Ja mám na to taký názor, že zatiaľ počkať a pri kúpe nových vozidiel už kupovať len vozidlá so systémom dopytového otvárania dverí a toto aby zároveň fungovalo aj ako znamenie o výstupe - bolo by to spoločné tlačítko. A vodič by videl na signalizácií či mu niekto ide vystupovať alebo nejde a otvorilo by len tie dvere, ktoré by bolo treba, čo je veľká výhoda v zime. A pokiaľ by niekto nedal znamenie na zastavenie - otvorenie dverí, vodič by nezastavoval.
ale to je v Trencine utopia ,to je jasne... aj pohodlie v autobusoch robi dnes svoje,tie cesty po ktorych jazdia su otrasne,autobusy kavu zo strany na stranu,trasu a hrkocu(tie skor menene tipy),ludia nadavaju,nevraviac o cudzincoch ktory su zhrozeny...mesto by malo mat prioritu vyasfaltovat na novo prave taketo cesty a aut.zastavky...a hlavne si nejakym sposobom musia cestujuci zvyknut ze vodic autobusu nie je taxikar,u nas prestali citat vyvesky,inde si otvaraju sami dvere,tu nevedia zazvonit ked treba...cele je to nejake divne vsetko v tom nasom meste... mlades ktory uz nie je ucena od malicka cestovat a vyuzivat autobus ked vam nastupi nevie slovo povedat,vodic aby vsetko z nich pacil...je to skratka drina vo vsetkych smeroch...
Nehovoriac, ak chodím pešo. Jeden významný dánsky urbanista po návšteve Bratislavy skonštatoval, že žijeme ešte v automobilovej puberte. Kde vlastníctvo auta znamená spoločenský status... Neviem si jednoducho vytĺcť z hlavy, že MHD by mala byť nosným dopravným systémom. Postupne, ale systematicky (vozový park, infraštruktúra, grafikon a pod.).
MA MHD