Nerád by som, aby nebodaj nasadená 18ka vyvolala nejaký spor. Skúsim ešte raz z môjho pohľadu v krátkosti popísať celú situáciu.
Od čias vysokej školy sa venujem bezbariérovosti. V doprave je nízkopodlažnosť jasná budúcnosť (v mnohých západných mestách už niekoľko rokov bežná realita).
Ešte ako "neposlanec" som dotazoval pani Maslovú s otázkami, prečo kĺbové vozidlo nejazdí. Odbíjala ma argumentom vysokej spotreby. Keď som sa pýtal, či to nevedeli pred zakúpením, pokrčila plecami. Ako laik (ktorým som stále) som nerozumel, prečo s týmto vozidlom jazdím v Brne v Kráľovom poli okružnou jazdou. Denne. Opätovným dotazovaním sa objavil ďalší argument - poruchovosť. V Brne som problémy nevidel, aj keď zdolával stúpanie zo Skácelovej smer Technická, resp. na Palačák. Údržba? Podobne ako Solarisy na plyn v Bratislave? Netuším. To ale nie je vecou mesta, ktoré kúpu vozidla zafinancovalo. Teda mesta. Skôr ľudí a ich daňami. Argumenty s nízkopodlažnosťou, vyšším pohodlím prakticky pre všetkých cestujúcich a vyšší štandard brali vážne v Brne, nie v Trenčíne.
Mňa ako cestujúceho zaujímalo, prečo mestom zakúpené (v tej dobe) moderné vozidlo nejazdí alebo len nepravidelne. Mňa v Brne nezaujímalo, či sa niekde vozidlo vytočí alebo nie. Očakával som, že ak sa dopravný podnik rozhodne pre daný typ vozidla, má na to dôvody. Cestujúci nerieši referencie, testovacie a skušobné jazdy, nemusia ho zaujímať polomery. Na to sú predsa odbodníci. Či? Mňa ako cestujúceho zaujíma, či mi príde daný spoj na čas, či jazda bude pohodlná. Prípadne či naozaj príde nízkopodlažné vozidlo, ak je pre daný spoj garantovaný.
Popravde, ak vidím ako niektoré veci v tomto meste fungujú a aké informácie nám predkladajú... Núti ma ich jednoducho overovať a preverovať. Nie raz sa to vyplatilo.
Niektoré veci sa dajú vyriešiť. Pýtal som sa aj na otoč na Sihoti. Bolo mi povedané, že je to otázka probližne 50 000 eur.
Na Električnej pred ZSE presadil primátor odstránenie trafo stanice v tomto roku. Nie je ani majetkom mesta a nie je ani na mestkom pozemku. Bráni totiž výhľadu na nový kostol. Na odstránenie je vyčlenených 40 000 eur. To len pre ilustráciu, že peniaze sú. Škoda, že používajú (podľa môjho názoru) politicky a účelovo.
Ďalšia vec z dneška. V podkroví ZŠ na Dlhých Honoch sa mali robiť nové učebne. Pred pár rokmi bol urobený projekt, čakalo sa na peniaze. Roky plynuli a tak sa zmenili niektoré normy, mesto dalo spraviť nový projekt koncom minulého roka. Problém boli len financie. Potom to videl statik a začal pochybovať. Tak sa dal vypracovať statický posudok, či je vôbec reálna nosnosť. Dnes prišla informácia, že "nie je možné v danom podkroví vykonať výstavbu odborných učební. Staticky by ju podkrovie neunieslo". Na otázku, koľko peňazí mesto vynaložilo, kým vyriešili základnú otázku ohľadom statiky som zatiaľ ešte odpoveď nedostal. Mňa už popravde vytáča takáto neodbornosť/nevedomosť. To len 2 príklady k tej odbornosti.
Neverím tomu, že ak je problém napr. križovatke pri McDonalds, že sa riešenie nenájde. Preboha, veď to snáď neprojektoval veterinár alebo vyštudovaný kuchár - zvárač. Ak mám správne informácie, tak takéto trasy musia byť prejazdné aj kĺbovým vozidlom. Softvér tieto prejazdy simuluje. Ale ak sa s tým dá niečo urobiť, tak to poďme riešiť. Kľudne sa na to budem pýtať... Otoč na Sihoti je ďalšia vec. Alebo píšem úplne bludy? Ak áno, tak smelo do mňa.
Ale ak zoberiem výrez z Infa z roku 2008, tak 18M mala nahradiť Ikarus (http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000085806/infoweb03.pdf). Miesto toho spolu svorne bačujú v areály SAD.
?
Od čias vysokej školy sa venujem bezbariérovosti. V doprave je nízkopodlažnosť jasná budúcnosť (v mnohých západných mestách už niekoľko rokov bežná realita).
Ešte ako "neposlanec" som dotazoval pani Maslovú s otázkami, prečo kĺbové vozidlo nejazdí. Odbíjala ma argumentom vysokej spotreby. Keď som sa pýtal, či to nevedeli pred zakúpením, pokrčila plecami. Ako laik (ktorým som stále) som nerozumel, prečo s týmto vozidlom jazdím v Brne v Kráľovom poli okružnou jazdou. Denne. Opätovným dotazovaním sa objavil ďalší argument - poruchovosť. V Brne som problémy nevidel, aj keď zdolával stúpanie zo Skácelovej smer Technická, resp. na Palačák. Údržba? Podobne ako Solarisy na plyn v Bratislave? Netuším. To ale nie je vecou mesta, ktoré kúpu vozidla zafinancovalo. Teda mesta. Skôr ľudí a ich daňami. Argumenty s nízkopodlažnosťou, vyšším pohodlím prakticky pre všetkých cestujúcich a vyšší štandard brali vážne v Brne, nie v Trenčíne.
