Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kvorka #13633:
Táto reakcia bude všeobecnou na všetky otázky smerujúce k nočnej doprave. Do prílohy si zároveň dovolím priložiť schému pre lepšie pochopenie.

Na úvod by som uviedol, že pôvodnou úvahou bola iba samostatná linka N1 medzi stanicou a Juhom. Avšak po diskusii s ÚM sa rozhodlo spustiť aj prevádzku liniek N2 a N3, ktoré boli pôvodne navrhnuté pre štedrovečernú a silvestrovskú premávku.

Teraz k samotnej filozofii nočných liniek - nikto netvrdí, že tie linky budú vystupovať ako samostatné prvky. Autobusová stanica je iba "rozjazdový bod", odkiaľ sa linky v 0. a 30. minútu rozbehnú. Linka N1 na Juh aj v 0., aj v 30. minútu, zatiaľ čo linka N2 v 30. minútu a linka N3 v 0. minútu. Rozjazd je jedným zo základných prvkov sietí nočnej dopravy všade, kde premáva viac než jedna nočná linka. Tieto tri linky sú vyjazditeľné dvomi vozidlami a to tak, že spoje idúce ako linka N1 raz za hodinu prejazdujú na linku N2, raz za hodinu zase na linku N3. Tým sa zabezpečí počas noci raz za hodinu spojenie Sihoť - centrum - Juh, raz za hodinu zase spojenie Sihoť - centrum - Záblatie. Na stanici sa stretávajú preto, aby si cestujúci zo Zámostia do MČ Sever mohli prestúpiť medzi jednotlivými autobusmi, zároveň aby prípadne vedeli naviezť cestujúcich na nočné spoje smer Bánovce n/B a Dubnica n/V.

Rozdelené sú jednak kvôli tomu, že kolo linky N1 trvá 28 minút, kolo linky N2 trvá 20 minút a kolo linky N3 trvá 24 minút, tj. vždy budú mať nejaký pobyt na Autobusovej stanici, zároveň aby bolo zreteľné, kam tá-ktorá linka ide. Nikto sa teda nemusí obávať, že N2 začne striktne na AS a iba odtiaľ pôjde na Sihoť - to, čo pôjde ako N2 na Sihoť, totiž začne vždy už na Juhu ako linka N1. Benefitom tohto riešenia je aj to, že to nebude šialený kolotoč, ale vodiči si aj počas toho nočného jazdenia krátko odpočinú. Zároveň, toto prezliekanie nočných liniek je napríklad úplne štandardné v Košiciach, kedy sa linka N1 mení na stanici na N2, N4 sa mení na stanici na N7, N5 sa mení na stanici na N6, pričom vždy to platí aj naopak a ľudia si na to veľmi rýchlo zvykli. V hornom riadku cieľa na paneli je uvedené "Staničné námestie" ako konečná, v dolnom zase "pokračuje ako N2 > Podhradová", napríklad.

Odchody nočných liniek sú viditeľné na schéme.
Reakcia na: milan007 #13635:
Dlhé Hony sa nestávajú mantrou MHD, ale ak si máme vybrať pri spájaní liniek s dvojhodinovými intervalmi do jednej linky s povedzme hodinovým, a mám na výber buď Inoveckú alebo Dlhé Hony, určite si vyberiem Dlhé Hony. Prečo? Inovecká stred a Dlhé Hony sú "dvojičky", obe plošne obsluhujú Dlhé Hony. A z dvojice Inovecká a Nemocnica pri jednej z nich nič nie je, a Nemocnica to nie je. 🙂 Inovecká má v súčasnosti pri ôsmych spojoch za hodinu medzi 7. a 8. ráno v priemere presne 7 nástupov, teda necelý 1 cestujúci na spoj. Nemocnica je bodom záujmu pre násobne vyššie počty cestujúcich, preto má Inovecká navrhovanú jednu silnú nosnú linku. Tá spolu s linkou 8 potom ponúka 28. októbru a Dolnému Šiancu príjemnú preloženú 7,5-minútovú ponuku v špičke.

