Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #13076:
S týmto sa akiste dá súhlasiť, doba je zlá, v danom segmente nieto ľudí...rovnako súhlasím s Tebou, že ten víkend je pomerne ostrý orez, aj teraz ma ranná "víkendová špička" dostáva do rozpakov, ak treba ísť zo stanice na Juh, tak sú tam brutálne diery i neskorý nástup liniek celkovo. Potom víkendový CP v pracovný deň je ako vravíš, zlý na niektorých reláciách, až nepoužiteľný. A preto súhlasím, že víkend treba upraviť presne ako píšeš.
Reakcia na: henko151 #13071:
Musím Ti oponovať. Hoci sám vždy keď to ide aplikujem model, že úseková jazdná doba platí pre všetky linky rovnako, stretol som sa s prípadmi, kedy to neplatí a skutočne si prax vyžiadala pre rôzne linky rôznu jazdnú dobu na rovnakom úseku. Najčastejšie to môže byť spôsobené vyťaženosťou linky alebo "zvyškovými" sekundami, ak linka prichádza z iného úseku ako linky ostatné. S týmto "zvyškom" je niekedy potrebné pracovať, aj keď sekundové jazdné doby ako také v Trenčíne nemáme.
Reakcia na: 810zssk #13045:
Za iných hovoriť nebudem, ale v prevádzkach, v ktorých ja pracujem (Nitra, Trenčín) motiváciou zavádzania víkendového režimu v období "medzi sviatkami" určite nie je finančná úspora, ale možnosť výraznejšieho dočerpania dovoleniek pre vodičov, ktoré sa dovtedy pre permanentný nedostatok vodičov nedarilo čerpať v uspokojivom množstve. Za medzisviatočný týždeň sme vyčerpali viac dovolenky ako jeden celý prázdninový mesiac (júl/august). Spomínaný týždeň sa na tento účel používa jednak preto, že v tomto období je o dovolenku medzi vodičmi veľký záujem a zároveň preto, že ide o týždeň s preukázateľne najnižším počtom prepravených osôb za celý rok.

Neskrývam, že toto riešenie je núdzové (ak by preň neboli spomenuté dôvody, nerobili by sme to), no na druhej strane si tvrdenie o "obrovských dopadoch na cestujúcich" dovoľujem so všetkou úctou spochybniť. Z čias presného počítania cestujúcich máme poznatok, že počet cestujúcich, ktorý v daných pracovných dňoch cestuje, je asi niekde na polceste medzi bežnou sobotou a bežným prázdninovým pracovným dňom. Robili sme si aj časovú snímku, kedy sme sledovali časy, kedy cestujúci cestujú (súčty nástupov po štvrťhodinách) a tu sa už krivka výrazne podobala na víkendový model správania - ranná špička mimoriadne slabá, výraznejšie "prebúdzanie obyvateľstva" od cca 9. hodiny a potom už celodenne rovnaký dopyt.

Jeden rozdiel, ktorý medzi prevádzkami v Nitre a Trenčíne vnímam, je že v Nitre, až na veľmi vzácne výnimky, víkendový CP pokrýva celú sieť MHD a obsluhuje všetky možné začiatky pracovných zmien (vychádza to z dlhodobej tradície, kde aj v bežnú sobotu je dopyt vyvolaný pracovnými zmenami v rôznych výrobných prevádzkach). Aj pri sobotnom grafikone sa tak dá dostať takmer všade a na akýkoľvek čas, len počet spojov je nižší. V Trenčíne je tá víkendová obsluha oproti pracovnému dňu osekaná viac a niektoré spojenia sú mimoriadne zlé. Preto priznávam, že prípadov, kedy si niekto v Trenčíne 27. - 30.12. nevie z víkendovej ponuky nájsť vhodný spoj, môže byť skutočne viac. Ja to však vnímam ako celkovú nedokonalosť víkendového CP v Trenčíne, tzn. problém, ktorý je tu celý rok a nie štyri dni s mimoriadnym režimom. Preto by som osobne venoval úsilie radšej na primeraný "tuning" víkendového CP, ktorý sa potom bude dať bezbolestne použiť aj 27. - 30.12.

V záujme predídenia nepochopeniu opakujem: Celý čas píšem o Nitre a o Trenčíne. Víkendový režim medzi sviatkami sa nedá aplikovať v hociktorom meste a plne chápem, že v niektorých mestách sa takýto režim zaviesť nedá (lebo tvar a obsluha siete, lebo dopravné návyky, lebo štruktúra odvetví zamestnanosti obyvateľstva a pod.).
Reakcia na: Viko #13074:
Asi nie, ale je pravda, že aj frekvencia cestujúcich na jednotlivých linkách môže znamenať rozdiel. No dnes pri nástupe všetkými dverami by to už nemalo byť markantné.