Mňa ako cestujúceho zaujímalo, prečo mestom zakúpené (v tej dobe) moderné vozidlo nejazdí alebo len nepravidelne. Mňa v Brne nezaujímalo, či sa niekde vozidlo vytočí alebo nie. Očakával som, že ak sa dopravný podnik rozhodne pre daný typ vozidla, má na to dôvody. Cestujúci nerieši referencie, testovacie a skušobné jazdy, nemusia ho zaujímať polomery. Na to sú predsa odbodníci. Či? Mňa ako cestujúceho zaujíma, či mi príde daný spoj na čas, či jazda bude pohodlná. Prípadne či naozaj príde nízkopodlažné vozidlo, ak je pre daný spoj garantovaný.
Popravde, ak vidím ako niektoré veci v tomto meste fungujú a aké informácie nám predkladajú... Núti ma ich jednoducho overovať a preverovať. Nie raz sa to vyplatilo.
Niektoré veci sa dajú vyriešiť. Pýtal som sa aj na otoč na Sihoti. Bolo mi povedané, že je to otázka probližne 50 000 eur.
Na Električnej pred ZSE presadil primátor odstránenie trafo stanice v tomto roku. Nie je ani majetkom mesta a nie je ani na mestkom pozemku. Bráni totiž výhľadu na nový kostol. Na odstránenie je vyčlenených 40 000 eur. To len pre ilustráciu, že peniaze sú. Škoda, že používajú (podľa môjho názoru) politicky a účelovo.
Ďalšia vec z dneška. V podkroví ZŠ na Dlhých Honoch sa mali robiť nové učebne. Pred pár rokmi bol urobený projekt, čakalo sa na peniaze. Roky plynuli a tak sa zmenili niektoré normy, mesto dalo spraviť nový projekt koncom minulého roka. Problém boli len financie. Potom to videl statik a začal pochybovať. Tak sa dal vypracovať statický posudok, či je vôbec reálna nosnosť. Dnes prišla informácia, že "nie je možné v danom podkroví vykonať výstavbu odborných učební. Staticky by ju podkrovie neunieslo". Na otázku, koľko peňazí mesto vynaložilo, kým vyriešili základnú otázku ohľadom statiky som zatiaľ ešte odpoveď nedostal. Mňa už popravde vytáča takáto neodbornosť/nevedomosť. To len 2 príklady k tej odbornosti.
Neverím tomu, že ak je problém napr. križovatke pri McDonalds, že sa riešenie nenájde. Preboha, veď to snáď neprojektoval veterinár alebo vyštudovaný kuchár - zvárač. Ak mám správne informácie, tak takéto trasy musia byť prejazdné aj kĺbovým vozidlom. Softvér tieto prejazdy simuluje. Ale ak sa s tým dá niečo urobiť, tak to poďme riešiť. Kľudne sa na to budem pýtať... Otoč na Sihoti je ďalšia vec. Alebo píšem úplne bludy? Ak áno, tak smelo do mňa.
Ale ak zoberiem výrez z Infa z roku 2008, tak 18M mala nahradiť Ikarus (http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000085806/infoweb03.pdf). Miesto toho spolu svorne bačujú v areály SAD.
?
MA MHD
ak by sa Citelis nasadil do premávky, bol by som veľmi nadšený. Zároveň chcem úprimne poďakovať Richardovi Ščepkovi, za snahu a námahu, ktorú musel už doteraz vyvinúť. Verím, že sa autobus objaví v premávke.
Čo sa týka linky 11, musím povedať, že napr. ja by som ho ocenil. Samozrejme, súhlasím, že na linke 11 sú aj spoje, kde ho určite netreba ale v špičke chodí linka plná aj napriek intervalu 30 minút. Plná myslím, ak je v autobuse 50 a viac ľudí.
Samozrejme, že sa tam vojdú, ale dnes musíme myslieť aj na komfort prepravy a podobne. Napríklad ranný spoj linky 11, čo jazdí okolo 7:30 z Hasičskej na Juh by si kĺb zaslúžil. Chodieva naozaj plný.
Podobne, ako som vravel o linke 11, platí aj na linke 24. Pokiaľ viem, tak minimálne trasa linky 11 umožňuje jazdu kĺbovým autobusom.
Čo ja viem, tak aj napr. spoj linky 5 o 6:25 z Juhu chodí plný a kĺb by tam našiel uplatnenie, podobne aj spoj o 15:00 cez víkendy na linke 11 (avšak najmä na jar a cez leto, vtedy v celej trase). Každopádne, napriek optimalizácií si myslím, že harmoniky stále majú v TN opodstatnenie. Taktiež, nehovorím že veľký ale nejaký nárast bude určite aj v súvislosti s parkovacou politikou.
Čo sa týka máp, tak som príjemne prekvapený, že vydržali. Bodaj by sa rozšírili na viac zastávok.
Pri LED tabuliach netreba zabúdať, že dopravca by 2 mal mať (jednu z AS, a jednu ktorú nikdy neosadil na Braneckého). Jednu určite navrhujem na zastávku Gymnázium!
Tam by bolo super, ak by sa tam zapracovali aj odchody linky do Soblahova.