Informoval som sa aj na mestskom úrade, konkrétne u viceprimátora Wzoša, či nevie niečo viac o tíchto vozoch (pretože sa dostala ku mne informácia, že Troliga mieni nakupovať nové vozy pre MHD Poprad). Viceprimátor mi túto informáciu vyvrátil. Povedal, že nákup nových vozidiel určuje mestské zastupiteľstvo, ktoré tento návrh o kúpe musí schváliť.
Neviem, či to je len fáma alebo fakt, ale počul som hypotézu, že jeden Karsan stojí v dielňach SAD na Hraničnej ul. v Poprade. Už asi dva mesiace tam nesmú chodiť vodiči si robiť ani údržbu na voze. Len nedávno začali na SADke nové poriadky; boli dosadené dve nové ekonómky, resp. osoby z odvetvia ekonomiky a medzi AS a areálom SAD v Poprade jazdí nejaký týpek na Porsche Cayenne. No uvidíme, čo to ešte bude.
Troliga bus spustil novú verziu stránky, texty síce pomenili menej než by sa žiadalo, ale miesto univerzál obrázku Fenixa tam pribudli vcelku pekné fotky prevádzkových vozov spod tatranských končiarov.
Hlavne ma však šokovala nová sekcia - vyzerá to, že idú skúšať šťastie s distribúciou tureckých midibusov Karsan... Vie sa niečo viac v miestnych končinách?
Tak som pozrel zoznam vydaných homologizácií a typových schválení, ale nič nové od Troligu tam nepribudlo - ani ako nové, ani ako rozšírenie existujúceho.
S tým Ruskom je to tiež také všelijaké - už mali minimálne dve tamojšie fabriky ma kooperáciu, ale s prvou to padlo a v druhej to tiež nevyzerá na skutky. Dva známe vozy z r. 2012, čo tam šli, mali motory Euro4+, takže na pokračovanie výroby nepotrebujú čakať na novú administratívu, akurát nechápem, ako sa zvládlo prihlásiť ich s takou normou u nás a až následne exportovať.
Zaujímavé však je, že pre Pegasus je od 11/2012 rozšírené schválenie aj pre motor Iveco. Vie sa o voze v takej verzii?
----
Duški: tvoja pochybnosť ohľadom schválenia je čisto názorová alebo sú tam dáke vážne prekážky?
Ak chcem vyrábať autobusy (bez ohľadu na emisnú normu) v niečej licencii (napr. SOR vs. Solbus, Gräf&Stift vs. MAN), tak potrebujem licenciu. Ak chcem vyrábať autobusy z vlastného vývoja, nepotrebujem licenciu. A "licencia na autobusy Euro 6" je nezmysel už fakticky, normu Euro 6 spĺňa motor, nie autobus.
Vau, ďakujem, konečne vidím, ako vyzerá Taurus! (síce som sa ruskými stránkami hrabal, ale toto mi ušlo). Okrem nich toho asi veľa nevyviezli, vo výrobných číslach na e-d veľmi nie sú také medzery (iba na 4 Pegasy mínus aktuálne dianie, okrem toho existoval Leonis s mierne iným lakom a rovnými madlami v stredných dverách, videný 3/2010 vo výrobe - http://www.busportal.sk/images/stories/2010/6306_005.jpg )
Alebo to môže byť z aj z toho dôvodu, že spoločnosť SAD vyhodila všetkých mechanikov z prevádzky Poprad, teda do tejto prevádzky musia chodiť mechanici z Levoče a Prešova. Čo som počul, tak väčšie opravy v Prešove vykonáva kuchár, cukrár a čašník (nie je to overená informácia), preto je asi potreba vyškolených ľudí v tomto odbore.
Duški: No, nechcem robiť urýchlené závery, ale spadnú do lekváru.
Tvoje nápady v podstate hodili do koša, lebo šak bude priekum, ten nám povie čo a ako. Šak ono fajn, je to štandardný postup, ale zaujímalo by ma akým spôsobom ten priekum budú robiť. Čísla zo strojčekov nedokážu podať relevantné údaje, v rámci ktorých by sa dalo uvažovať o nejakom novom trasovaní MHD.
Ten druhý prívlastok sociologický ..., no tu už by sme sa mohli niekam dostať, ale nech to zas nie je typu "vyplňte dotazník" na internete. Kto bude smerodajná skupina? Nikdy sa nebude dať vyhovieť každému, a ako z týchto názorov spraviť niečo univerzálne tak to sa tvorcovia zapotia.
U nás v SNV urobili tiež "výskum" a tam zistili, že keďže sídlisko Mier je najväčšie, tak že si zaslúži najviac spojov. A preto na linku MHD č.6 odporučili nasadiť hafo spojov, no a v súčasnosti jazdí na tej linke až 1 spoj. Je to zaujímavé, že vtedy sa na môj názor nikto nepýtal, len odrazu prišli hotové výsledky a podľa nich sa začalo riadiť.
V Popradskej MHD sa vyznáš, myslím, veľmi dobre, keď si sa angažoval a šiel až za "hradnými" pánmi, a osobne mi je to ľúto, že sa budú odvolávať len na prieskum.
Jasné, oni to potom dajú aj na pripomienkovanie, ale je otázka opäť, či len na Radnicu s tým či s návrhom súhlasia a či budú schopní to "zatiahnuť" alebo či si ohľadne toho pokecajú aj s ľuďmi povedzme niekde na mestských výboroch.
Opäť skúsenosť zo SNV: Prieskum priniesol nejaké novinky, ale "hurá systém" zvíťazil, pripomienkovanie veškeré žiadne a tak sa hneď uplatnili nové pravidlá. No len dnes z tých pravidiel u nás nezostalo skoro nič.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Duški Kubov