Reakcia na: PtrkHrnk #14028:
Nezhodli by sme sa v nasledovných tvrdeniach z dokumentu:Nemyslím si, že nová tarifa je komplikovaná. Naopak, považujem ju za jednoduchú a používateľsky ľahko pochopiteľnú.
Viazať platnosť JCL na jeden konkrétny spoj bez prestupu bez časového limitu, a súčasne na časový limit v prípade prestupu, mi pripadá ako zbytočná komplikácia pre pochopiteľnosť produktu cestujúcim a súčasne komplikácia na strane vyhodnocovania platnosti. V minulosti som sa sám s rovnakou myšlienkou zaoberal, ale zavrhol som ju. Možno by to malo nejaký zmysel, ak by bola časová platnosť pri prestupe kratšia. Našich 60 minút však pokrýva každý spoj (dlhší nemáme), preto pridávanie ďalšej podmienky nemá zmysel.
Nesúhlasím so systémom, kedy sa pri elektronickej platbe vyžaduje pípanie pri každom nástupe. Zdržuje to a obťažuje. Súčasný systém je vyhovujúci.
Registrácia platobnej karty na zľavnené cestovné sa mi zdá byť zbytočným zväzovaním cestujúceho. Áno, dnes musí zľavnený lístok pri platbe platobnou kartou vybrať manuálne (krok naviac), ale neberie mu to flexibilitu rozhodovať sa, kedy aký lístok kupuje. Plus neviem ako by to bolo s registráciou všelijakých jednorazovo generovaných platobných kariet, ktoré sú dnes v móde.
Nesúhlasím s tým, že apka je nevhodná na platbu. Konkrétne ja inak v Trenčíne ani neplatím. Za výhodu apky považujem, že si celý nákup (aktiváciu) vyriešim mimo vozidlo vopred a pri nástupe už nezdržujem dopravu.
810zssk
Čo sa zónovej tarify týka, považujem ju za vhodnejšiu, lebo a) je ľahko použiteľná na definovanie platnosti PCL a b) ak je dobre nastavená, nepokutuje cestujúceho za použitie dlhšej prepravnej trasy - čo cestujúci nerobí z pasie, ale väčšinou preto že vhodnejšia možnosť v danom čase neexistuje. Osobne nevidím žiadne zásadné benefity kilometrického systému.
Nerozumiem ani benefitu toho aby sa nedal kúpiť lístok v aplikácií. Čo sa tým dosiahne? Jediný argument je nejaká údajná "duplicita" oproti kartám, ale obzvlášť v situácií kedy ten systém technicky už vyrobený je, nepovažujem ten náklad za nehodný benefitu ktorý appka prináša. Napríklad aj odbavenie cestujúceho je rýchlejšie keďže stačí do vozidla nastúpiť a odpadá potreba prikladať kartu a zdržovať nástup.