Reply on: milan007 #13602:
Práveže rieši, a je to jeho hlavná časť. O rozvoji sa tam píše minimum...V každom prípade treba plán aktualizovať minimálne raz za 5 rokov, podľa nového zákona najneskôr do júla 2026.
Preto sa pýtam, či sa nemalo plánom začať, práve keď sa chystajú veľké zmeny. Lebo nakoniec zostane len formalitou – a nemyslím si, že to má byť jeho účelom.
TomoSK
Takisto sa bežne stretávam s tým, že skrz striedanie nespočetného množstva liniek sa na Dlhých Honoch vytvárajú "alternatívne" trasy, keďže sme všetci ľudia, môžeme sa mýliť - a keď točím napríklad štvorku, päťku, jedenástku, ani neviem ako a pomýlim sa. Mne sa osobne napríklad veľmi páči systém, akým fungujú v Českých Budějoviciach, kde majú 4 trolejbusové linky (piatu nepočítam, jedno delené poradie), a vodiči v režime 4-2 točia linky tak, že zo štyroch dní majú v jeden deň dvojku, v druhý deň trojku, tretí deň päťku a v štvrtý deň deviatku. Ak sa zníži počet liniek a zároveň aj počet prejazdov medzi konečnými (ktoré platí mesto), je možné očakávať, že sa v rámci obehu nebude striedať 10 liniek, ale len 2-3 linky. Ak by sa však vytvorili také "mini-zadelenia" s nižším počtom služieb (povedzme 4), ktoré by vodičom rotovali, dostali by sa za ten svoj pracovný cyklus na všetky linky.