Reply on: LUK #9275:
Ja som za. Funguje to aj tak v Martine. Vsak ked su ludia na zastavke aj tak tam autobus zastavi. Hlavna funkcia je pri vystupe!
ale to je v Trencine utopia ,to je jasne... aj pohodlie v autobusoch robi dnes svoje,tie cesty po ktorych jazdia su otrasne,autobusy kavu zo strany na stranu,trasu a hrkocu(tie skor menene tipy),ludia nadavaju,nevraviac o cudzincoch ktory su zhrozeny...mesto by malo mat prioritu vyasfaltovat na novo prave taketo cesty a aut.zastavky...a hlavne si nejakym sposobom musia cestujuci zvyknut ze vodic autobusu nie je taxikar,u nas prestali citat vyvesky,inde si otvaraju sami dvere,tu nevedia zazvonit ked treba...cele je to nejake divne vsetko v tom nasom meste... mlades ktory uz nie je ucena od malicka cestovat a vyuzivat autobus ked vam nastupi nevie slovo povedat,vodic aby vsetko z nich pacil...je to skratka drina vo vsetkych smeroch...
Nehovoriac, ak chodím pešo. Jeden významný dánsky urbanista po návšteve Bratislavy skonštatoval, že žijeme ešte v automobilovej puberte. Kde vlastníctvo auta znamená spoločenský status... Neviem si jednoducho vytĺcť z hlavy, že MHD by mala byť nosným dopravným systémom. Postupne, ale systematicky (vozový park, infraštruktúra, grafikon a pod.).
Richard Ščepko
Tie vozidlá RZP môžu byť relevantný argument. Len nerozumiem, prečo to na západe funguje. Kde trend ochrany najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky a zároveň prioritizovať MHD.
Aj tú zastávku Gymnázium registrujem. Tá musí prejsť rekonštrukciou, no ukazuje sa, že aj tie dve pri nemocnici. Preto je na mieste sa pýtať, či zas len plátať, alebo komplexne rekonštruovať.
Po výmene vedúceho na Útvare dopravy je prísľub každú rekonštrukciu automaticky robiť s kasselákom. Na jednej strane som rád, že tento prvok sa mojim pričinením uchytil, no ešte viac ako táto samochvála ma teší určitá zmena myslenia na vedúcej pozícii tohto útvaru. To fakt dáva veľkú nádej na pozitívny posun vpred. Aj keď jeho iniciatívou boli navrhnuté niky na Soblahovskej, stále je veľký potenciál na zlepšenie.
Ešte k tej Legionárskej. Áno, je tam možno až zbytočne široký chodník. No ak je naozaj zbytočne komfortný, zúžením by mohla vojsť cyklotrasa, prípadne izolačná zeleň. Stačil by aj pomerne úzky pás zelene. Už to by mohlo humanizovať túto časť uličného priestoru.
http://www.dnes24.sk/images/photoarchive/sized/700/2015/11/17/Sturova-zelen-5.jpg
http://img.topky.sk/900px/1659147.jpg/bratislava-sturova.jpg
Súvislý pás zelene sa napr. v Prahe začal používať na zadržiavanie vody v čase dažďov. Aby voda zostávala v krajine a nezaťžovala verejnú kanalizáciu. Ale to už som v zbožnom želaní. Len som chcel napísať, že kvalita ulíc už dávno nie je len o novom asfalte pre autá. Aj ulica je verejný piestor.
K tej nike posielam ešte výrez Manuálu verejného priestranstva Prahy, ktorý sa okrem iného venuje aj takýmto prvkom.
Ešte raz veľká vďaka za každý postreh. Ešte budem mať k tejto téme stretnutie s vedúcim spomínaného útvaru.