Reakcia na: TomoSK #13525:
Ja verím, že to bude nadstavba na rok 2016, pretože aj vtedy bolo možné mať lepší návrh, ale presne potom povznikali linky typu 12 a podobne. Neviem v akom stave je možný otoč v Zlatovciach, ale možno súhlasiť, že 6 liniek tam je veľa sú súčasným nastavením. Preto verím, že dáta poskytli odpovede na základné otázky odkiaľ - kam, a tiež na základnú dopravnú obslužnosť - mesto ako TN by malo mať z každej štvrte do centra spoj aj po 22:00 celotýždenne. Doteraz túto "výsadu" mal len Juh II, Dlhé Hony, Sihoť a Kubrá. Po posilnení linky 13 už konečne aj Zámostie. Verím, že aktuálne by bolo vhodné predĺžiť premávku určitých liniek až do polnoci, resp. k posledému vlaku (tuším 0:20). Tým by nemusela byť ani nočná linka (hoci si stále myslím, že má opodstatnenie). Verím, že sa konečne niečo spraví s Juhom I cez víkend a po 19:30, a najmä Juhom III, kde spojenie úplne chýba večer.
Biskupice: nakoľko cez ne prechádzajú aj spoje 7/17, linku 2 by som viedol cez Noviny a 12 zrušil.
Veľmi by pomohla spojnica od OC Laugaricio pod Juh, eliminovali by sa meškania 24 a 25, a mohli by sa spojiť do jedinej linky.
PS: dúfam, že sa nebude zbytočne experimentovať s číslami, lebo ja osobne nepovažujem úplný geometrický rad za podstatný, ale zachovanie čísel tých liniek, ktoré nemenia podstatne trasu.
Richard Ščepko
Zároveň, keďže sa pripravuje nová koncepcia linkového vedenia, by mohlo byť zaujímavé pobaviť sa o pripravovaných zmenách. Myslím si, že by som vedel "dotiahnuť" aj autorov pripravovanej novej koncepcie. Mohlo by byť prínosné poznať názor diskutujúcich, ktorí sa trenčianskej MHD venujú dlhodobo, napríklad (no nie len) Draxtera a Kvorku, ale napríklad aj autora súčasnej koncepcie Milana Kadlecaja. No rovnako tak kohokoľvek, kto by mal z tohto trenčianskeho iMHD fóra záujem.
Pre tých, ktorý sa môžu oprávnene pýtať, prečo prichádzam s touto iniciatívou, skúsim vysvetliť. Ešte ako aktívnemu obyvateľovi sa mi podarilo v minulosti presvedčiť poslancov za Mestskú časť (MČ) Stred, aby zmenili projekt a zrealizovali prvú bezbariérovú zastávku na Legionárskej. Následne sa kasselský obrubník dostal do štandardu nových zastávok. Participoval som aj pri nových označníkoch MHD (2020), ako člen komisie pre výber nového dopravcu som spolu s Michalom Mazánikom pripravil podklady pre Technické a prevádzkové štandardy (TPŠ) a riešil infraštruktúru MHD aj z pohľadu mestských investícii nie len do nových zastávok. Posledná z iniciatív je zameraná na zavedenie platby platobnou kartou pri všetkých dverách vo vozidlách MHD, ktorá by sa mohla stať už tento rok realitou.
Aj preto by som rád inicioval stretnutie "našej" komunity, keďže by mohli opäť vygenerovať množstvo zaujímavých nápadov a podnetov na jej zlepšenie.
Inak prikladám kontakt na mňa (keby bolo čokoľvek na túto tému, som k dispozícii):
richard.scepko@trencin.sk
0911 769 186