Linky 4 a 11 - dôvody Sihote sú oproti linke 23 diametrálne odlišné. 28ku požadovali diskutujúci pre zachovanie priameho spojenia Východná - Sihoť (na ktoré doteraz neprišla ani jedna pripomienka), naopak 4 a 11 plnohodnotne vstupuje do taktu na Sihoti a pôsobí ako nosná (dvoj-)linka pre spojnicu Sihoť - mesto, "dvojička" k linke 8 po Považskej. Keď si to vezmeme z hľadiska CP, tak zo Zimného štadióna mám v smere do centra v režime "a" odchody liniek 4, 8, 11 a 24 rozložené do času tak, že mám preklad 06 15 26 36 45 56, z toho 15 a 45 sú odchody liniek 4/11. Vzťahy Kubrej, Opatovej a Kubrice so Sihoťou sú oproti Východnej, ležiacej na opačnom konci mesta, diametrálne odlišné a najbližšia dostupná občianska vybavenosť je práve na Sihoti.

Linka 1 - bolo to vysvetlené vo Hviezde a už aj zvlášť tu v diskusii, prescrolluj si, prosím, o pár príspevkov nižšie.

Linka 7 - bude sa točiť na kruhovom objazde pri Old Herolde, ak bude pokračovať na spoji linky 7, inak by mala byť hojne využívaná na dopravovanie autobusov do vozovne, takže je pravdepodobné, že sa točiť nebude musieť vôbec. 🙂

Klbáky - vo Hviezde sa povedalo, že počas pracovných dní linka 1 (po rannej špičke), počas víkendov linka 24. V rannej špičke by sa mali pozlučovať vybrané zdvojené spoje do klbákov, takže tie budú behať práve na takýchto účelových hromadných návozoch (linky P), následne časť z nich vykoná návozy do Laugaricia na deviatu, kĺbový by mal byť tiež ešte ranný spoj z Kubrice čo vozí školákov - súčasné dva spoje by mali byť totiž nahradené jedným spojom vo vhodnejšom čase, s odchodom 7:24 z Kubrej, ten akurát vychytí začiatok školy na ZŠ Kubranská, na Sedmičke a zároveň aj na gymnáziu, takže očakáva sa, že bude silne exponovaný. Následne sa po rannej špičke postupne zaradia na linku číslo 1. Turnusov pre klbáky by malo byť 5, z toho ten posledný má zaradené také spoje, kde klbák poteší, ale zároveň jeho prípadné nahradenie sólom ani nenaštve.
Reakcia na: theo #13634:
Pre zachovanie nejakej prehľadnosti sa pokúsim odpovedať čo najvecnejšie a zároveň čo najstručnejšie:

L1 - určite sa zváži, či po vzore ostatných miest neoznačovať spoje ako 1s, teda tak, ako zrejme budú označené aj v cestovnom poriadku. Určite sa to však nebude odčleňovať do zvlášť linky, jedná sa o koncový úsek, už v súčasnosti sú tak rozdeľované napríklad linky 4 či 5. Z väčších miest mi takto z pamäti napadá napríklad 21 v Devínskej, 30 v Lamači či 4 na Zlaté piesky.

L2 - Biskupice námestie majú silnú prímestskú dopravu na Električnú nemocnicu. Z Karpatskej a Jána Zemana to už je skutočne v pešej dostupnosti aj pre ťažšie mobilných občanov. Zostalo jedine okolie zastávok Biskupice cintorín a Nozdrkovce, na ktoré by to mohlo doľahnúť. Za zastávku sa však bude bojovať a urobí sa všetko preto, aby toho 1.9. vznikla. Naráža sa tu na problém, že stavebné riešenia, čo sa v iných krajinách vyslovene vyžadujú, sú u nás striktne no-go, žiaľ.

