Reply on: kvorka #9274:
Takže, finálny návrh zastávok na znamenie (píšem vrátane súčasných):Červená zóna: Inovecká, Cintorínska, Soblahovská, Beckovská, Biskupice-cintorín, Biskupice-čistička, Ku štvrtiam, Pod Juhom
Žltá zóna: Záblatie-Cintorín, Zlatovská-VOD-EKO, Záblatie-Nadjazd, Hroznová, Kasárenská, Ľ. Stárka, Piešťanská, Hanzlíkovská
Zelená zóna: Opatová-Horeblatie, Kubrá-ZŠ (mimo začiatku a konca vyučovania), Kubrá-Záhrady, Kubrá-Dubová, Kubrická, kpt. Nálepku, Opatová-nadjazd
ale to je v Trencine utopia ,to je jasne... aj pohodlie v autobusoch robi dnes svoje,tie cesty po ktorych jazdia su otrasne,autobusy kavu zo strany na stranu,trasu a hrkocu(tie skor menene tipy),ludia nadavaju,nevraviac o cudzincoch ktory su zhrozeny...mesto by malo mat prioritu vyasfaltovat na novo prave taketo cesty a aut.zastavky...a hlavne si nejakym sposobom musia cestujuci zvyknut ze vodic autobusu nie je taxikar,u nas prestali citat vyvesky,inde si otvaraju sami dvere,tu nevedia zazvonit ked treba...cele je to nejake divne vsetko v tom nasom meste... mlades ktory uz nie je ucena od malicka cestovat a vyuzivat autobus ked vam nastupi nevie slovo povedat,vodic aby vsetko z nich pacil...je to skratka drina vo vsetkych smeroch...
Nehovoriac, ak chodím pešo. Jeden významný dánsky urbanista po návšteve Bratislavy skonštatoval, že žijeme ešte v automobilovej puberte. Kde vlastníctvo auta znamená spoločenský status... Neviem si jednoducho vytĺcť z hlavy, že MHD by mala byť nosným dopravným systémom. Postupne, ale systematicky (vozový park, infraštruktúra, grafikon a pod.).
MA MHD
Vzhľadom na kritiku k nemocnici sa vrátim k svojmu pôvodnému návrhu, a to gymnázium. Chápem, že je to určite náročnejšia investícia, pretože je potrebné na zastávke okrem obrubníka spraviť minimálne novú plochu vozovky (z betónu). Ale, kde v Trenčíne je zastávka, kde stačí len osadiť kasselák, bez potreby rekonštrukcie povrchu? Myslím, že nikde. Už som to písal asi veľakrát, ale osadenie kasseláku ku gymnáziu ešte tento rok, by bolo spolu s optimalizáciou v priebehu krátkej doby ďalšie výrazné skvalitnenie MHD, ktoré by určite vzbudilo pozornosť nielen cestujúcich MHD, ale i ostatných motoristov. + odstránilo by sa ďalšie negatívum odpudzujúce od MHD - kolísanie autobusov v zastávkach. K optimalizácií by to bol výborný doplnok.
Prípadne, na poslednej diskusií k MHD sa spomínala rekonštrukcia Karpatskej ulice. Teoreticky by bolo fajn použiť ten kaseelák možno aj na novú zastávku Karpatská, kde by sa zapracoval počas rekonštrukcie cesty ako aj výstavby samotnej zastávky. A možno by takáto novinka pomohla aj ku propagácií a zabezpečeniu vyťaženosti MHD na Novinách. Čo myslíte?
Keď som pri zastávkach, zaujalo ma, že návrh optimalizácie stále nepracuje so zastávkami na znamenie. Keď hovoríme o skrátení cestovného času, ako o ďalšom spôsobe prilákať ľudí do MHD, tak na zastávky na znamenie nesmieme zabudnúť. Zoznam mojich návrhov:
Červená zóna MHD (mimo súčasných): Inovecká, Cintorínska, Soblahovská, Dlhé Hony, Beckovská, Biskupice-cintorín, Biskupice-čistička
Žltá zóna: Záblatie-Cintorín, Zlatovská-VOD-EKO, Záblatie-Nadjazd, Hroznová, Kasárenská, Ľ. Stárka, Piešťanská
Zelená zóna: Opatová-Horeblatie, Kubrá-ZŠ, Kubrá-Záhrady, Kubrá-Dubová, Kubrická, kpt. Nálepku