veľkého množstva neschopných Slovákov. Veľmi pomáha byť úspešný a dosiahnuť niečo svojimi schopnosťami. Ale títo ľudia na to často nemajú kapacitu.
Nemám nič proti diverzifikácii portfolia obchodným záujmov konkrétnej spoločnosti. Ty si uviedol príklad firiem, ktoré na každý segment svojej činnosti disponujú kapacitami s adekvátnou mierou odbornosti, skúsenosti a perspektívy úspechu.
Tí, ktorých spomínam ja, sú len bandou neschopných diletantov.
Nedá sa vyjadriť k (ne)funkčnosti autobusovej stanice, nakoľko Bratislava žiadnu nemá. Ako vravím, existuje provizórium v garážach akejsi bezvýznamnej stavby, ktorá dočasne zavadzia na mieste, kde bola - a verím, že raz bude - normálna plne funkčná autobusová stanica.
Ad 3 - áno, chodievam pravidelne na Schwechat, využívam REGIOJET, ktorý pristaví autobus max. 10 minút pred odchodom. Takže prídem v danom čase do podzemných garáží, nastúpim na spoj a odveziem sa do cieľa. Zvažujem však možnosť nastupovať pod Mostom SNP, je to tam menej komplikované.
Jak že nevieš aké má na toto Arriva predpisy. Pre Arrivu od podpisu zmluvy platia tie isté prevádzkové štandardy ako platia aj pre DPB od podpisu aktuálnej zmluvy. Technické a prevádzkové štandardy ktoré sa zaviazali podpisom zmluvy dodržiavať a v ktorých sa píše:
„Na zastávke môžu zastaviť súčasne maximálne dve vozidlá. Ak je na zastávke dostatočný priestor, môže zastaviť aj tretie a ďalšie vozidlo, ktorého vodič môže umožniť cestujúcim nástup a výstup. Pre vodiča tretieho a ďalšieho vozidla, ktorého zastávka nebola výstupnou, platí v takomto prípade povinnosť opätovne zastaviť vozidlo pri označníku zastávky a umožniť nástup cestujúcim.“
Arriva a vodiči na to ***ú (ale sa zase netvárme že by to dodržiavali všetci vodiči DPB, aj medzi nimi sa nájdu takí ktorí si myslia že to pre nich neplatí). Kraju je to ukradnuté tak ako nedodržiavanie mnohých ďalších pravidiel a záväzkov, cestujúci sa tomu prispôsobili a tí čo cestujú pravidelne vedia že sa na toto nemôžu spolahnúť a zariadili sa podla toho ako sa reálne zastávky obsluhujú.
Na to aby sa to mohlo zmeniť a aby Arriva aj DPB dodržiavali prevádzkové štandardy by to najprv objednávatelov (v prípade Arrivy kraj) muselo zaujímať a museli by kontrolovať a nájsť tieto pochybenia (#nenaslismeziadnepokutovatelnepochybenia).
Alebo by sa prinajmenšom museli začať cestujúci sťažovať kraju aj Arrive (v prípade DPB u DPB a mesta) pokaždé keď sa niečo také stane a dožadovať sa aby sa tieto štandardy dodržiavali a dali jasne najavo voleným zástupcom že keď toto dopravcom budú tolerovať je to ich posledné volebné obdobie v úrade.
Síce neviem, aké má Arriva na toto predpisy, ale takáto situácia sa na Nivách a na Hodžovom námestí stáva často. Väčšinou odbavujú naraz všetky autobusy, ktoré sa zmestia do zastávky, čiže kľudne aj tri. Keďže sa ale predávajú CL, čo chvíľu trvá, tak sa k nim dá dobehnúť, keď človek sleduje, aký autobus prichádza. Zažil som už aj takú situáciu, že nočné regionálne autobusy sa nahrnuli na zastávku na Hodžovom námestí (išli načas) predtým, než tam stihli prísť zmeškané nočáky zo stanice. Tie vďaka tomu museli ďalšie dve minúty čakať, kým regionálne nočáky odídu a ak by na ne niekto išiel zo stanice, tak by mal skrátka smolu. Takže problémom nie je len zastavovanie troch vozidiel za sebou ale aj to, že v prípade meškania na mestské nočáky spravidla nevyčkajú.
Aké má Arriva predpisy na zastavovanie tretieho vozidla pri označníku? Lebo som dnes počul report o tom ako tri regonočáky zastavili na Nivách naraz, potom naraz odišli a zostalo tam zopár ľudí.
Kto to tam trochu pozná, tak použije tento chodník: https://maps.app.goo.gl/x9akcq6BSn3BekubA a je z AS priamo na 1. nástupišti žst BB bez toho, aby išiel cez nákupné centrum. Prirovnal by som to ku skratke z Račianskej stanice na priecestie smer Pastierska- tiež to nikde oficiálne označené nie je, je tam zákaz prechodu cez koľaje, ale to sa tej skratky netýka, lebo koľaje križuješ až na priecestí. V prípade BB koľaje nekrižuješ vôbec.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petto