Reply on: TomoSK #13613:
Ak myslíš konzervatívcom z 80tych rokov mňa, nie je to tak (to sa neurážam 
Rozumiem že hybnosť cestujúcich sa posúva do neskorších hodín. Skôr som mal na mysli tým to, že napr. v r. 2005 išli spoje cez víkend po 20tej od gymnázia smer Juh:
20:09(8) 22(22) 37(11) 43(5)
21:10(8) 28(1)
22:13(5) 18(1)
To je všetko. A tiež aby som niektorých neuviedol do omylu toto nechcem vrátiť len chcem povedať že v súčasnosti je pravidelný 15 min. interval narušený len dvomi vecami a to:
- odskokom L1 o 2 min neskôr z pravidla v dobrom úmysle konkrétneho človeka, ktorý chcel aby bol po posune vlaku prípoj. Aj keď vtedy, keď to dotyčný spravil vlak prichádzal myslím "23" a L1 odchádzala "26" čo nebolo top.
V súčasnosti keď keď nejaké vlaky prídu o 20:14, 20:19, 20:21, 21:16, 21:20, 22:19 a zároveň aj prídu načas, môžu L1 v porovnaní s ostatnými večernými spojmi naplniť.
Pôvodne bola od vlaku určená L22 ktorá zo stanice začína a ide večer "40", tým že zo stanice začína ju ani 2 vlaky ktoré prídu načas "nepotrápia".
Taktiež podujatie ako "Príbehy z Trenčína", príp. iné výnimočné.
- ďalším miernym narušením bolo provizórne drahé a nie príliš systémové posilnenie MČ Západ vo večerných hodinách L13. Už som popísal ako by sa to dalo spraviť elegantnejšie.
Večernými spojmi chodím pomerne často a o ich preplnenosti nie že si dovolím pochybovať ale z vlastných ciest viem, že okrem výnimiek nie je.
Badám oslabenie večera v porovnaním spred 4 rokov.
Viem sa stotožniť s určitým posunom spojov z času medzi 5 a 6 do času 20 a 21 a pod. Určite to má niečo do seba.
Avšak dať sem fotografiu plnšieho večerného spoja...
Rovnako sem môžem dať fotku úplne prázdneho večerného spoja - nebude to pre mňa problém.
Ale obidve veci nemajú výpovednú hodnotu.
Ak si robím štatistiky obsadenosti, tak za rok a to už výpovednú hodnotu má!
Ak máte takú možnosť, môžete sem hodiť vyťaženosť spojov L1, 8, 11 a 22 v "a" po 20:00 napríklad od 2023/03 do 2023/02 v najplnšom mieste spoja. Bude to lepšie ako fotka.
TomoSK
Skvelým príkladom je vnímanie neuveriteľne skorej rannej špičky. V súčasnosti napríklad premáva linka 1 v kombinácii s linkou 22 v počte ŠTYRI spoje za hodinu už prakticky od 4:40, s odchodmi o 4:40, 5:00, 5:20, 5:40, 5:50, 6:00, čo znamená, že už od 5:40 dokonca prechádza do chvíľkovej desaťminútovky. Realita z počítadiel cestujúcich je taká, že s výnimkou dvoch návozov na pracovné zmeny na šiestu hodinu je maximálna obsadenosť tých autobusov v skutočne hustom špičkovom intervale na maximálnej hodnote 18 cestujúcich v autobuse, bežne sa však skôr pohybuje na úrovni 10-13 cestujúcich, čo vo voľnom preklade znamená, že v autobuse sú dokonca voľné celé dvojsedačky.
Naopak vo večerných hodinách (beriem do úvahy víkend) smerom z Gymnázia na Juh je to presne naopak, s výnimkou spojov linky 24 do zatvárajúceho sa OC Laugaricio tie počty cestujúcich vo vozidle začínajú na úrovni 14-16 cestujúcich a strieľajú až k 31-34 cestujúcim V PRIEMERE na vybraných spojoch, a to sú spoje s odchodmi 20:31 a 21:31 z Gymnázia, teda v čase, kedy by už mala byť "v meste púšť". Preto sa pýtam, na základe čoho sa tvrdí, že sa jedná o "vec vysnenú ale číselne nepodporenú"? Realitou roku 2024 je to, že čo viem ušetriť na neprimerane skorom začiatku rannej špičky, kedy vozím skutočne vzduch, viem preniesť do večerných hodín. Ale chápem, že pri súčasnom režime práce je najjednoduchšie začať ráno z ostra a postupne až do večera spoje uberať.
Nižšie pár príkladov z veci vysnenej, ale číselne nepodporenej, komentáre sú pri jednotlivých prílohách.
Bežný obraz súčasných večerných spojov z mesta. Pre drvivú väčšinu z nich platí, že v nich cestuje násobne viac cestujúcich, než medzi 4. a 6. hodinou, kedy častokrát platí už špičkový interval.
Rozloženie spojov do času z Juhu nezohľadňujúce reálne správanie cestujúcich.
APC - všetky spoje v skorých ranných hodinách pracovných dní školského roka po odchode zo zastávky Mateja Bela.