Reply on: PtrkHrnk #14039:
Technický problém to nebude, cenu na základe typu použitej karty priradiť vieme. Skôr je to problém interfejsu - ako cestujúcemu zobraziť cenu, keď vopred nevieme, akú kartu použije.Nútiť cestujúceho, aby si manuálne vopred vybral typ karty, ktorú hodlá použiť, nechceme - je to krok navyše.
Zobrazovať všetky ceny duálne, s nejakou značkou, že jedna platí pre dopravnú a druhá pre platobnú kartu, nechceme - zneprehľadní to obrazovku a väčšina cestujúcich to zrejme nepochopí.
Zatiaľ smerujeme k tomu, že ceny cestovného v procese výberu lístka nebudeme zobrazovať vôbec. Niekde vedľa však pribudne tlačidlo, pomocou ktorého si cestujúci môže preštudovať všetky tarify, ak má záujem.
810zssk
Čo sa zónovej tarify týka, považujem ju za vhodnejšiu, lebo a) je ľahko použiteľná na definovanie platnosti PCL a b) ak je dobre nastavená, nepokutuje cestujúceho za použitie dlhšej prepravnej trasy - čo cestujúci nerobí z pasie, ale väčšinou preto že vhodnejšia možnosť v danom čase neexistuje. Osobne nevidím žiadne zásadné benefity kilometrického systému.
Nerozumiem ani benefitu toho aby sa nedal kúpiť lístok v aplikácií. Čo sa tým dosiahne? Jediný argument je nejaká údajná "duplicita" oproti kartám, ale obzvlášť v situácií kedy ten systém technicky už vyrobený je, nepovažujem ten náklad za nehodný benefitu ktorý appka prináša. Napríklad aj odbavenie cestujúceho je rýchlejšie keďže stačí do vozidla nastúpiť a odpadá potreba prikladať kartu a zdržovať nástup.