L4 - Frekvencie za Opatovú už boli, pre istotu uvediem znova, na odchod zo zastávky Maják je to podľa spojov 7:11 Saratovská 19,7 cest., 7:26 Saratovská 28,3 cest., 7:41 ZŠ Kubranská 35,2 cest., smerom z Kubrice to uvediem za vyšší počet spojov, pre zachovanie objektivity vyberám až poslednú zastávku rozdeleného úseku, teda Kubrá záhrady, tam je to podľa spojov 5:44 3,4 cest., 6:14 3,9 cest., 6:44 7,7 cest., 7:14 17,1 cest., 7:44 18,3 cest., 8:34 8,5 cest., teda skutočne je Kubrica, hoci nemá narozdiel od Opatovej PAL ani vlaky výrazne slabšia, aj napriek v súčasnosti dobrej ponuke spojov. Faktom je, že tu žijú len niečo vyše dvoch stoviek obyvateľov, ktorí sa však dožadujú priameho spojenia aj so Zámostím, aj s Maxom, aj so Sihoťou, aj všade, čo treba uznať - je nereálne, už dnes na tej jednej linke chodí ľudí málo. Zo spojov 7:14 a 7:44 sa navyše polovica vyklopí pred ZŠ Kubranská. Preto, ak už Opatová nemá mať viac spojov, než Kubrica, je vhodné ich aspoň postaviť na roveň.

L6 - najväčšie množstvo podnetov smeruje práve na túto šestku, takže jednotlivé varianty linky 6 na Sihoť a do Kubrej budú rozdelené na dve zvlášť linky. Po rôznych diskusiách sa zvažujú alternatívy v podobe čísel buď 9, alebo 16.

L11 - máme dáta za sezónu júl/august 2021, kedy jazdila linka 33 vo svojej úplne tragickej podobe, ktorá činila dva spoje doobeda, tri spoje poobede. V koncovom úseku k chate bolo na dvoch doobedných spojoch minimum 0, maximum 12 (každý zo spojov), priemer okolo 6 cest., zaujímavejšie však boli poobedné odvozy, kde sa to pohybovalo od minima 0 až po maximum 19 (28.8.2021, spoj cca o 17:00), priemer sa však pohyboval opäť okolo šiestich cestujúcich. To sú frekvencie pri tejto slabej obsluhe, veríme, že pravidelná hodinovka dokáže do týchto končín prilákať autobusom viac ľudí, než dva spoje ráno tam a tri poobede nazad.

L24 - príchody l. 3 v 38. minútu, odchody l. 24 v 10. a 40. minútu, takže áno, je tam dvojminútový "voľný" prestup smerom do Lauga. V opačnom smere to, žiaľ, nevychádza, tam sa však asi dá lepšie načasovať na konkrétny odchod linky 25.

Nočné spoje - bude v zvlášť príspevku.

Nemocnica - na striedanie zmien boli zapracovávané drobné úpravy, zároveň sa zohľadňovali aj pripomienky, ktoré smerovali na mesto v posledných mesiacoch ohľadom dovozu na šiestu rannú, keďže dnes spoje chýbajú.

Návoz k vlakom - Na prvý ranný Rex by prípoj byť nemal, keďže dvadsať minút po ňom ide Zemplín s takmer identickým zastavovaním, ak dokážeme akceptovať, že nikto nepôjde Trenčín - Brestovany. 🙂 Z Juhu teda odchod k Zemplínu 3:40, následne je započatá premávka linky 1 (namiesto dnešnej jedenástky zo Saratovskej) tak, aby zabezpečila príchody práve na tie spomínané vlaky.
A z kubrice sa ako dostanú do maxu? Do Kauflandu? K lekárovi,do školy?
Teraz ku zastavkam, kedze ich ma pribudnut kolko? 14 novych? Chlapci, som na MHD 17 rokov....pozrite si zastavku PP2 v smere do PP , Sihot 4 v smere do Opatovej a aj K vystavisku kde nebezpecne trcime do cesty zadnou castou busu odkedy sa stred vozovky upravil pre bezpecnost chodcov a zo zastavky sa ubralo pre jazdny pruh.... Oznacnik vam tam dam aj hned ked ich budem mat... ale vybuduju sa ku nim aj ostatne veci? Kedy.....Dufam ze uz konecne k plneniu slubov tentokrat aj dojde a tych 14 zastavok bude mat vsetko potrebne a hodne urovne krajskeho mesta...ostatnych predrecnikov ako Milan 007 chvalim za postrehy, terba to skratka vyladit , nie cestujucim skodit ale ulahcit cestovanie. My odjazdime co sa po nas bude chciet hoci aj na spiatocke 😁
Inak Dlhé Hony sa stávajú mantrou MHD? Tá ulica bude preťažená.

