Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jacob #12124:
Posilový autobus mám pocit že v dávnej minulosti som niečo také zažil na linke 5.
K tomu intervalu nemôžeš porovnávať intervaly žilinskej MHD a trenčianskej MHD tak, že si zoberieš dve linky a ich porovnáš. Pozri si koľko liniek je v žilinskej MHD a koľko v Trenčíne a ako tam funguje systém a ako u nás. V Žiline sú samé okruhy s pár linkami u nás v meste je kopa liniek s rovnakým cieľom a variabilnou trasou ale našťastie sú mnohé v preklade. V TN bol pri poslednej úprave linkovania prijatý kompromis odvšadiaľ všade s čiastočným prestupovaním a myslím že všetci boli spokojný. Ak chceš intervaly ako v Žiline tak to treba pár liniek a prestupné zastávky ale toto tu ľudia, mesto aj tvorcovia CP momentálne zavrhli. Má to aj logiku napr. sídlisko JUH má tri konečné čo je problém.
Ináč nejaký ten milión na predĺženie Gen Svobodu a spojenie s Východnou a máme len dve konečné resp zokruhované linkovanie a podstatne lepšie obslúžený JUH pri súčasných km. No len ich treba nájsť najlepšie teraz , lebo na konci Východnej sa pripravuje štvrť pre 1500 obyvateľov a ďalšie pripravované developerské projekty sú za ul. Gen. Svobodu 🙂 Keď tam nepôjde poriadna MHD všetci si kúpia autá.
Reakcia na: Jacob #12124:
Dňa 25.11.2019 sa uskutoční vo Hviezde verejná diskusia o doprave v meste a plánu udržateľnej mestskej mobility. Čo tak prísť a verejne sa zapojiť so svojimi názormi a postrehmi na fungovanie MHD??? Myslím si, že verejný názor mladého človeka s určitou víziou na lepšie fungovanie MHD by mohol byť takto osožnejší, ako si ventilovať svoju nespokojnosť na fóre, kde očividne nič neovplyvníte.
Reakcia na: kvorka #12123:
Chcelo by to do budúcnosti myslieť viac na kĺbové autobusy, ja teraz ako jazdím pravidelne v Žiline v MHD tak zisťujem, že tam aj keď pošlú autobusy kĺbové tak pri vyťaženosti linky do a z Žilinskej univerzity, tak niekedy je riadna plnka, ale potešilo ma, že ráno pred 8:00 chodieva dokonca posilový spoj taký, že ide klasický kĺbový trolejbus a za ním sólo Solaris, dokonca ešte ako posilu chodieva Karosa B 961E zároveň s trolejbusom. Tu je vidieť ten záujem, nie ako u nás kde keď nemôže ísť ráno na linke č. 24 kĺbak tak nech idú dva Crosswaye za sebou alebo aj B952, ale toto sa nikdy nestane, nič také v TN sa ešte nestalo.

A zároveň keď porovnám MHD z iným väčším mestom a čo i len o trošku viac obyvateľov (taká Žilina cca o 30 000 viac), tak sme na tom strašne zle z intervalmi, aký je najlepší interval 30 min.? To je odporné, už by to chcelo nižší, aj to 30 min. je bohvie na akých linkách, väčšinou je bežný 1 hod., takto nikto nezačne využívať MHD namiesto auta pokiaľ nebude lepší interval a autobusy.

Neverím aj tak, že ak bude tento istý dopravca a bude mať mesto niečo spoločné s MHD tak nikdy nebude hádam ani interval 10 min. na 60% linkách.
Čochvíľa sú tú predvianočné nákupné horúčky a už sa neviem dočkať, ako toto mesto opäť "ODFAJĆÍ" verejnú dopravu: namiesto toho, aby na linku 24 prikázalo vypraviť kĺbový voz celodenne, budeme svedkami nakladaných uhoriek, kedy kočík s dieťaťom nemá šancu. A cez víkend opäť nikoho nenapadne prerobiť obehy a nasadiť kĺbové vozy tak, ako by bolo potrebné. Zato opäť bude vidno na linke 1 meškania 20-30 minúť, pri intervale 30 min na danej linke. Grc.
Reakcia na: draxter #12120:
Nuž, mesto má takého dopravcu, akého si zaslúži. Vrana k vrane sadá, mesto dopravcu si hľadá.
Reakcia na: Michal Mazánik #12114:
Myslím, že aj táto arogancia vo vyjadrovaní je žilinský import.
Reakcia na: Michal Mazánik #12119:
presne tak, mesto zažilo rozum len keď poslalo DIC kade ľahšie s ich nedokončenou robotou a urobili sa zmeny v lete 2016. Potom ešte keď spoalnci zasiahli a dokázali, že #61 nebola žaidny záložák, ale nefunkčné vozidlo a podarilo sa ho znovu dostať do premávky - za toto ďakujem. Inak bieda.

Inak súhlasím, že dni ako piatok a včera si zaslúžili nasadenie IBA NP/LE vozov a aj #61 mala jazdiť, spoje boli riadne plné.
Reakcia na: kvorka #12115:
Presne tak, ale neviem, či by výmena dopravcu pomohla. Tým si nechcem zastávať SAD, práve naopak, ale pokiaľ mesto nezačne reálne po dopravcovi vyžadovať veci, na ktoré má nárok (NP vozidlá, nasadzovanie harmoník, informovanosť cestujúcich podľa zákona a pod.) a nebude ich plnenie kontrolovať, je úplne jedno, kto dopravcom bude.

