Reply on: S499.1023 #10161:
Čo sa týka vodičov, pridávam niekoľko skúseností: - pri spoji linky 4 (o 7:12 z Pri Parku) som utekal od Šmidkeho ul. na zastávku a vodič čakal. Hovorím si super a ešte som pridal, nech nečaká dlho. Keď som bol už na prechode pri zastávke tak zavrel dvere a odišiel.
- minulý víkend (po 17-tej) na Veľkomoravskej podobná situácia. Bol som meter od dverí a v tom odíde.
- už dlho som nestretol vodiča, ktorý by sa ak stojí pri Gymnáziu až 3-4 v poradí posunul dopredu k označníku a tam umožnil nástup. Hoci je to myslím napísané aj v PP.
- Ako som teda minulý víkend išiel z Veľkomoravskej peši do mesta, stretol som v 11-tke smer Juh známu a na prekvapenie, tiež nadávala na vodičov. Pri prestupe, ktorý musela absolvovať, a na ktoré sa odvolávala aj optimalizácie jej zdrhol autobus. Ako sa teda potom má prestupovať?
Následne ak zaklopala na predné dvere autobusu a chcela sa opýtať tak ju akurát vodič sprdol že rozbije klopaním okno.
Keďže som s touto známou išiel v úseku - Gymnázium - Saratovská pri parku, tak mi stihla povedať ešte omnoho viac zážitkov, ako som tu prerozprával.
Potvrdzuje to aj moju teóriu, že sa vodičov neoplatí ani nič pýtať. A nedajbože úsmev od vodiča na cestujúceho už nehrozí vôbec. Škoda.
Osobne mám názor, že komunikácia cestujúcich a vodičov by sa mala nahrávať na záznamové zariadenie (podobne to majú v BA s revízormi).
Záverom však musím dodať, že hore uvedené sa vzťahuje na väčšinu, ale nie na všetkých vodičov. Viem aj o takých, čo sú príjemní k cestujúcim, ochotní a napr. teraz v zime majú v autobuse vždy príjemne teplo.
Taktiež chápem, že aj šofér autobusu je len človek a veľa vecí ho za deň môže vytočiť, ale, to zasa nikoho neoprávňuje byť potom nepríjemný na všetkých ostatných.
MA MHD
ak by sa Citelis nasadil do premávky, bol by som veľmi nadšený. Zároveň chcem úprimne poďakovať Richardovi Ščepkovi, za snahu a námahu, ktorú musel už doteraz vyvinúť. Verím, že sa autobus objaví v premávke.
Čo sa týka linky 11, musím povedať, že napr. ja by som ho ocenil. Samozrejme, súhlasím, že na linke 11 sú aj spoje, kde ho určite netreba ale v špičke chodí linka plná aj napriek intervalu 30 minút. Plná myslím, ak je v autobuse 50 a viac ľudí.
Samozrejme, že sa tam vojdú, ale dnes musíme myslieť aj na komfort prepravy a podobne. Napríklad ranný spoj linky 11, čo jazdí okolo 7:30 z Hasičskej na Juh by si kĺb zaslúžil. Chodieva naozaj plný.
Podobne, ako som vravel o linke 11, platí aj na linke 24. Pokiaľ viem, tak minimálne trasa linky 11 umožňuje jazdu kĺbovým autobusom.
Čo ja viem, tak aj napr. spoj linky 5 o 6:25 z Juhu chodí plný a kĺb by tam našiel uplatnenie, podobne aj spoj o 15:00 cez víkendy na linke 11 (avšak najmä na jar a cez leto, vtedy v celej trase). Každopádne, napriek optimalizácií si myslím, že harmoniky stále majú v TN opodstatnenie. Taktiež, nehovorím že veľký ale nejaký nárast bude určite aj v súvislosti s parkovacou politikou.
Čo sa týka máp, tak som príjemne prekvapený, že vydržali. Bodaj by sa rozšírili na viac zastávok.
Pri LED tabuliach netreba zabúdať, že dopravca by 2 mal mať (jednu z AS, a jednu ktorú nikdy neosadil na Braneckého). Jednu určite navrhujem na zastávku Gymnázium!
Tam by bolo super, ak by sa tam zapracovali aj odchody linky do Soblahova.