Nozdrkovce, Biskupice - ako k nemocnici priamo?
Kubrica - prečo bez stanice
Linka 11: dosiaľ veľmi dobrá, vyťažená linka. Dôvod zmeny? Lebo akosi u 23 sa operuje dôvodmi, ktoré pri 11 a 4 neplatia. Či ako sa to hodí.

Načo N2 v tejto podobe, kto tým bude cestovať? Ja sa z Juhu nedostanem po diske ani k zimáku domov. To je čo za výsmech? Spojiť s N1, ako píše kvorka

Linka 6 a 16. Rozdeliť čísla

Linka 1: ako s tým Juhom I?

Kde sa bude točiť 7?

Kde budú klbaky, dúfam že konečne všetkých 5.
L1 - predĺžené spoje na Saratovskú treba označiť inak, než len nápisom cieľovej zastávky. Analogicky so spojmi k priemyselnému parku môžu byť označené ako S1.

L2 - aj keď v prezentácii je spomínané spojenie k Nemocnici odvšadiaľ, v prípade Nozdrkoviec a Biskupíc to do vybudovania zastávky za nemocnicou platiť nebude.

L4 - počet spojov sa mi zdá vysoký, keďže časť cestujúcich, ktorý smerujú mimo Trenčín, nemá dôvod prestupovať v meste. Ale keď TomoSK hovorí o vysokej obsadenosti, potom to asi bude oprávnené. Len by ma zaujímalo porovnanie s Kubrou/Kubricou, ktorá bude mať v časti osídlenia rovnakú frekvenciu spojov, ale bez alternatívy v podobe vlakov a prímestských autobusov.

L6 - podobný prípad ako L1, varianty spojov Kubrá/Sihoť treba označiť samostatným číslom.

L7 - je možné očakávať nejakú nadväznosť na osobnú vlakovú dopravu v žst Zlatovce? Inak by ma zaujímalo, po ktorých uliciach presne sa bude točiť v Zámostí? Z názvov zastávok nie som príliš múdry.

L8 - po pravde, čakal som úplný presun výkonov na L1. Ale v podstate je mi to jedno, Obchodná akadémia je prijateľná alternatíva pri ceste na/z vlaku.

L11 - ohľadom Trubárky, pár rokov dozadu niečo jazdilo až nad Kubricu, existujú z tej doby nejaké štatistiky? V roku 2021 jazdilo na trase AS-Kubrica, konečná päť párov spojov.

L24 - bude aspoň negarantovaný prestup na Beckovskej na L3 na Juh a opačne ako doplnok k priamym spojom?

Školské spoje - určite lepšie riešenie, ako terajšia L22, keď som už párkrát po nočnej až na zastávke zistil, že sú prázdniny.

Nočné spoje - príde mi to dosť veľkorysé, ale nechám sa prekvapiť.

Nemocnica - dúfam, že sa myslí aj na zamestnancov na striedanie zmien.