Michal Mazánik: koncové úseky sú nadhodnotené, Juh III určite ako píše draxter. Vozy jazdia svižne, nevidím dôvod to neskrátiť.
Reakcia na: henko151 #13071:
Má Trenčín sekundovú chronometráž? Lebo pri nej sa stáva, že keď sa jednotlivé úseky od začiatku trasy spočítajú a zaokrúhlia, môže vyjsť dvom rôznym linkám na rovnakom úseku akoby rozdielny čas, hoci je to len produkt matematiky a nie reálny rozdiel v podkladových dátach.
Reakcia na: henko151 #13071:
Pozrel som si ten spoj a áno, tu musím uznať, že to natiahnuté je. Napríklad nasledujúci spoj, o 18:10, už má celkovú jazdnú dobu o 4 minúty kratšiu.
Reakcia na: draxter #13070:
Jazdá doba aj v súčasnosti zohľadňuje rôznu hustotu premávky v jednotlivých časoch. Mne osobne príde, že jazdné doby nie sú najväčším problémom trenčianskej MHD. S výnimkou pár úsekov, ako ZŠ Veľkomoravská > Gymnázium, nie sú časy natiahnuté.

Zrušenie zastávky Inovecká smer Juh by som určite neodporúčal - tento rok bola nákladne zrekonštruovaná, bolo by neefektívne ju prestať obsluhovať či akokoľvek presúvať. Naviac v čase, kedy je OC OBI a okolité obchody zatvorené, je logickejšie zastaviť na Inoveckej, priamo v obytnej zóne.
Reakcia na: draxter #13070:
Hlavne je nezmysel, aby úsek Braneckého - Hasičská trval linke 1 tri minúty a linke 24 dve minúty. Chronometráž by mala by rovnaká v rovnakom režime rovnaká pre všetky linky prechádzajúce v tom úseku. K optimalizácii jazdných dôb myslím, že počas najbližších rokov určite príde.

Mne osobne prišiel zaujímavý spoj linky 13 o 17:10 z Gen. Svobodu. Z nástupnej sme sa pohli asi 17:13:30 a na Legionárskej sme už boli včas. 😊
K tomu skracovaniu chrona na linkách MHD: v TN je úplne zrejmé, že víkend a špička nemôžu mať rovnaké chrono. Linka 24 do Lauga ide krokom v rannej či poobednej špičke, cez víkend to celkom preletí. Linka 1 do Kubrej ide cez víkend úplne plynule, trojminútový inerval medzi Braneckého a Hasičskou je veľa: žiadny semafor, jediné kolízne miesto je split za Priorom, čo je však vždy veľmi plynulé. Rovnako tak môžme od linky k linke. Toto je potrebné preveriť a mesiac merať. A potom bude k dispozícii relevantný údaj.

Semafory: pán Hartmann viackrát hovoril, že sa ešte musí niečo doladiť so softvérom, neviem v akej polohe to je. Ja som navrhoval zmenu vedenia liniek 1 a 11 okolo sídliska Pred Poľom aby sa vyhli semaforu na ceste do mesta. Opačne sa mu vyhýbajú popred Žemberák.

