Ideálne je ak stoja na jednej zastávke - ako Hasičská - aj MHD aj RAL a ešte ak by bol prestup na vlak
Tu sa ukazuje pretrvávajúci problém s odstavnými plochami či obratiskami, na ktoré sa často nemyslelo vôbec alebo sa to, rovnako ako na Dlhých Honoch, roky ignorovalo. A teraz tu máme takú anomáliu, že:
- soblahovský expres na Jilemnického nezachádza vôbec (však jasne, načo zachádzka, ale ak z toho má byť nejaký "uzol" v centre, jeden by povedal že bude)
- 408 začína na Jilemnického, ale nestojí na Legionárskej a zase je tu spoj čo začína na Legionárskej a nejde z/cez Jilemnického (áno, viem že za tým sú priebežne sprejazďované linky a ich nadväznosť) zatiaľ čo v opačnom smere sú aj spoje, čo stoja aj na Legionárskej aj na Jilemnického - a k tomuto by si mali TN a TNSK sadnúť. Riešenie neprinieslo žiadne zjednodušenie pre cestujúceho, len komplikáciu.
Ja som zato, aby na displejoch RAL bolo aj koncové trojčíslie. v BB kraji to zaviedli pred pár rokmi a hneď to zjednodušuje orientáciu. Ako vravíš, v Istebníku uvidia linku 405 a vedia že to je "sučan" a pod. Ja som za toto okamžite.
Ešteže sa v roku 2016 počúvali ľudia, čo sa MHD rozumeli a na tí, čo chceli 50.000€ za nepochopiteľné hlúposti. A mesto môže ďakovať, že to vtedy vysvetlili ľudia ako Milan, lebo to by bol koniec použiteľnej MHD. A odvtedy sa krivka otočila, dovtedy klesala.
Za mňa je dnes hlúpe aj to, že už dávno nie je tarifná integrácia, na čo sa čaká? Nevie Rybníček zájsť za Baskom na kafe? Pomohlo by to obom. Ľudia v Orechovým by konečne mohli na displeji vidieť len číslo a neriešiť akú kartu im treba. Ľudia v Istebniku by mali pocit, že sú súčasťou mesta, keď sa porovnajú s Nozdrkovcami.
No a Dlhé Hony: nie odstavovaniu, zastávka problém predsa nebola, nie?
Rozumiem aj tomuto uhlu pohľadu, na rovinu poviem, že za určitých okolností si viem zastávku pri Družbe predstaviť. Mohol by tam fungovať malý terminál.
Nemyslím si však, že toto je v najbližších rokoch reálne, či už z pohľadu investičného, alebo z pohľadu rušenia parkovacích miest. Zmena polohy zastávky nie je niečo, čomu by malo predchádzať verejné pripomienkovanie, to mi dáva zmysel pri koncepčných zmenách. Poloha zastávky je predovšetkým odborná vec, pri ktorej sú relevantné najmä pohľady dopravných projektantov, grafikonistov, ODI apod. Ak by aj k takejto verejnej debate došlo, dovolím si tvrdiť, že verejná mienka nie je natoľko pokročilá, aby bola spoločenská zhoda na zrušení 26 parkovacích miest v blízkosti nemocnice. Riešenie, ktoré spomínal milan005 (zrušenie len 10 parkovacích miest), nie je riešením. Na zastávke by zastavil jeden Crossway 10,6 a kapacita by bola vyčerpaná. Pritom je úplne bežné, že sa na novej konečnej Jilemnického stretnú dva autobusy, a to dokonca aj cez voľné dni, ktoré tu trávia prestávky.
Aj pri zastávke na Jilemnického mesto ukázalo, že je ochotné redukovať počet parkovacích miest v prospech verejnej dopravy (to sa udialo napríklad aj v prípade zriadenia nových zastávok Karpatská a Opatová, námestie). So zástupcami mesta debatujeme aj o iných možnostiach, ako primerane obmedziť IAD v prospech VOD. Netvrdím, že už sa nedá vymyslieť nič lepšie ako Jilemnického, ale za mňa to bolo jediné riešenie, ktoré sa dalo zrealizovať v dohľadnom čase a zároveň dokáže problém s odstavovaním RAD v Dolnom meste plnohodnotne vyriešiť na dlhší čas.
