V decembri 1987 sa zaradila do pravidelnej premávky v MHD v Bratislave prvá kĺbová Karosa C 744 na Slovensku. V rokoch 1988 – 1992 ju naprieč Slovenskom doplnilo ďalších 99 nových vozidiel tohto typu. Jazdili takmer v každom okrese, najmä na najvyťaženejších spojoch prímestských liniek SAD, dopĺňali a neskôr aj nahrádzali Ikarusy 280.10.
Napriek prímestskému charakteru kĺbové Karosy C 744 našli pravidelné uplatnenie aj v MHD v Bratislave, Piešťanoch, Nitre, Považskej Bystrici, Bánovciach nad Bebravou, Prievidzi, Zvolene, Banskej Bystrici, Brezne, Rimavskej Sobote, Žiline, Ružomberku, Liptovskom Mikuláši, Spišskej Novej Vsi, Prešove, Košiciach i Humennom. V rámci prejazdov z prímestskej dopravy bolo možné stretnúť kĺbovú Karosu C 744 na vybraných školských spojoch MHD aj v Trnave, Hlohovci, Svite a Poprade.
O kvalite týchto autobusov môže napovedať aj ich životnosť – milénia sa dožilo 97% z nich, „plnoletosti“ takmer polovica. Najdlhšie v pravidelnej premávke s cestujúcimi vydržala KE-477HF, ktorá ešte aj v roku 2017 zasiahla do výkonov v MHD, teda 30 rokov od zaradenia prvej kĺbovej Karosy. V budúcnosti sa tak s najväčšou pravdepodobnosťou s Karosou C 744 stretneme už iba príležitostne, ak niektorý z majiteľov historických autobusov pôjde svoju kĺbovú Karosu „prevetrať“. V súkromných zbierkach historických autobusov na Slovensku by sa mohli nachádzať 4 vozidlá tohto typu.
Pri príležitosti ukončenia premávky autobusov tohto typu bol aktualizovaný a doplnený aj prehľadový článok o Karosách C 744 na Slovensku.
Author