Veľakrát to v Trenčíne, podľa môjho pozorovania, v praxi funguje takým spôsobom, že nie mesto dopravcovi, ale dopravca mestu určuje, aký smerom sa bude MHD uberať. To je jednoznačne chyba mesta.
Reakcia na: Jojo-DA #12117:
Haraburdy sú to všetky B952 a nikto nemôže tvrdiť opak, nevidím osobne ani jeden dôvod v čom je ešte v dnešnej dobe ten autobus skvelý, určite sa nenájde ani jedna pozitívna vec na ňom, v roku 2006 kedy autobus vyrobili ešte bol možno in a všetko, ale dnes nie, už nie je vhodný pre rok 2020 s jeho vysokou podlahou, sám som videl minule ako chudáci niektorí dôchodci idú po tých schodoch.

Aj včera som išiel linkou č. 22 smer Juh a ako inak poslali B962, to fakt aspoň na sviatok prípadne víkendy nevedia zabezpečiť aby iba Crosswaye jazdili? Zároveň už treba zmeniť SAD-ku, aby cez víkendy nejazdili harmoniky a všetky Citelisy to nie je normálne, keď si myslia, že cez víkend sú asi všetci doma tak sa mýlia. Ak niekto vie dôvod presný dôvod nejazdenia uvedených autobusov tak sa aspoň zasmejem, lebo to rovno nech pri PAD nejazdia cez víkendy nové Crosswaye a ani tie nízkopodlažné, však načo, zbytočné kilometre, nech radšej hnijú na dvore SAD ako Citelisy a harmoniky a ostatné Crosswyaye pre MHD.
https://www.mojevideo.sk/video/30b34/autobus_po_generalnej_oprave_(mhd_trencin_z_pohladu_vodica).html

Názorná ukážka, ako vyzerá Karosa B952 po GO. (skúste si skopírovať odkaz a dať do vyhľadávača)
Reakcia na: Michal Mazánik #12114:
A ešte mi povedz akože kde kto videl aby informovali o tomto obmedzení v ten istý deň? Podľa toho na ich stránke ako vidím, článok vydaný 24.10 a obmedzenie v ten istý deň od 12:00 a bohvie či nevydali ten článok len o 8:00 dajme tomu.
A to akože mi chce niekto povedať, že o rekonštrukcii vodovodu sa dá zo dňa na deň uskutočniť takáto vec bez plánovania, čo je blbosť, SAD-ka o tomto musela byť predsa informovaná skôr.

Toto je proste večný problém SAD-ky, buď žiadna informovanosť alebo neskorá, a to isté robí aj mesto Trenčín, aj keď deň predtým o nejakom obmedzení dajú oznam je zázrak.
Reakcia na: Michal Mazánik #12113:
asi si to trafil po hlavičke:
- fóbia z čísla 26
- fóbia z 5 kĺbakov, preto pre istotu jazdia len 4
- fóbia z nasadzovania NP vozov: preto radšej jazdia B952 po opravách, za ktoré dať milión korún je zlodejina - a Citelisy ako napr. #02 radšej nejazdia a nechajú ich rozpadnúť sa

Takého dopravcu treba vymeniť, verím že súťaž v tomto smere prinesie zmenu. lebo to čo predvádza SAD TN je na zaplakanie. A teraz keď aj Kočnerových súdruhov už majú, snáď to bdue transparentné a príde niekto, kto súčasný rozsah dopravy hravo zvládne bez pseudovýhovoriek o spotrebách a výškach vozidla, ktoré sa nezmestí pod most......
Reakcia na: draxter #12112:
Okrem toho, na oznamoch dopravcu má dosť štve, že sú písané vyložene arogantným štýlom. Človek by čakal aspoň oslovenie "Vážení cestujúci" a na záver "Ďakujeme za pochopenie". Je to síce detail, ale myslím, že ľudia si to všímajú.
Teraz dopravca prezentuje zmeny štýlom "toto sa zmení, tak sa zariaďte"... 👎
Reakcia na: kvorka #12109:
Zrejme má dopravca "fóbiu" z čísla 26 😂, podobne ako z nasadzovania adekvátneho počtu NP vozov a objednávateľ to toleruje 🙁
Fakt brutál oznam:
https://www.sadtn.sk/aktualita/173-obmedzenia-na-linke-c-8/
- akože zastávka Hodžova, kotolňa smer Sihoť IV nebodaj nahradili niekde nejakou dočasnou zastávkou Považská, kotolňa? Podľa mňa nie, preto je oznam zlý.
Reakcia na: Matúš 95 #12110:
iste, trasa je aj podľa mňa to najlepšie 👍 a aj CP je slušný.
Reakcia na: Michal Mazánik #12108:
Myslím si, že trasa linky 32 bola vzhľadom na umiestnenie cintorína zvolená vhodne - v prípade trasovania po Inoveckej a cez Dlhé Hony ako 11 by bol prínos minimálny, ľudia by museli prejsť cca 300 m zbytočne. Išiel som pomerne slušne vyťaženým spojom 17.20 zo Saratovskej. (Voľba čísla je na samostatnú debatu.)
Reakcia na: Michal Mazánik #12108:
ale samozrejme, kľudne 11A alebo X11. Ale keď už nové číslo, že prečo furt sa 26 preskakuje 😃
Reakcia na: kvorka #12107:
Podľa môjho názoru by bolo najvhodnejšie a pre cestujúcich najlogickejšie X11, ideálne aj s rovnakou trasou v danom úseku.
inak prečo linka 32 má zrovna toto číslo? Keď ideme zaradom, tak v MHD nikdy nebolo obsadené číslo 26 - SADka svojvoľne zmenila toto číslo od 1.8.2016 na 27, hoci dovtedy zverejnené cestovné poriadky, mapy i schémy počítali s číslom 26 (!).

Asi má SADka nejakú fóbiu, alebo iný pseudoproblém ako vždy🙄 👎 Takže je tu číslo 32 miesto použitia čísla 26.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.