Farského nefunkčná preferencia aj v sobotu ráno 5:50. Všetky smery postupne autá prešli, ale električka smer J.M. a ja na bicykli rovnaký smer sme spolu čakali na zelenú.
Šafko teraz padá približne raz za 30 - 45 sekúnd. To je ok. Farského je také podivné. Raz preferencie idú inokedy už nie. A nie je v tom zdá sa žiaden systém.
Preferencia je už spustená a funguje fajn. Jedine križovatka na Pajštúnskej vyzerá, že ide v pevnom cykle kvôli tomu, že chýba časť križovatky a preferencia tam nie je úplne zapracovaná. Novinka je ale opätovne vypnutá preferencia na šafku a na Farského. Minule ma Farského držalo 4 minúty aj s vozom oproti.
Má prosím niekto vo svojej zbierke cestovné poriadky trolejbusových liniek platných do zmeny liniek 23.12.1999? Ak áno, bol by ochotný mi ich poslať? Na výmenu viem poslať komplet CP všetkých liniek z roku 2001. Ďakujem.
Ja som sa pred pár dňami povozil na Mühlkreisbahn, kde je najväčšie stúpanie 46 ‰. Vozeň ÖBB 5047. Práve mierne pršalo, ale aj úsek s najväčším stúpaním dal úplne bez problémov.
Tak keď už sme pri železničných tratiach, tak Höllentalbahn (Freiburg im Breisgau - Titisee (- Donaueschingen), dosahuje okolo Hinterzarten maximálne stúpanie 54,8 promile (poľa niektorých zdrojov 55,6). Od elektrizácie (bola to prvá trať v Nemecku elektrizovaná sústavou 20 kV s frekvenciou 50 Hz, po privedení nemeckej trakčnej sústavy do Fraiburgu bola trať prepnutá na 15 kV / 16 2/3 (dnes 16,7) Hz).
Pôvodne bola trať zubačkou, od roku 1932 prešla s výkonnými parnými lokomotívami radu 85 na adhéznu prevádzku (s postrkom ozubnicovými lokomotívami u ťažkých vlakov), po elektrizácii boli zubačky definitívne vyradené.
Ešte keď so túto trať okolo roku 2000 prvýkrát navštívil, jazdilo sa tam so špeciálnymi opatreniami (najviac štyri vozne na jednu lokomotívu, lokomotíva vždy na spodnom konci vlaku): Dnes sa tam už jazdí s jednotkami ale ku koncu prevádzky už jedna lokomotíva radu 143 (Honeckerovka) ťahala aj šest vozňov a bola často aj v čele vlaku smerom "do stúpania". Takže áno, dnešné možnosti sú niekde úplne inde.
Okrem toto električka môže mať aj 100% adhéziu takže 100 promile jej nespôsobí žiadny problém.
Nakoniec aj na 90-promilovej električkovej trati do Heuschelhofu vo Würzburgu nesmú byť staré Düwagy nasadzované nie preto, že by to nezvládli ale preto, že v prípade poruchy by už živý Düwag s mŕtvym Düwagom boli na hrane.
To som nakreslil iba zo srandy. Lebo prevádzkovo by sa mi tam hodilo. Ale naráža na ochranné pásmo plynárov, takže tam byť nemôže. Ako alternatívu sa mi podarilo nakresliť obraitsko pri vyústení tunela, vedľa zastávky Chatam Sófer. Zmestí sa tam (polomer oblúku 25 metrov), ale použiteľné je iba pre obrat z mesta do mesta. Teoreticky by sa tam vedela otočiť aj električka z tunela/Karloveskej radiály, ale musela by cez obratisko cúvať, pritom dva krát meniť smer jazdy. Z praktického hľadiska by obratisko Chatam Sófer na nábreží bolo ideálne pre linku, ktorá by išla po Vajanského nábreží, cez Pribinovu, Mlynské nivy až na Dolné hony. S potenciálnym predĺžením Most pri Bratislave - Malinovo.
Krátke Karosy sa tam šplhali úplne v pohode. Problémy mali, iba Ikarusy ktoré to vyšli síce tiež no o dosť pomalšie. No tie sa tam objavili, iba výnimočne.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
DueStage