Reakcia na: milan005 #13523:
V nadväznosti na komentáre od thea a milana005 by sme radi podotkli, že zjednodušenie linkového vedenia ≠ striktne prestupný systém v rámci akýchkoľvek prepravných vzťahov. Sme príliš malé mesto na to, navyše s tak nevhodnými prestupnými bodmi, že prestupovať na základných reláciách je jednoducho nereálne a prinieslo by presne opačný efekt, ako chceme dosiahnuť. Cieľom ani nie je bezhlavo robiť nejaké revolučné opatrenia, naopak, v maximálnej miere sa snažíme nadväzovať na dlhodobý doterajší vývoj našej MHD. Ono aj v súčasnom grafikone je mnoho vecí, ktoré sú jednoducho nastavené dobre, fungujú a ani nevidíme dôvod meniť ich. Samozrejme, že verejnosť bude mať možnosť vidieť konkrétnu podobu cestovných poriadkov a vyjadriť sa k nim už vopred, avšak aj túto zmenu sprevádzajú isté procesy a pred ich ukončením nie je možné cestovné poriadky sprístupniť. Žiadna zo zmien nebola vycucaná z prsta, okrem podrobnej analýzy masy dát sa komunikovalo aj s jednotlivými mestskými časťami a ich poslancami, na čo sú obyvatelia citliví a čo požadujú, takisto sa brali do úvahy aj pripomienky, ktoré boli za posledné mesiace doručené k súčasnému cestovnému poriadku.
Poďme ale nájsť časti, na ktorých sa aspoň z časti zhodneme, v tomto bode by sme radi nadviazali na reakciu od thea, ktorý očakáva najväčšiu kritiku smerovanú voči zjednodušeniu linkového vedenia. Skúsime to interpretovať prostredníctvom jednoduchých rečníckych otázok.
a) Skutočne potrebuje Záblatie so svojimi parametrami 6 liniek?
b) Skutočne potrebujeme robiť dopravu medzi Sihoťou a centrom prekladom až 7 liniek?
c) Skutočne potrebujeme mať na Dlhých Honoch toľko rôznych kombinácií a variánt trasovania?
d) Akú reálnu šancu osloviť cestujúcich majú linky, hoc priame, prevádzkované po 120 či 240 minútach?
Pod zjednodušením linkového vedenia si teda predstavme najmä taká opatrenia, ktoré úplne eliminujú prevádzkovanie liniek v 120-minútovom intervale, ktorý je v meste o veľkosti Trenčína absolútne neakceptovateľný a podľa nášho názoru vie preklad dvoch liniek s dvojhodinovým intervalom (vhodný príklad linky 23 a 28) viac uškodiť, než prospieť.
V neposlednom rade však považujeme za potrebné zmieniť, ako sme už načrtli, že hoci mnoho aspektov siete v súčasnom nastavení jednoducho funguje, je aj mnoho ďalších aspektov, ktoré nefungujú, prípadne úplne absentujú. Je potrebné si uvedomiť, že sme 55-tisícové mesto, ktorému za chrbtom leží ďalšia 45-tisícová aglomerácia tvorená štyrmi menšími mestami. Nie sme Nové Mesto nad Váhom ani Považská Bystrica, kde na zmeny pracuje významná časť obyvateľov, spolu s aglomeráciou tvoríme väčšie mesto s flexibilnejšími časmi práce, kde je dopyt významnejšie roztrúsený do času. Takisto sú v súčasnom cestovnom poriadku prevádzkované linky/úseky, ktoré sú pomerne bohato dimenzované, avšak reálny dopyt po nich je veľmi slabý. Výborným príkladom sú napríklad Biskupice, na druhú stranu tu máme mnoho lokalít, ktoré nie sú obsluhované vôbec alebo takmer vôbec, napríklad Noviny.
Za ďalší veľmi dôležitý aspekt, ktorý je v súčasnom cestovnom poriadku opomínaný, je práve rozloženie intenzity dopravy do času, ktoré spomína práve milan005. Vhodnou ukážkou je napríklad linka 11 z Kubrice, na ktorej v ranných hodinách premávajú spoje o 5:05, 5:40, 6:10, 6:40, 7:10, 7:40, 8:30, tj. ranná špička je koncentrovaná do času medzi 5. a 7. hodinou, následne je ukončená o 7:40 a ďalší spoj ide až o "sedlový interval neskôr", o 8:30. Na základe dát, ktoré sme spracúvali vieme s istotou povedať, že po odchode zo zastávky ZŠ Kubranská vezú ranné spoje v 30-minútovom intervale jednotlivcov (skutočne nižšie jednotky cestujúcich), no neskoršie spoje sú až neúmerne plné. Koncepcia vrátane cestovného poriadku, ktorá bude po prezentácii dostupná, sa práve k takýmto záležitostiam snaží pristupovať systémovo a reflektovať to, že doba sa nejakým spôsobom vyvíja a nie je nemenná - na tom sa asi zhodneme všetci.
Verejné prerokovanie vo Hviezde je len začiatok celého procesu participácie s verejnosťou. Všetky zmeny a aj dôvody, prečo by k nim malo dôjsť, vysvetlíme 15. mája vo Hviezde. Pre tých, ktorí nemôžu prísť, bude k dispozícii záznam.
draxter
- prestupy v TN vnímam ako nevyhnutné len mimo hlavných smerov tam, kde je frekvencia ozaj mizerná. Prepojenie dôležitých bodov aj dnes treba isto zachovať.
- dúfam, že niekoho nenapadne rozdelovať linky ako 4, 11 či 28
- vnímam z pohľadu transparentnosti na meste toto ako ZÁSADNÝ krok späť oproti roku 2016!!!
- pritom som sa niekoľkokrát pýtal cez otázky a odpovede a dožadoval podkladov.
- idem si to dnes vyžiadať cez 211/2000 e-mailom