Reakcia na: MA MHD #9272:
jasné, vysvetlím:Dlhé Hony - sú hlavnou zastávkou pre dnešné linky 5 a 28. Aj preto tie linky tadiaľ idú. Takže by som ju preto dal ako pevnú, v smere na Juh tam vždy vystúpi dosť ľudí, tak preto.
Kubra ZŠ - kvôli malým žiakom, faktom je že v "a" to je zbytočné, ale je to významná ZŠ mesta, tak aby deti naozaj nemuseli zvoniť (alebo sa nariadi interne, že sa síce urobí na znamenie, ale medzi 7:00 a 08:30 a 11:30 až 15:30 sa tam bude zastavovať pevne).
Kasárenská: bral som ju ako niečo, kde treba zastavovať kvôli dodržaniu chrona, aby už ozaj nebol veľký nadbeh zo Záblatia, ale ok, nech je.
Piešťanská: presne to vystupovanie (tam nasadá ozaj už málokto, tak ak vo voze sa nik nedvíha, vie to aj vodič odhadnúť, ale ok).
Richard Ščepko
Tie vozidlá RZP môžu byť relevantný argument. Len nerozumiem, prečo to na západe funguje. Kde trend ochrany najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky a zároveň prioritizovať MHD.
Aj tú zastávku Gymnázium registrujem. Tá musí prejsť rekonštrukciou, no ukazuje sa, že aj tie dve pri nemocnici. Preto je na mieste sa pýtať, či zas len plátať, alebo komplexne rekonštruovať.
Po výmene vedúceho na Útvare dopravy je prísľub každú rekonštrukciu automaticky robiť s kasselákom. Na jednej strane som rád, že tento prvok sa mojim pričinením uchytil, no ešte viac ako táto samochvála ma teší určitá zmena myslenia na vedúcej pozícii tohto útvaru. To fakt dáva veľkú nádej na pozitívny posun vpred. Aj keď jeho iniciatívou boli navrhnuté niky na Soblahovskej, stále je veľký potenciál na zlepšenie.
Ešte k tej Legionárskej. Áno, je tam možno až zbytočne široký chodník. No ak je naozaj zbytočne komfortný, zúžením by mohla vojsť cyklotrasa, prípadne izolačná zeleň. Stačil by aj pomerne úzky pás zelene. Už to by mohlo humanizovať túto časť uličného priestoru.
http://www.dnes24.sk/images/photoarchive/sized/700/2015/11/17/Sturova-zelen-5.jpg
http://img.topky.sk/900px/1659147.jpg/bratislava-sturova.jpg
Súvislý pás zelene sa napr. v Prahe začal používať na zadržiavanie vody v čase dažďov. Aby voda zostávala v krajine a nezaťžovala verejnú kanalizáciu. Ale to už som v zbožnom želaní. Len som chcel napísať, že kvalita ulíc už dávno nie je len o novom asfalte pre autá. Aj ulica je verejný piestor.
K tej nike posielam ešte výrez Manuálu verejného priestranstva Prahy, ktorý sa okrem iného venuje aj takýmto prvkom.
Ešte raz veľká vďaka za každý postreh. Ešte budem mať k tejto téme stretnutie s vedúcim spomínaného útvaru.