Zaujímal by ma návoz z Juhu na prvé ranné vlaky 3:41, 4:41 smer BA/MY a 4:53, 5:21 smer ZA. Presnejšie, zaujímal by ma návrh cestovných poriadkov, nielen linkové vedenie a frekvencia spojov.
Nočná doprava: toto mesto je schopné zaplatiť? Bodaj by. Ale dosiaľ ani 50 poriadne.
1) odkedy majú premávať N1-3? Dokedy v návrhu sa uvádza, aké odkedy nie.
2) N1 a N2 spojiť do jednej, takto sa nedá cestovat na hlavnej osi Juh-Sihit a ani z centra na Sihoť (Braneckého, Hasičská).
Reakcia na: TomoSK #13625:
Lenže linka 11 má dobré čísla a nevolá po zmene. Preto takáto jej zmena mi príde ako pokus.
Reakcia na: TomoSK #13625:
Sám ti dám mail na draxterovho otca a vysvetli mu, že prečo mu MHD nejde do Merkury a áno do LIDL-u zo Záblatia. A navrhni mu, že môže ísť s prestupom, keď teraz má cez víkend pohodlnú 27, a ešte posilnenú. 31 je nepoužiteľná....
Reakcia na: TomoSK #13625:
Treba žiadať prehodnotiť stanovisko ODI. Podľa zákona to možné je, treba to dať na KDI a ukázať im stanovisko k Blumentalu v BB. Dúfam, že primátor na toto zatlačí, to nemyslia vážne ze tam zastávku nedovolia, ale hlavne že vjazd do nemocnice a na Naku majú...
Reakcia na: Mike #13623:
Súhlasím, treba dať 6 a 16. Toto je nevyhnutnosť, inak chaos. Ale faktom je, že toto riešenie je dobré. A preto ho treba podporiť ciselnou úpravou, čo nič nestojí.
K zastavovaniu na zastávkach a znamenia. Dnes som volal s Davidom Copperfieldom / iluzionista/ , že nech určite príde nabrať skúsenosti na Slovensko. Pýta sa, že o čo sa tu v Kocúrkove zas jedná? Nuž, mal som naozaj čo robiť , aby som toto vysvetlil. Teda platí:
1. Nikto z cestujúcich / vonku i dnu / nedal žiaden legálny signál na vystupovanie - nastupovania.
2. Spoj nestál na zastávke a predsa dodržal čas odchodu .
Sľúbil, že určite príde, toto číslo ešte nemá nacvičené. Máme sa na čo tešiť.😅
Reakcia na: Mike #13623:
Presne toto mi udiera do očí, viem ako fungujú ľudia dnes a neverím že sa naučia čítať predný transparent, oni vidia iba číslo 6 alebo 24. A keď viem ako ludia strečkujú už dnes na hasičskej pri L6 keď idú 2 za sebou z toho jedna na sihoť a druhá len po stanicu, potom na stanici nadávajú, ako je možné že nejdú na sihoť. Tak isto L24 na stanici, naskáču do toho čo príde skôr a na sihoti panikária. Preto by som tú L6 isto rozdelil na L6/L16, prípadne iba smer z rybárov do kubrej označil ako L16...
Dnes som isiel 4ku do Opatovej, na Zilinskej stala pani, dvere si neotvarala,ukazujem ak v tom pripade prstom na tlacidlo ale ona sa otacala a nechapala, tak som otvoril dvere ja. Pani sa ma spytala ze co mi ukazujete? Nuz reku aby ste si dvere sama otvorila! Ja som z dediny, mi povedala.... ideme dalej - Idete na stanicu? Ja sa spytam ci do Opatovej, ona nie,do Trencina! To ste na zlej strane cesty pani, musite ist na zastavku za autobusom na druhu stranu!!! Samozrejme mi sla popred bus a auto co ma obchadzalo este rukov zastavovala. Este som okno otvoril a vravim jej aby neutekala ze to prichadza 8 a jej pojde 24. Ked som siel z opatovej na Juh, oproti Magnoliiáko je ta zastavka kde sa mi toto prihodilo stala a cakala ta pani...a mozno tam stoji a caka este teraz....Poviete si ze toto bol extrem a ano beriem. Cestovny poriadok/grafikon, treba spravit jednoducho a pre ludi, nie pre nas maniakov a preto i ked autorov chvalim,v hlavach mate, keby som ja este robil na Utvare mobility Dopravneho referenta tak pod toto sa nepodpisem, z tohoto ludia nebudu ani doma a ani nadseny..ale tak este mladikov treba nechat realizovat a zberat skusenosti, o 20 rokov tu uz sice nebudem ale spomente si na mna potom ked uz budete mat iny pohlad na hoci aj autobusovy svet. 🙄
Reakcia na: draxter #13616:
Sme radi, že diskusia naďalej žije a toto sú tie otázky, ktoré sme očakávali a čiastočne boli zodpovedané aj na prezentácii v Hviezde (čoskoro bude zverejnený záznam), poďme si ich však odpovedať zaradom:

linka 2: pre "Sihoťárov" už nebude predstavovať základné spojenie s nemocnicou, keďže tohto spojenia sa ujmú linky 4, 11 a 24. To znamená, že 4/11 majú v špičke 15 minút, v sedle 30 minút, 24 štartuje po ôsmej hodine s intervalom 30 minút, tj. v rannej špičke aj v čase sedla bude zabezpečené spojenie s nemocnicou v počte 4 spoje za hodinu. Zastávka Za nemocnicou teda je príjemným bonusom, nie je však nevyhnutná - so zastávkou sa pôvodne počítalo, nateraz bol vyslovený nesúhlas od ODI, hľadá sa riešenie. Tu to asi tak poviem, že ešte chvíľku potrvá, kým vyspelé riešenia budú akceptované aj na Slovensku, nakoľko obehnúť autobus v zastávke je na Slovensku základné ľudské právo.

