Reakcia na: kvorka #13534:
Nedá sa viac než súhlasiť, že úsek Brnianska - Pod privádzačom je vyše 1,5 kilometra dlhý a bez zastávok, a vo všeobecnosti sa dá asi povedať, že Brniansku trápi deficit zastávok. Ako pred kruhovým objazdom pri Lidli, tak aj pred kruhovým objazdom pri družstve.Čo sa týka zastávky pri Lidli, problematickým aspektom tam sú nové cyklopruhy, ktoré, pokiaľ dobre viem (ak sa mýlim, opravte ma prosím) postavené s nejakou formou finančnej podpory a 5 rokov sa do nich nesmie nijakým spôsobom zasiahnuť. Čo sa zase zastávky pred kruháčom pri družstve týka, netvrdím, že by nebola vhodná, osobne by som však netvrdil, že sa jedná o kľúčovú zastávku v rámci lokality. Naskýtajú sa mi tam dve možnosti, akým spôsobom túto zastávku využiť, jeden považujem za vhodnejší, druhý za nevhodný:
a) po zriadení tejto zastávky naďalej vykonávať závlek do Záblatia,
b) po zriadení tejto zastávky obmedziť zachádzanie spojov do Záblatia.
Aké plus a mínusy majú jednotlivé riešenia? Pri variante a) by to pomohlo najmä cestujúcim od zastávky Hanzlíkovská prichádzajúcim od Zlatovskej, ktorí by po zrušení "téčka", ktoré vykonávajú linky 5/6 v súčasnosti mohli vystúpiť už skôr a dôjsť si domov pešo, pričom by nemuseli absolvovať okruh po Záblatí. V priloženom materiáli sú izochróny pre zastávku v danej polohe, pričom sú odstupňované po jednej minúte priemernej pešej chôdze. V prípade varianty b) by to bolo mierne problematickejšie, nakoľko by lokalita Pod privádzačom bola síce dostupná na pešo z tejto zastávky v pomerne rozumnej časovej dostupnosti, avšak Záblatie by úplne vypadlo z obsluhy.
Z tohto dôvodu si myslím, že zastávka nehrá kľúčovú rolu, avšak by bola vhodným suplementom do siete zastávok v danej lokalite. Pomohla by síce cestujúcim z oblasti Hanzlíkovskej, avšak pre cestujúcich z Detského mestečka je už vhodnejšie previezť sa cez to Záblatie a docestovať až na svoju zastávku. V prípade obsluhy týchto lokalít by som sa skôr koncetroval na systematickejšiu obsluhu zastávky Bratislavská, z ktorej je lokalita Detského mestečka dostupná podchodom, prípadne aj zastávky ŽST Zlatovce, ktorá by mala byť v dohľadnej dobe prepojená s Vinohradmi aj oficiálne vďaka predĺženiu podchodu k nástupištiam.
Richard Ščepko
Zúčastnil som sa na pár debatách aj s poslancami, aj som si pozrel jednu testovaciu jazdu... Sám som bol zvedavý na prejazdnosť Jesenského - Dolný Šianec a porozmýšľať nad investičnou akciou, keďže priechod pre chodcov na tejto križovatke je viac než potrebný). Ale z celého návrhu nemám rozhodne zlý pocit. No určite sa nájde aj priestor na zlepšenie. Preto mi prišlo fajn sa ako komunita stretnúť a reálne si to prejsť. Stále si myslím, že by to nemusel byť zlý nápad. Myslím, že nejaký dátum skúsim navrhnúť (koniec mája/v júni).
P.S.: Na platobnú kartu som aj ja zvedavý.
P.S.2: Toto tam celkom zapracované vidím. Zámostie aj kĺbaky. Prípoje deto.