Reakcia na: Richard Ščepko #9271:
Manuál Prahy v rušení zálivov zrejme nabral do úvahy prípad, kde je už aj tak úzka cesta (Legionárska) slúžiaca ešte pre tranzit ako aj záchranné zložky. Vybudovanie ostrovčeka spolu s autobusmi stojacimi na ceste by úplne upchalo ulicu. Na ul. Soblahovská je širšia cesta, ktorá umožňuje obiehanie vozidla ktoré stojí v zastávke. Na ul. Legionárska je potrebné tento priestor vytvoriť polovičnými zálivmi. Takže s tvrdením, že je potrebné zálivy zrušiť všade nemôžem súhlasiť. Vo Viedni to možno funguje dobre, ale nemusíme tu mať všetko čo je na MHD vo Viedni, aj za cenu dopravných komplikácií.
Čo sa týka poradia rekonštrukcií, je jednoznačne potrebné uprednostniť väčšinu. Preto by som postupoval najspravodlivejším spôsobom, a to rekonštruovať zastávky podľa stupňa vyťaženosti (počtu cestujúcich) a podľa stupňa poškodenia.
Výnimku môže dostať:
a) zastávka v stave, ktorý znemožňuje jej prevádzku
b) zastávka budovaná spolu s rekonštrukciou komunikácie
Návrh poradovníka (zastávka s číslom 1 je najviac urgentná, 2 a 3 menej):
a) zastávky rekonštruované podľa stupňa vyťaženosti a poškodenia:
1. Gymnázium (obrubník, povrch, chodník)
2. Legionárska smer mesto (obrubník, povrch)
3. Mateja Bela smer mesto (obrubník povrch)
4. Nemocnica obojsmerne (obrubník, povrch, chodník)
b) zastávka v stave, ktorý znemožňuje jej prevádzku:
--žiadna takáto zastávka v TN nie je--
c) zastávka budovaná spolu s rekonštrukciou komunikácie
1. Karpatská (chodník, obrubník, povrch)
ale to je v Trencine utopia ,to je jasne... aj pohodlie v autobusoch robi dnes svoje,tie cesty po ktorych jazdia su otrasne,autobusy kavu zo strany na stranu,trasu a hrkocu(tie skor menene tipy),ludia nadavaju,nevraviac o cudzincoch ktory su zhrozeny...mesto by malo mat prioritu vyasfaltovat na novo prave taketo cesty a aut.zastavky...a hlavne si nejakym sposobom musia cestujuci zvyknut ze vodic autobusu nie je taxikar,u nas prestali citat vyvesky,inde si otvaraju sami dvere,tu nevedia zazvonit ked treba...cele je to nejake divne vsetko v tom nasom meste... mlades ktory uz nie je ucena od malicka cestovat a vyuzivat autobus ked vam nastupi nevie slovo povedat,vodic aby vsetko z nich pacil...je to skratka drina vo vsetkych smeroch...
Nehovoriac, ak chodím pešo. Jeden významný dánsky urbanista po návšteve Bratislavy skonštatoval, že žijeme ešte v automobilovej puberte. Kde vlastníctvo auta znamená spoločenský status... Neviem si jednoducho vytĺcť z hlavy, že MHD by mala byť nosným dopravným systémom. Postupne, ale systematicky (vozový park, infraštruktúra, grafikon a pod.).
kvorka
V neposlednom rade ide aj o zastávky - roky sa zase neurobilo nič, kasselák akoby mesto nepoznalo, nikde pri rekošntrukciách sa neobjavuje (viď Záblatie - Hanzlíkovská). Najprv treba na meste pochopiť, čo od MHD chceme, koľko na ňu dáme; a nie vždy len šetriť a šetriť, pozerať na spotrebu (to malo mesto vedieť, keď sa kupoval Citelis 18M čo má za spoterbu a nie že ten voz stojí teraz, to by som zosobnil niekomu, že 7 miliónov SK hnije v garáži aj za moje peniaze z daní).
A potom, keď sa stabilizuje nový CP, treba zvážiť doplnenie, nie ubratie spojov: ak uberieme, prestupové väzby sa zrušia a je problém. A tiež by som nočák LINKU 50 dal za cenu denného spoja a aby naň platil aj predplatný cestovný lístok - hneď bude využívaný a nie naháňanie ľudí taxislužbám, že pre 3 osoby sa už oplatí neísť MHD.
Toľko zatiaľ moje postrehy.?