Reply on: LUK #9275:
Ja som za. Funguje to aj tak v Martine. Vsak ked su ludia na zastavke aj tak tam autobus zastavi. Hlavna funkcia je pri vystupe!
ale to je v Trencine utopia ,to je jasne... aj pohodlie v autobusoch robi dnes svoje,tie cesty po ktorych jazdia su otrasne,autobusy kavu zo strany na stranu,trasu a hrkocu(tie skor menene tipy),ludia nadavaju,nevraviac o cudzincoch ktory su zhrozeny...mesto by malo mat prioritu vyasfaltovat na novo prave taketo cesty a aut.zastavky...a hlavne si nejakym sposobom musia cestujuci zvyknut ze vodic autobusu nie je taxikar,u nas prestali citat vyvesky,inde si otvaraju sami dvere,tu nevedia zazvonit ked treba...cele je to nejake divne vsetko v tom nasom meste... mlades ktory uz nie je ucena od malicka cestovat a vyuzivat autobus ked vam nastupi nevie slovo povedat,vodic aby vsetko z nich pacil...je to skratka drina vo vsetkych smeroch...
Nehovoriac, ak chodím pešo. Jeden významný dánsky urbanista po návšteve Bratislavy skonštatoval, že žijeme ešte v automobilovej puberte. Kde vlastníctvo auta znamená spoločenský status... Neviem si jednoducho vytĺcť z hlavy, že MHD by mala byť nosným dopravným systémom. Postupne, ale systematicky (vozový park, infraštruktúra, grafikon a pod.).
MA MHD
Zaujímalo by ma, PREČO nie Dlhé Hony, Beckovská, Kubrá-ZŠ, Piešťanská, Kasárenská.
Z, toho čo mám odpozorované ja, tak Dlhé Hony majú podobnú vyťaženosť ako Inovecká, rovnako aj Beckovská (tá možno trochu viac). Ale počet cestujúcich sa pohybuje na týchto zastávkach od 0-3(4) ľudí na spoj. Takže ideálne na zastávky na znamenie
Na zastávkach Piešťanská a Kubrá, ZŠ vodiči väčšinou ani nezastavujú. Piešťanská patrí medzi najmenej vyťažené zastávky MHD (ale OK, nech je teda stála, kvôli vystupovaniu) a Kubrá, ZŠ mimo špičky tiež býva prázdna. Na Kasárenskej je vyťaženosť od 0-4 cestujúcich. Opäť, všetky 3 ideále na zastávky na znamenie.
V Zlatovciach by som pokojne dal na znamenie väčšinu zastávok, teda: Kasárenská, Hroznová, Hanzlíkovská, Záblatská, Záblatská-pošta. Vzhľadom k tomu, ako v tejto oblasti krúži MHD, tak by ju zastávky na znamenie mohli veľmi zrýchliť. V BA sú na znamenie už takmer všetky zastávky mimo centra a stredov sídlisk.
Tie návrhy som dal na základe toho, čo som sám videl pri jazdách v MHD. Podotýkam, že väčšina týchto zastávok čo som navrhol nebola vyťažená ani cez pracovné dni. Bral som do úvahy nastupovanie i vystupovanie.
A aj po zavedení optimalizácie bude určite potreba zrýchliť MHD. A keď nemáme pruhy pre MHD, tak je dobré si pomôcť aspoň takto. Týmto riešením môžu pokojne autobusy stáť aj "pri každej vŕbe" ale pokiaľ danú zastávku nebudú cestujúci aktuálne potrebovať, spoj sa nezdrží. Taktiež môžeme skrátiť jazdné doby.