Reakcia na: LUK #9275:
Ja som za. Funguje to aj tak v Martine. Vsak ked su ludia na zastavke aj tak tam autobus zastavi. Hlavna funkcia je pri vystupe!
ale to je v Trencine utopia ,to je jasne... aj pohodlie v autobusoch robi dnes svoje,tie cesty po ktorych jazdia su otrasne,autobusy kavu zo strany na stranu,trasu a hrkocu(tie skor menene tipy),ludia nadavaju,nevraviac o cudzincoch ktory su zhrozeny...mesto by malo mat prioritu vyasfaltovat na novo prave taketo cesty a aut.zastavky...a hlavne si nejakym sposobom musia cestujuci zvyknut ze vodic autobusu nie je taxikar,u nas prestali citat vyvesky,inde si otvaraju sami dvere,tu nevedia zazvonit ked treba...cele je to nejake divne vsetko v tom nasom meste... mlades ktory uz nie je ucena od malicka cestovat a vyuzivat autobus ked vam nastupi nevie slovo povedat,vodic aby vsetko z nich pacil...je to skratka drina vo vsetkych smeroch...
Nehovoriac, ak chodím pešo. Jeden významný dánsky urbanista po návšteve Bratislavy skonštatoval, že žijeme ešte v automobilovej puberte. Kde vlastníctvo auta znamená spoločenský status... Neviem si jednoducho vytĺcť z hlavy, že MHD by mala byť nosným dopravným systémom. Postupne, ale systematicky (vozový park, infraštruktúra, grafikon a pod.).
Richard Ščepko
Moja filozofia:
1. Prioritizovať MHD pred IAD
2. Opraviť a hlavne skvalitniť rozpadajúce sa "polo niky"
3. Debariérizovať zastávky - kasseláky
4. Ochrana chodcov v podobe ostrovčeka vo vozovke. Priechod využívajú prevažne starší ľudia a rodičia s deťmi, ktorí ich vodia do vedľajšej škôlky/školy.
5. Odstrániť lievik v podobe úzkeho chodníka jeho rozšírením do vozovky (červené šípky). Sám som si to vyskúšal, keď som šiel s kočíkom a zastavil autobus.
1. obrázok je môj amatérsky nákres. 2. obrázok je zo Salzburgu.
Vďaka za každý nazor (prípadne je k dispozícii aj môj email: richard.scepko@gmail.com - kľudne aj anonimne)!
Návrh rekonštrukcie zastávky Nemocnica