linka 23: nekonečne diskutovaná téma v tejto diskusii, preto asi nemá zmysel ju ďalej rozvíjať a obhajovať, nakoľko niektorých diskutujúcich nikdy nepresvedčíme. Na prezentácii bolo zodpovedaných 38 otázok, pomerne intenzívne začali prúdiť podnety aj na mailovú adresu, no vyslovene kritika na spojenie Sihoť - Východná sa zatiaľ neobjavila.

Zámostie -> Laugo: 7 rokov, od roku 2017 do 2023, jazdila zo Zámostia do Lauga počas pracovných dní linka 31 v počte dva spoje za deň, počas víkendov linka 27 v počte tri spoje za deň. Je toto skutočne lepšia ponuka, ako každú pol hodinu s prestupom? Ak trvám na priamom spojení s obchodným centrom, mám k dispozícii linku číslo 6 do ZOC Max. Prečo trváme na nákupe v Lidli na Bratislavskej, ak v Zámostí máme aj druhý Lidl, a to pri Old Herolde, ku ktorému bude premávať priama linka z celého Zámostia?

linka 1 na Juhu: bolo to vysvetľované v prezentácii, do 14:30 každú polhodinu, v ostatných časoch a počas víkendov od/k Ex Tatran.

linka 4 a Opatová: na základe čoho je tvrdené, že je ten interval totálne zbytočný a aj 60-minútovka je na linke 4 veľa? V súčasnosti ani nechodí do Kubrej (kde je kostol, škola), a spoje ráno premávajú v 15-minútových rozostupoch s nasledujúcimi frekvenciami, odchody z Majáka - 7:11 Saratovská 19,7 cest., 7:26 Saratovská 28,3 cest., 7:41 ZŠ Kubranská 35,2 cest., toto sú tie nízke frekvencie cestujúcich? Ak je niekde dopyt, prečo by sa to tam nemalo v rozumnej miere posilniť? V celodennom merítku ide o 5 spojov navyše, pričom ešte odpadne nutnosť viesť vložené spoje na ZŠ Potočná.

linka 4 a 11: spojenie k lekárom na Súvoze zostane zo zastávky Pred poľom, spojenie s dvoma lekármi Pod sokolicami zanikne, no vznikne spojenie so štyroma lekármi a denným stacionárom na Sihoti. Nedá sa vyhovieť všetkým, no vo výsledku by si viac cestujúcich malo polepšiť, než pohoršiť. A požiadavky občanov na spojenie Kubrice a Kubrej so Sihoťou napríklad tak, ako má aj Opatová v súčasnosti cez linku 4, sú za nás absolútne legitímne.

