Tatranské električky čaká modernizácia

Po dvadsiatich rokoch prevádzky prejdú tatranské električky veľkou modernizáciou.

Železničná spoločnosť Slovensko vyhlásila verejnú súťaž na zhotoviteľa modernizácie 15 elektrických jednotiek Stadler GTW 2/6 radu 425.95, ktoré v súčasnosti premávajú na tratiach Tatranských elektrických železníc (TEŽ). Elektrické jednotky radu 425.95, boli okrem jednej uvedené do prevádzky v rokoch 2001 - 2002, a tak po dvoch desatročiach prevádzky si už žiadajú modernizáciu.

Požadované práce budú zahŕňať nielen kompletnú modernizáciu interiéru jednotiek, opravu vozidlových skríň, ale aj výmenu riadiaceho systému, ktorý bude umožňovať prevádzku minimálne troch spriahnutých jednotiek. Taktiež je požadovaná výmena trakčných meničov a meničov pomocných pohonov, pričom súčasné výkonové GTO tyristory majú byť nahradené modernejšími IGBT tranzistormi.

V rámci modernizácie bude do vozidiel nainštalovaná aj celovozidlová klimatizácia, ktorou jednotky doteraz vybavené neboli. Okrem nového determálneho zasklenia budú na bočných oknách osadené aj sťahovacie roletky. Pre cestujúcich pribudnú v interiéri tiež elektrické zásuvky 230 V a USB zásuvky umožňujúce nabíjanie mobilných zariadení. Internetová konektivita pre cestujúcich bude riešená Wi-Fi pripojením. Modernizáciou prejde aj vozidlový informačný systém. Dizajnmanuál pre modernizáciu interiéru vozidiel je súčasťou súťažných podkladov (od str. 89).

Modernizácia jednotiek bude môcť byť vykonávaná buď priamo v rušňovom depe Poprad, alebo alternatívne v priestoroch zhotoviteľa. Naraz budú môcť byť modernizované najviac tri jednotky. Prvá jednotka má byť zmodernizovaná do 15 mesiacov od účinnosti zmluvy, každá ďalšia jednotka by mala byť zmodernizovaná do troch mesiacov. Ukončenie modernizácií všetkých jednotiek je požadované najneskôr do 30. novembra 2023.

Predpokladaná hodnota zákazky je 31,5 mil. € bez DPH. Financovanie má byť zabezpečené z eurofondov cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra. Uchádzači môžu ponuky do súťaže predkladať do 12. januára 2021.

Spolu s dodávkou nových hybridných ozubnicových jednotiek tak cestujúcich vo Vysokých Tatrách čaká v najbližších rokoch výrazné zvýšenie komfortu cestovania ekologickou elektrickou koľajovou dopravou.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #5:
On bol školár, fíru nerobil, tak mi to nepríde ako jeho nápad. Skôr či to nie je nejaké superlowcost riešenie ŽOS Vrútky. Ale ak to máš priamo od zdroja, nehádam sa.
Reakcia na: ufo #4:
Tak na pôvodné Tetrapaky si robil zadanie ing. Miloš Slávik, preto majú napr. štvrť storočia po dodaní goríl volant...
Reakcia na: S499.1023 #2:
No u ZSSK si zadanie robí väčšinou dodávateľ. Teraz už je viacmenej jasné, že Stadler bude zase robiť len krovie v súťaži na Pantery pre Košice.
To vyzerá byť veľmi rozumne navrhnutá modernizácia, že by sa konečne aj u ZSSK pohli ľady?
Som prekvapený, ako detailne je tam riešený dizajnmanuál. 🙂 👍