Na zváženie dávam zrušenie zastávky Inovecká smer Juh, opačný smer posnúť sem: https://www.google.sk/maps/@48.8758512,18.0281699,3a,75y,219.24h,72.1t/data=!3m6!1e1!3m4!1s18oDryyijRvXuQzHUatU6w!2e0!7i16384!8i8192 Párovou zastávkou bude Ku štvrtiam (alebo obe zastávky presunúť do vybranej lokality). Zvýši sa ich frekvencia a využitie o cestujúcich do Kauflandu, OBI, big boxu a pod. Medzi tými rodinnými domami je skoro jedno, kde to bude.
Reakcia na: Dispecer #13067:
Je to najdlhšia dvojka v republike
Reakcia na: Dispecer #13067:
Dobré nedeľné ráno, tak, tak aj tu to potvrdzujú, teda cesta ide z Gabčíkova do Žiliny tu odkaz
https://sk.wikipedia.org/wiki/Cesta_II._triedy_507_(Slovensko)
Veľmi sa teším tejto osvete, toľko vecí ešte nevieme.😋
Reakcia na: capaCity #13066:
Well, II/507 v Trenčíne nezačína/nekončí (ide z Gabčíkova do Žiliny), iba ním prechádza, pričom s I/61 má *peážny úsek* medzi Old Heroldom a ŠÚ SR.
Reakcia na: Dispecer #13064:
Aj na tej mapke CDB je to pekne vidieť, že je to až od ŠÚSR. Momentálne je jednoduchá pomôcka aj priamo v teréne - kde je vymenený asfalt, to je I/61, TSK II/507 neopravovala...
Reakcia na: Dispecer #13064:
Veľká vďaka Dispečer za túto informáciu. Dodnes som o takomto zmapovaní cestnej siete netušil. Udeľujem 15 až 20 palcov hore.
Reakcia na: draxter #13063:
Nemusíte sa hádať, stačí sa pozrieť na Mapy CDB na stránke SSC:
https://ismcs.cdb.sk/mapviewer/
Reakcia na: capaCity #13061:
Nie, aj ja som si myslel. II/507 začína v mieste keď sa cesta odpaja na most. Info priamo z SSC.
Reakcia na: capaCity #13061:
Nie, Vilo na trojdverovom Ikaruse...
Reakcia na: draxter #13060:
Vodič Ďábel bol vodič Jano M. na linke 11? 🤔
(A len technická, Hasičská a Kn. Pribinu je I/61, II/507 je to až od ŠÚSR. Inak projekt buspruhu v smere z Hasičskej na Starý most je zahrnutý v PD na rekonštrukciu - rozumej asanáciu a výstavbu nového - Starého mosta.)
Reakcia na: pešiak #13059:
Iste, ja to vidím v dvoch rovinách:
a) bola tu istá skupinka vodičov, ktorí neprekročili 40 snáď ani dole Juhom...už je tuším komplet minulosťou, takže "štýl" jazdy "langsam" by už z povahy vodiča byť nemal
b) dôvody mimo vodiča - áno, často je to zlé chrono, kedy sa oproti minulosti natiahli časy (napríklad linka 23 má určite aspoň 3 min navyše v koncovom úseku na Juhu) a nie vždy majú opodstatnenie. Súhlasím, že radšej nech spoj minútu mešká a ide svižne (my čo si pamätáme Ďábla vieme...), než keď má človek v osmičke na Soblahovskej pocit, že mamička s kočíkom ide vedľa rýchlejšie). Problémom sú aj semafory - žiadna preferencia MHD, žiadny bus pruh (na Hasičskej by sa pritom dal krásne spraviť až po križovatku po mostom, holt je to cesta II/507 v danom úseku, takže mesto by si malo dať rande s krajom a dohodnúť to, že miesto tých cca 10 parkovacích miest bude BUS pruh).

Výsledok je teda vidieť čiastočne už teraz, ale tu asi interne dopravca už viac nevyrieši, jedine tlačiť na zmenu chrona a ako píše kvorka, zmeniť nastavenia semaforov na preferenciu MHD, vytvoriť BUS pruhy kde sa dá (Hasičská - Kniežaťa Pribinu) a ja som zato, aby sa linky 1 a 11 presmerovali z Kubrej okolo sídliska Pred Poľom cez kruháč na štvorprúdovku v smere do centra - ušetrí sa dlhé státie na semafóre pri výjazde z Kubranskej pri ČS Slovnaft: zastávka MHD bude pred semaforom, t.j. bezpečne dostupná z Billy.
Reakcia na: MinoSUN-55 #13057:
Dobré ránko prajem, nedá mi nezareagovať na MinoSUN-55 na . Zaujala ma iba časť jeho postrehu. Veľmi dobre oznámil verejnosti, že citujem ,, začali vodiči (nie všetci ) jazdiť svižnejšie ,, koniec citátu. Predpokladám , že mnohí tí, čo využívajú tu v krajskom, okresnom a meste MHD sú aj vodičmi , predovšetkým motorových vozidiel. Už u minulého dopravcu som verejne kritizoval spôsob jazdy autobusmi MHD, teda presnejšie - ich slimačiu jazdu. Je všetkým hádam jasné, že okrem vytečenia nervov vodičov idúcich za takouto prekážkou, išlo jednoznačne o porušovanie pravidiel cestnej premávky viz. vyhláška. Mohli by sme súhlasiť s tvrdením vtedajších vodičov a polovodičov, že však a čo cestujúci, čo premávka a tak. A tak , ako spomína autor príspevku , problém asi bol v chápaní úlohy, postavenia a začlenenia sa MHD do dopravy. Keď som sa konečne dopátral prečo svojou pomalou jazdou brzdia premávku odpoveď bola zarážajúca - to cestovný poriadok . To on je ten, kto vládne na našich cestách. Rozumne mysliaci človiečik už radšej často ani nemyslí. Veď načo, no predsa - cestovný poriadok. Nebudem sa vyjadrovať k skracovaniu intervalov medzi zastávkami, ale ako píše Kvorka vyše je to problematika omnoho širšia viz. príspevok 13058.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.