Z osobnej skúsenosti poviem, že pár rokov som na Juhu býval, dlhé roky som tam mal rodinu a prestupy na RAD na Dlhých Honoch som využíval veľmi sporadicky. Obyvatelia z Juhu II majú stále aj po väčšinu voľného dňa k dispozícii 4 spoje za hodinu, ktoré majú s RAD spoločnú zastávku na Hasičskej. V opačnom smere stále zostala zachovaná aj možnosť prestupu z RAD na všetky linky idúce na Juh na Legionárskej. Toto za opak integrácie nepovažujem, nemyslím si, že podstatou integrovanej dopravy je to, aby sa z každej jednej linky idúcej z Juhu II dalo prestúpiť na RAD. V tomto smere bude dôležitá skôr tarifná integrácia, aby si cestujúci v budúcnosti nemuseli za tento prestup priplácať.
Na margo počtu cestujúcich - prakticky pri každej zmene (či už tarify alebo CP) počúvam a čítam prehlásenia ľudí aj skeptické odhady o tom, že počet cestujúcich klesne, že cestujúci začnú chodiť Boltom, ale dáta nenasvedčujú tomu, že by sa to dialo.
Zaspatá realita Rybníčka a spol - vôbec neinteresujú tieto veci. Iba peniaze - zdierať a zdierať občanov! To je heslo vedenia kocúrkova. Kto mi dá paprču dolu je obyčajný zradca národa a občanov kocúrkova. Máš pravdu , ako aj cestujúci v okolí Merkury Marketu.
Cieľom má byť vytváranie integrovaných zastávok a prestup na hrane. Opak je cesta späť. Vždy. Tu voláme po zjednotení názvov (pred 15 rokmi boli názvy skoro všetkých zastávok PAL na území mesta iné než na označníkoch MHD), na druhej strane mesto nové zastávky vo veľkom nebuduje a slimačím tempom opravuje investičný dlh minulosti. Zastávka Jilemnického - ak treba dopravu priblížiť občanovi, tak na to je MHD. RAL má spájať dve a viac obcí. Sú mestá a situácie, kedy vôbec nie je dovolené, aby busy RAL "konkurovali" MHD, ale tu sa malo urobiť stavebne všetko pre to, aby to šlo dopravne udržať. A priestor na to tam bol/je. Neurobilo sa nič, urobilo sa len to, čo sa mohlo už dávno, že obec súhlas so zastavovaním stiahne. Stalo sa. A teraz čo, bude to rovnako aj inde, kde bude vyššia frekvencia? Bude to nový štýl alebo sa bude najprv rozmýšľať čo je pre cestujúceho najvhodnejšie.
Máme tu stále nedoriešené vzťahy objednávateľov a dopravcov do budúcna, chabý signál, že sa bude integrovať, a skutky tomu odporujúce...
No takisto nieje normalne ze rano pred skolou sa postavi tridsat 7 metrovych SUVciek vyhadzujucich svoje deti snad priamo do skolskych lavic. A to sa bavime o viacerych skolach(hned z brucha ma napadnu tri a isto ich je vyse) kde obmedzenie premavky(rozumej jej uplne zastavenie) je absolutne bezne(a z mojej strany nepochopitelne, minimalne ked sa pozera na to prislusnik MsP). Tam by skorej pomohlo, ak by minuly rok presiel zakon o skolskej ulici.
Ta primestska mi tam neskutocne vadila(skorej z pohladu cestujuceho nez z pohladu vodica, pretoze oproti Derkovej, pripadne odbocenia Sianec-Jesenskeho to bola brnkacka), ale za tak kratku dobu som na tuto zmenu nepocul ani jedno pozitivum. A musim suhlasit s tu vyslovenym nazorom ze mne ako laikovi(a nie len mne) toto nepride moc ako integracia, pretoze to ludia maju dalej k MHD-a tym sa logicky znizuje prave tvojim kolegom spominany modalny mix nie?
