Reakcia na: kvorka #13566:
23 (odhliadnuc od trasovania) nie je cesta do pekla a NEpotvrdzujú to jej čísla. Neviem, či má zmysel sa o tom ďalej naťahovať, ale realita je taká, že z Východnej sú rozdiely medzi 23 a 28 minimálne. Graf nižšie. Spoj 5:25 z Východnej (l. 28) má výstup asi 15 ľudí pri Nemocnici, vozí na šiestu.Ak by sme akceptovali súčasné nálady cestujúcich, tak priame spoje na Sihoť požadujú aj zo Saratovskej, aj z Juhu II, aj z Východnej, žiadajú to aj občania z Novín, aj cestujúci zo Zámostia, z Laugaricia plus ešte všetci požadujú pridať spoje. Tu si je potreba uvedomiť, že to všetko jednoducho NIE JE splniteľné, inak by počas víkendov jazdilo na Sihoť buď hromada liniek s hodinovým intervalom (60-min. interval nosných liniek??), alebo hromada vzduchovozičov len preto, aby mali všetci priamy spoj.
Michal Mazánik
Z grafu, ktorý nám ukazuje vyťaženosť za priemerný školský pracovný deň, vrátane nástupu a výstupu na jednotlivých zastávkach a vývoja počtu cestujúcich vo vozidle (súčet za všetky spoje), vidíme, že linka je najviac využívaná v úseku Východná - centrum, ďalej počet cestujúcich významne klesá. V úseku Východná - centrum si môžeme všimnúť pomerne významný výstup cestujúcich smerom z Východnej na dvoch zastávkach:
- Cintorínska (LIDL pod Juhom),
- Nemocnica.
Ide zhodou okolností o ciele, ktoré nie sú v dobrej pešej dostupnosti zastávok linky 23.
Obľúbenosť linky 28 teda spočíva najmä v tom, že spája Východnú ulicu s dôležitými cieľmi občianskej vybavenosti, narozdiel od linky 23, ktorá po Inoveckej ulici, ktorá má viac-menej rezidenčný charakter, občiansku vybavenosť obchádza. Trasovanie linky až na Sihoť nemá zásadný podiel na jej obľube. Áno, na Sihoti sa nachádza futbalový aj zimný štadión, to ale nie sú ciele, za ktorými by väčšina cestujúcich cestovala na dennej báze.
Aby sme si overili vzťahy nielen cez dáta, ale aj v praxi, linkou sme sa niekoľkokrát viezli v celej trase a potvrdilo sa nám, že úsekoví cestujúci prevažujú nad cestujúcimi, ktorí sa vezú celú trasu Juh III - Sihoť.
Linka 28: vývoj počtu cestujúcich v priebehu trasy Jun III > Sihoť IV, pracovný deň počas školského roka.