Reakcia na: Mike #13623:
Presne tak. Potom pokojne môžeme považovať aj súčasné linky 1+22, 2+12, 3+13, 7+17, 23+28, 27+31 za jednu linku.
Tiež mám obavu, ako budú cestujúci zo Saratovskej vnímať L1, keď len vybrané spoje pôjdu na Saratovskú. Nebolo by dobré označiť ich 1s?
Čo sa týka L6, na Hasičskej nastúpia Sihoťári a pri Maxe bude autobusom znieť, ,,kam to ideme?!,,.
Dobre si pamätám na 2006 keď spoje L1 končili aj na AS a vždy na stanici v autobuse ostal niekto, čo chcel ísť do Kubrej.
Ale tento problém bol spočiatku aj na v r.2016 novej L4 keď každý druhý ,,a,, spoj končí na VÚO. Zvykli si, ale trvalo to dlho. Tiež L6 končiaca na stanici.
Po novom, aj po ,,zjednodušení,, je týchto pikošiek podobne.
TomoSK
Skvelým príkladom je vnímanie neuveriteľne skorej rannej špičky. V súčasnosti napríklad premáva linka 1 v kombinácii s linkou 22 v počte ŠTYRI spoje za hodinu už prakticky od 4:40, s odchodmi o 4:40, 5:00, 5:20, 5:40, 5:50, 6:00, čo znamená, že už od 5:40 dokonca prechádza do chvíľkovej desaťminútovky. Realita z počítadiel cestujúcich je taká, že s výnimkou dvoch návozov na pracovné zmeny na šiestu hodinu je maximálna obsadenosť tých autobusov v skutočne hustom špičkovom intervale na maximálnej hodnote 18 cestujúcich v autobuse, bežne sa však skôr pohybuje na úrovni 10-13 cestujúcich, čo vo voľnom preklade znamená, že v autobuse sú dokonca voľné celé dvojsedačky.
Naopak vo večerných hodinách (beriem do úvahy víkend) smerom z Gymnázia na Juh je to presne naopak, s výnimkou spojov linky 24 do zatvárajúceho sa OC Laugaricio tie počty cestujúcich vo vozidle začínajú na úrovni 14-16 cestujúcich a strieľajú až k 31-34 cestujúcim V PRIEMERE na vybraných spojoch, a to sú spoje s odchodmi 20:31 a 21:31 z Gymnázia, teda v čase, kedy by už mala byť "v meste púšť". Preto sa pýtam, na základe čoho sa tvrdí, že sa jedná o "vec vysnenú ale číselne nepodporenú"? Realitou roku 2024 je to, že čo viem ušetriť na neprimerane skorom začiatku rannej špičky, kedy vozím skutočne vzduch, viem preniesť do večerných hodín. Ale chápem, že pri súčasnom režime práce je najjednoduchšie začať ráno z ostra a postupne až do večera spoje uberať.
Nižšie pár príkladov z veci vysnenej, ale číselne nepodporenej, komentáre sú pri jednotlivých prílohách.
Bežný obraz súčasných večerných spojov z mesta. Pre drvivú väčšinu z nich platí, že v nich cestuje násobne viac cestujúcich, než medzi 4. a 6. hodinou, kedy častokrát platí už špičkový interval.
Rozloženie spojov do času z Juhu nezohľadňujúce reálne správanie cestujúcich.
APC - všetky spoje v skorých ranných hodinách pracovných dní školského roka po odchode zo zastávky Mateja Bela.