Reply on: PtrkHrnk #14039:
Technický problém to nebude, cenu na základe typu použitej karty priradiť vieme. Skôr je to problém interfejsu - ako cestujúcemu zobraziť cenu, keď vopred nevieme, akú kartu použije.Nútiť cestujúceho, aby si manuálne vopred vybral typ karty, ktorú hodlá použiť, nechceme - je to krok navyše.
Zobrazovať všetky ceny duálne, s nejakou značkou, že jedna platí pre dopravnú a druhá pre platobnú kartu, nechceme - zneprehľadní to obrazovku a väčšina cestujúcich to zrejme nepochopí.
Zatiaľ smerujeme k tomu, že ceny cestovného v procese výberu lístka nebudeme zobrazovať vôbec. Niekde vedľa však pribudne tlačidlo, pomocou ktorého si cestujúci môže preštudovať všetky tarify, ak má záujem.
PtrkHrnk
K zónam: Ako som písal, myslím si, že je to prežitok. V 90. rokoch neexistovali také digitálne možnosti ako dnes. Tak sa zavedenie diskrétnych zón, namiesto relácií pre spojenie každých dvoch párov zastávok, mohlo zdať ako zjednodušenie. No ale dnes to tak už nie je. A teda súčasnosti u nás v regionálnej doprave nie je sadzba úplne kontinuálná, kedy by sa platilo za každý jeden kilometer zvlášť, ale existuje 19 pásiem od-do. A myslím si, že v rámci týchto možností sa aj PCL vysporiadali dostatočne.
K aplikácii a 24-hod. lístku: Problém je, že ani nikdy existovať nemali. V roku 2022 v Trenčíne totiž nedošlo k zjednodušeniu tarify, ale naopak k jej skomplikovaniu (a teraz sa len jedna komplikovaná tarifa má meniť za inú). Proste si niekto (tušíme kto) vymyslel pekne znejúce frázy a nezaujímal sa ako to bude fungovať v realite. A tak sme získali aj 24-hod. lístok, aj aplikáciu, aj platby kartou – ale len pri jednom termináli u vodiča s tlačou papierového lístku...