Reakcia na: milan005 #13607:
Ale od obdobia okolo 1989 sa výrazne zmenil podiel ľudí zamestnaných v jednotlivých sektoroch ekonomiky, tým pádom aj rozvrh bežného dňa bežného obyvateľa. Omnoho menej ľudí nastupuje na šiestu a omnoho viac služieb je otvorených do večera. Nedá sa MHD postaviť na tom, ako jazdila kedysi a ako si v nej delili smeny vodiči kedysi, lebo svet sa stále mení a poľahky dospejeme k tomu, že dnes sa tak už ľudia nepotrebujú voziť a mladí adepti na vodičov už dnes v takých časoch nechcú robiť (keby boli tie miestne špecifické služby naozaj také zaujímavé, nemal by mať Transdev pretlak adeptov z celej krajiny?)
TomoSK
Takisto sa bežne stretávam s tým, že skrz striedanie nespočetného množstva liniek sa na Dlhých Honoch vytvárajú "alternatívne" trasy, keďže sme všetci ľudia, môžeme sa mýliť - a keď točím napríklad štvorku, päťku, jedenástku, ani neviem ako a pomýlim sa. Mne sa osobne napríklad veľmi páči systém, akým fungujú v Českých Budějoviciach, kde majú 4 trolejbusové linky (piatu nepočítam, jedno delené poradie), a vodiči v režime 4-2 točia linky tak, že zo štyroch dní majú v jeden deň dvojku, v druhý deň trojku, tretí deň päťku a v štvrtý deň deviatku. Ak sa zníži počet liniek a zároveň aj počet prejazdov medzi konečnými (ktoré platí mesto), je možné očakávať, že sa v rámci obehu nebude striedať 10 liniek, ale len 2-3 linky. Ak by sa však vytvorili také "mini-zadelenia" s nižším počtom služieb (povedzme 4), ktoré by vodičom rotovali, dostali by sa za ten svoj pracovný cyklus na všetky linky.