Reakcia na: draxter #9281:
Tak pojmy linka a spoj si zamieňa veľa ľudí. Aj keď útvar dopravy by rozdiel poznať mohol, alebo by si aspoň mohli prečítať toto: https://imhd.sk/bb/doc/sk/11982/Jazykove-okienko-linka-nerovna-sa-spoj?text=2012K schvaľovaniu:
Zasadnutie začína o 14.00. Som zvedavý, ako to dopadne. Osobne predpokladám, že by sa to schváliť malo, ale podľa materiálov na rokovanie sa majú priamo na zastupiteľstve dopĺňať pripomienky VMČ k cestovnému poriadku. Takže je možné, že budú ešte nejaké zmeny.
Zaujímavé bude aj to, ktorú verziu cenníka schvália. Či podľa pôvodného návrhu, alebo podľa návrhu finančnej komisie. Rozdiel je v cene za základný lístok v hotovosti (komisia ho chce dať na 70 centov) a za lístok pre seniorov z karty (tam komisia navrhuje zaviesť tých 10 centov). Osobne viac fandím návrhu finančnej komisie (aspoň sa seniori nebudú chodiť voziť od nudy).
PS: portál nastrencin.sme.sk napísal v januári 2015, že čoskoro pribudne tabuľa s odchodmi MHD na zastávku Braneckého. No doteraz sa tak nestalo. Nevie o tom niekto viac.
http://nastrencin.sme.sk/c/7602248/v-trencine-pribudne-dalsia-informacna-tabula-pre-cestujucich.html
ale to je v Trencine utopia ,to je jasne... aj pohodlie v autobusoch robi dnes svoje,tie cesty po ktorych jazdia su otrasne,autobusy kavu zo strany na stranu,trasu a hrkocu(tie skor menene tipy),ludia nadavaju,nevraviac o cudzincoch ktory su zhrozeny...mesto by malo mat prioritu vyasfaltovat na novo prave taketo cesty a aut.zastavky...a hlavne si nejakym sposobom musia cestujuci zvyknut ze vodic autobusu nie je taxikar,u nas prestali citat vyvesky,inde si otvaraju sami dvere,tu nevedia zazvonit ked treba...cele je to nejake divne vsetko v tom nasom meste... mlades ktory uz nie je ucena od malicka cestovat a vyuzivat autobus ked vam nastupi nevie slovo povedat,vodic aby vsetko z nich pacil...je to skratka drina vo vsetkych smeroch...
Nehovoriac, ak chodím pešo. Jeden významný dánsky urbanista po návšteve Bratislavy skonštatoval, že žijeme ešte v automobilovej puberte. Kde vlastníctvo auta znamená spoločenský status... Neviem si jednoducho vytĺcť z hlavy, že MHD by mala byť nosným dopravným systémom. Postupne, ale systematicky (vozový park, infraštruktúra, grafikon a pod.).
kvorka
V neposlednom rade ide aj o zastávky - roky sa zase neurobilo nič, kasselák akoby mesto nepoznalo, nikde pri rekošntrukciách sa neobjavuje (viď Záblatie - Hanzlíkovská). Najprv treba na meste pochopiť, čo od MHD chceme, koľko na ňu dáme; a nie vždy len šetriť a šetriť, pozerať na spotrebu (to malo mesto vedieť, keď sa kupoval Citelis 18M čo má za spoterbu a nie že ten voz stojí teraz, to by som zosobnil niekomu, že 7 miliónov SK hnije v garáži aj za moje peniaze z daní).
A potom, keď sa stabilizuje nový CP, treba zvážiť doplnenie, nie ubratie spojov: ak uberieme, prestupové väzby sa zrušia a je problém. A tiež by som nočák LINKU 50 dal za cenu denného spoja a aby naň platil aj predplatný cestovný lístok - hneď bude využívaný a nie naháňanie ľudí taxislužbám, že pre 3 osoby sa už oplatí neísť MHD.
Toľko zatiaľ moje postrehy.?