Viacerých z vás pravdepodobne zaujíma podoba novej koncepcie MHD, ale včera ste sa nemohli zúčastniť prezentácie. Preto dávam do pozornosti materiály, ktoré sú od dnes zverejnené na webe mesta: https://trencin.sk/aktuality/autobusy-kazdych-5-minut-pozrite-si-navrh-novej-koncepcie-mhd/
Včera prišlo odhadom (napriek tomu, že sme nepredstavovali CP) 50 - 60 ľudí, čo je vyššia účasť, než pri diskusii v roku 2016. Tým z vás, ktorí boli a prípadne nám aj kládli otázky ešte raz ďakujeme za naozaj slušnú, konštruktívnu a vecnú diskusiu. Ak si to správne pamätám, priamo v rámci diskusie bolo zodpovedaných viac ako 30 otázok.
Zároveň dávame do pozornosti niekoľko dátumov, ktoré takisto zrejme viacerých z vás zaujímajú:
- pondelok 27. mája 2024 – zverejnenie návrhu cestovných poriadkov,
- piatok 14. júna 2024 – ukončenie pripomienkovania návrhu novej koncepcie a cestovných poriadkov,
- nedeľa 1. septembra 2024 – plánované spustenie novej koncepcie MHD.
Záznam z prezentácie ešte musí prejsť postprodukciou, následne bude dostupný na webe mesta Trenčín a YouTube kanáli mesta.
Včera prišlo odhadom (napriek tomu, že sme nepredstavovali CP) 50 - 60 ľudí, čo je vyššia účasť, než pri diskusii v roku 2016. Tým z vás, ktorí boli a prípadne nám aj kládli otázky ešte raz ďakujeme za naozaj slušnú, konštruktívnu a vecnú diskusiu. Ak si to správne pamätám, priamo v rámci diskusie bolo zodpovedaných viac ako 30 otázok.
Zároveň dávame do pozornosti niekoľko dátumov, ktoré takisto zrejme viacerých z vás zaujímajú:
- pondelok 27. mája 2024 – zverejnenie návrhu cestovných poriadkov,
- piatok 14. júna 2024 – ukončenie pripomienkovania návrhu novej koncepcie a cestovných poriadkov,
- nedeľa 1. septembra 2024 – plánované spustenie novej koncepcie MHD.
Záznam z prezentácie ešte musí prejsť postprodukciou, následne bude dostupný na webe mesta Trenčín a YouTube kanáli mesta.
TomoSK
Skvelým príkladom je vnímanie neuveriteľne skorej rannej špičky. V súčasnosti napríklad premáva linka 1 v kombinácii s linkou 22 v počte ŠTYRI spoje za hodinu už prakticky od 4:40, s odchodmi o 4:40, 5:00, 5:20, 5:40, 5:50, 6:00, čo znamená, že už od 5:40 dokonca prechádza do chvíľkovej desaťminútovky. Realita z počítadiel cestujúcich je taká, že s výnimkou dvoch návozov na pracovné zmeny na šiestu hodinu je maximálna obsadenosť tých autobusov v skutočne hustom špičkovom intervale na maximálnej hodnote 18 cestujúcich v autobuse, bežne sa však skôr pohybuje na úrovni 10-13 cestujúcich, čo vo voľnom preklade znamená, že v autobuse sú dokonca voľné celé dvojsedačky.
Naopak vo večerných hodinách (beriem do úvahy víkend) smerom z Gymnázia na Juh je to presne naopak, s výnimkou spojov linky 24 do zatvárajúceho sa OC Laugaricio tie počty cestujúcich vo vozidle začínajú na úrovni 14-16 cestujúcich a strieľajú až k 31-34 cestujúcim V PRIEMERE na vybraných spojoch, a to sú spoje s odchodmi 20:31 a 21:31 z Gymnázia, teda v čase, kedy by už mala byť "v meste púšť". Preto sa pýtam, na základe čoho sa tvrdí, že sa jedná o "vec vysnenú ale číselne nepodporenú"? Realitou roku 2024 je to, že čo viem ušetriť na neprimerane skorom začiatku rannej špičky, kedy vozím skutočne vzduch, viem preniesť do večerných hodín. Ale chápem, že pri súčasnom režime práce je najjednoduchšie začať ráno z ostra a postupne až do večera spoje uberať.
Nižšie pár príkladov z veci vysnenej, ale číselne nepodporenej, komentáre sú pri jednotlivých prílohách.
Bežný obraz súčasných večerných spojov z mesta. Pre drvivú väčšinu z nich platí, že v nich cestuje násobne viac cestujúcich, než medzi 4. a 6. hodinou, kedy častokrát platí už špičkový interval.
Rozloženie spojov do času z Juhu nezohľadňujúce reálne správanie cestujúcich.
APC - všetky spoje v skorých ranných hodinách pracovných dní školského roka po odchode zo zastávky Mateja Bela.