Spojenie k vlakom: Nalejme si prosím čistého vína a vráťme sa osem rokov dozadu na prezentáciu novej koncepcie MHD. Milan005 ako prezentujúci sám cestujúcim odporúčal, aby sa pri doprave k vlakom a od vlakov nebáli používať aj zastávku Obchodná akadémia, ktorá je v porovnateľnej pešej dostupnosti, ako cesta od nástupišťa vlakov na zastávky PAL. A my sa s týmto tvrdením absolútne stotožňuje a úplne s ním súhlasíme.
Reakcia na: Mike #13623:
Presne tak.
Potom pokojne môžeme považovať aj súčasné linky 1+22, 2+12, 3+13, 7+17, 23+28, 27+31 za jednu linku.
Tiež mám obavu, ako budú cestujúci zo Saratovskej vnímať L1, keď len vybrané spoje pôjdu na Saratovskú. Nebolo by dobré označiť ich 1s?
Čo sa týka L6, na Hasičskej nastúpia Sihoťári a pri Maxe bude autobusom znieť, ,,kam to ideme?!,,.
Dobre si pamätám na 2006 keď spoje L1 končili aj na AS a vždy na stanici v autobuse ostal niekto, čo chcel ísť do Kubrej.
Ale tento problém bol spočiatku aj na v r.2016 novej L4 keď každý druhý ,,a,, spoj končí na VÚO. Zvykli si, ale trvalo to dlho. Tiež L6 končiaca na stanici.
Po novom, aj po ,,zjednodušení,, je týchto pikošiek podobne.
Reakcia na: milan005 #13622:
Z profesionálneho hľadiska mi príde chyba linka 6. Že každý druhý spoj na Sihoť, alebo do Kubrej. Ale to je dosť rozdiel. Jedna linka môže mať zachádzky z konečnej niekam ďalej, alebo časť spojov po trase ukončených skôr. Prípadne niekde pred koncom nejakú odbočku / zachádzku z trasy u časti spojov. Ale nie vetvenie zhruba na polovici trasy na rôzne smery. Jedna vetva mala mať iné číslo.
Pocity z novej koncepcie sú zmiešané. Viacero ľudí, ktorých názor by som rád počul povedali že aký názor majú mať, keď čakali cestovný poriadok a ten zverejnený nebol.
Ja tiež naň v zvedavosti počkám.
Trochu ma zaskočili v porovnaní dve úderné heslá a realita:
H1: Posilnenie Východnej - čakal som viac.
H2: Zjednodušenie zložitého systému - tie linky sa dajú rátať tak a onak. Ale nech rátam ako rátam bude ich rovnako/podobne? A variácií trás na linkách taktiež dosť.
To ale nechcem vysloviť ako kritiku, Trenčín je jednoducho "taký" čiže v určitom zmysle to môže byť pochvala.
Ale nedával by som to potom do úderného hesla.
Reakcia na: TomoSK #13613:
Ak myslíš konzervatívcom z 80tych rokov mňa, nie je to tak (to sa neurážam 🙂 ).
Rozumiem že hybnosť cestujúcich sa posúva do neskorších hodín. Skôr som mal na mysli tým to, že napr. v r. 2005 išli spoje cez víkend po 20tej od gymnázia smer Juh:
20:09(8) 22(22) 37(11) 43(5)
21:10(8) 28(1)
22:13(5) 18(1)
To je všetko. A tiež aby som niektorých neuviedol do omylu toto nechcem vrátiť len chcem povedať že v súčasnosti je pravidelný 15 min. interval narušený len dvomi vecami a to:
- odskokom L1 o 2 min neskôr z pravidla v dobrom úmysle konkrétneho človeka, ktorý chcel aby bol po posune vlaku prípoj. Aj keď vtedy, keď to dotyčný spravil vlak prichádzal myslím "23" a L1 odchádzala "26" čo nebolo top.
V súčasnosti keď keď nejaké vlaky prídu o 20:14, 20:19, 20:21, 21:16, 21:20, 22:19 a zároveň aj prídu načas, môžu L1 v porovnaní s ostatnými večernými spojmi naplniť.
Pôvodne bola od vlaku určená L22 ktorá zo stanice začína a ide večer "40", tým že zo stanice začína ju ani 2 vlaky ktoré prídu načas "nepotrápia".
Taktiež podujatie ako "Príbehy z Trenčína", príp. iné výnimočné.
- ďalším miernym narušením bolo provizórne drahé a nie príliš systémové posilnenie MČ Západ vo večerných hodinách L13. Už som popísal ako by sa to dalo spraviť elegantnejšie.
Večernými spojmi chodím pomerne často a o ich preplnenosti nie že si dovolím pochybovať ale z vlastných ciest viem, že okrem výnimiek nie je.
Badám oslabenie večera v porovnaním spred 4 rokov.
Viem sa stotožniť s určitým posunom spojov z času medzi 5 a 6 do času 20 a 21 a pod. Určite to má niečo do seba.
Avšak dať sem fotografiu plnšieho večerného spoja...
Rovnako sem môžem dať fotku úplne prázdneho večerného spoja - nebude to pre mňa problém.
Ale obidve veci nemajú výpovednú hodnotu.
Ak si robím štatistiky obsadenosti, tak za rok a to už výpovednú hodnotu má!
Ak máte takú možnosť, môžete sem hodiť vyťaženosť spojov L1, 8, 11 a 22 v "a" po 20:00 napríklad od 2023/03 do 2023/02 v najplnšom mieste spoja. Bude to lepšie ako fotka.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.