Reply on: S499.1023 #10161:
Čo sa týka vodičov, pridávam niekoľko skúseností: - pri spoji linky 4 (o 7:12 z Pri Parku) som utekal od Šmidkeho ul. na zastávku a vodič čakal. Hovorím si super a ešte som pridal, nech nečaká dlho. Keď som bol už na prechode pri zastávke tak zavrel dvere a odišiel.
- minulý víkend (po 17-tej) na Veľkomoravskej podobná situácia. Bol som meter od dverí a v tom odíde.
- už dlho som nestretol vodiča, ktorý by sa ak stojí pri Gymnáziu až 3-4 v poradí posunul dopredu k označníku a tam umožnil nástup. Hoci je to myslím napísané aj v PP.
- Ako som teda minulý víkend išiel z Veľkomoravskej peši do mesta, stretol som v 11-tke smer Juh známu a na prekvapenie, tiež nadávala na vodičov. Pri prestupe, ktorý musela absolvovať, a na ktoré sa odvolávala aj optimalizácie jej zdrhol autobus. Ako sa teda potom má prestupovať?
Následne ak zaklopala na predné dvere autobusu a chcela sa opýtať tak ju akurát vodič sprdol že rozbije klopaním okno.
Keďže som s touto známou išiel v úseku - Gymnázium - Saratovská pri parku, tak mi stihla povedať ešte omnoho viac zážitkov, ako som tu prerozprával.
Potvrdzuje to aj moju teóriu, že sa vodičov neoplatí ani nič pýtať. A nedajbože úsmev od vodiča na cestujúceho už nehrozí vôbec. Škoda.
Osobne mám názor, že komunikácia cestujúcich a vodičov by sa mala nahrávať na záznamové zariadenie (podobne to majú v BA s revízormi).
Záverom však musím dodať, že hore uvedené sa vzťahuje na väčšinu, ale nie na všetkých vodičov. Viem aj o takých, čo sú príjemní k cestujúcim, ochotní a napr. teraz v zime majú v autobuse vždy príjemne teplo.
Taktiež chápem, že aj šofér autobusu je len človek a veľa vecí ho za deň môže vytočiť, ale, to zasa nikoho neoprávňuje byť potom nepríjemný na všetkých ostatných.
MA MHD