Takisto mi nepride moc vhodny ten argument tvojho kolegu ze to pomoze napriklad ludom z panelakov z okolia - chapem tomu dobre ze terajsich realnych platiacich zakaznikov vystavite riziku ze presadnu na individualnu dopravu za cenu najdenia akejsi novej neurcitej skupiny ludi?
Spytam sa este na otazku pana ktory sa toto pytal na internete : Preco neprebehlo pripomienkovanie ako v pripade zmeny cestovneho poriadku MHD?
Palackého sa dá obslúžiť ale bude to kolotoč, ak to podľa tohoto postavia. Zo stanice vyjdú autobusy rovnako ako dnes na Štefánikovu. Pri Elizabeth ale musia ísť doprava do podjazdu na Sihoť. Za železnicou doľava na Mládežnícku a potom zasa doľava do nového podjazdu až prídu znova k Elizabeth na križovatku, tentokrát už zo smeru ako prídu 4, 8 a 11. Koľko takéto kolečko zožerie času navyše a spáli vzkm ?
Vidíš, aj to je pravda. Napokon vjazd do Štefáničky je štvopruh od Žiliny a od Tatry len 2. Mne príde málo "jednopruhové cesty", dnes nestačia 4, čakal som že to bude 2+1 v každom smere (2 autá a 1 buspruh).
Ide o nasledovné autobusové zastávky:
Autobusová stanica (tu to má zmysel vzhľadom na rekošntrukciu?), Hasičská obojsmerne, Gymnázium, Legionárska obojsmerne, Saratovská otoč, Cintorín Juh, Gen. Svobodu, Mateja Bela smer centrum, Nemocnica smer centrum, Park Úspech, Dolný Šianec, Obchodná akadémia/Sihoť IV smer centrum/.
Zastávka Braneckého bude mať zvlášť led informačné tabule v rámci rekonštrukcie pešej zóny Hviezdoslavova.
Oveľa viac ako táto križovatka, ktorá mi nepríde nejaká zlá ma zaujalo, že neviem ako chcú riešiť obsluhu Stanica - Hasičská. V projektovej dokumentácii vidieť, že Hasičská a Palackého budú jednosmerné (Hasičská na stanicu, Palackého zo stanice). Zo stanice na Palackého neni žiaden odbočovací pruh, novozriadenú zastávku na Palackého (náhrada dnešnej Hasičskej smer Gymnázium) dokáže podľa súčasného projektu obslúžiť len 4,8,11. Ak som niečo prehliadol, pokojne ma opravte, no neviem si predstaviť že linky zo stanice budú stáť až na Gymnáziu.
Díky, našiel som niečo, čo považujem za nevhodné riešenie, pripájam v prílohe - len jeden pruh bude na "preložke" pri trati (teda smer z Hasičskej na Električnú), čo je málo:
Dobry den, kedy budu umiestnene elektronicke odchodove tabule MHD na zastavky? Kolko ich ma byt a kde budu umiestnene? Dakujem.
Odpoved: Miloš Minarech, útvar mobility, 20.5.2025
Aktuálne sa pripravuje projektová dokumentácia pre elektrické prípojky k LED elektronickým tabuliam. Ide o štrnásť týchto zariadení a budú umiestnené podľa vyťaženosti spojov a liniek MHD v rámci územia mesta Trenčín.
- to je tajné, že kde budú? Myslím, že asi vyťaženie "spoja" nerozhoduje, a ak sa pripravuje dokumentácia, tak už musí byť jasné, ktoré zastávky to sú
Máme niekde nejakú grafiku k tomuto?
"Električná ulica má pokračovať od križovatky pod starým cestným mostom poza Štatistický úrad. Tam sa chynoranská trať posunie smerom k hrádzi, aby tam vošla preložená cesta. Tá pôjde tesne popri chynoranskej železničnej trati. V centre sa zahĺbi, aby ľudia ponad ňu vedeli prejsť."
- je úžasné, že nedávno postavená trať sa zase bude posúvať...
- zmestí sa tam štvorprúdovka? Závisí to od toho, kde bude "podpera" mosta a aj či sa hrádza nejak bude posúvať tiež
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.