Samíčku, ale to nie je také jednoduché vymyslieť dobrý grafikon pre R s intervalom 120 minút, keďže po tratiach po ktorých jazdia, jazdí aj X iných vlakov. A keďže ICčiek je oveľa menej ako R, tak by to bolo zbytočné. Ešte k tomu R majú pravidelný interval takže by tento interval nebol problém aj pre TEŽku. Samozrejme najlepším, ale u nás takmer nemožným riešením by bolo zdvojkoľajniť TEŽku a tak by na nej mohol byť interval aký by si len chcel. Ale to, aby sa rýchliky prispôsobovali ICčkam a TEŽke zároveň je absolútna nechutná, donebavolajúca, nervyzdrcujúca, smradľavá, hovadina!!! Pochop to
Potom nech sa R prisposobia ICckam 131 a 141 su zly priklad. Tie sluzia vylucne na prepravu ludi z tych vlakov (aj ked samozrejme, preprava ostatnych nie je vylucena) a teda nemusia mat pravidelny interval.
Samo, prosím Ťa, už tu netrep blbosti. Keby si občas cestoval rýchlikmi a IC smerom z PP do KE, alebo naopak, tak by si videl, koľko ľudí vystupuje z vlaku a koľko ich ide potom do Tatier. Mám to odsledované a preto jednoznačne súhlasím s Karim. ICčka by sa mali prispôsobovať iným veciam a nie TEŽkou. A mne osobne sa mi to zdá byť celkom dobre vymyslené.
Všetko časom pochopíš. ? (hádam ? )
"podľa tvojej logiky by mali byť IC v Poprade v čase, keď tam budú aj rýchliky" - na tuto somarinu si ako dosiel? Pokial ma TEZ interval 60 min a R 120 min, tak potom by IC mali byt v Poprade cca 60 minut po rychliku.
"Vzhľadom na úplne inú cieľovú skupinu cestujúcich v IC" - v com?
Ostatne neviem ci je riesitelne, vecer sa s tym pohram.
podľa tvojej logiky by mali byť IC v Poprade v čase, keď tam budú aj rýchliky, čiže by ich niekde okolo Popradu mali predchodiť, čo by asi nebolo vhodné. Pri IC sú tieto faktory: 402 a 501 najskorší možný odchod z východzích staníc vzhľadom na MHD, 500 a 403 najneskorší možný príchod do cieľa vzhľadom na MHD a prípoje, 511 príchod do KE a PO do skupiny prípojných vlakov po 18. hodine, 404 a 405 obrat súpravy v KE + prípoje vo Viedni. A jedna vec, čo sa v tomto roku nejako nezadarila, nepredchodenie rýchlikov IC vlakmi. Ale v novom GVD vraj to už bude v poriadku...
Vzhľadom na úplne inú cieľovú skupinu cestujúcich v IC prípoje na TEŽ v Poprade nie sú prioritné, u R by to malo byť samozrejmosťou - žiaľ nie stále je. U IC je silná pre Tatry sobota 501 a sobota a nedeľa na 500, aspoň čo viem.
asi ťa sklamem, ale neviem o príchode schopného riaditeľa do SAD TN: aspoň podľa doterajších výsledkov. A nové označníky v TN? O nejaký ten týždeň pribudne galéria, tak uvidíš tie prehnité a prehrdzavené označníky, na ktorých niekedy ani nie sú označené linky, ktoré tam stoja. Takže okrem nových busov všetko po starom: predčasné odchody, neoznačovanie busov, nahovno CP, porušovanie zákona atď. ?
Pravidelný takt na TEŽ je možný v súčasnosti len pobytom všetkých vlakov jedného smeru v niektorej stanici cca 12 minút, ak si to pamätám. 120 minútový takt na rýchlikoch je zavedený už roky. A prispôsobovať polohy vlakov IC Popradu? Tie sa musia prispôsobiť podstatne dôležitejším faktorom. No a samozrejme, štát by musel pridať výkony do Tatier, pričom MDPT dlhodobo tvrdí, že doprava v Tatrách nie je základnou dopravnou obslužnosťou.
Riešenie? Sci-fi - upraviť dopravne (aspoň jednu) na TEŽ, aby boli približne rovnaké jazdné doby a takt by mohol byť.
Idealne by bolo keby tato prehnita spolocnost zaviedla pravidelny 120 minutovy takt na rychlikoch, k tomu zaviedla 60 minutovy takt na TEZ (a TREZ). IC-cka spravit tak aby v Poprade bol mozny prestup na TEZ. Aspon toto by mohol by zaklad pre normalny system dopravy v Tatrach
Skôr než nejaké rozširovanie trate električky by bolo imho užitočnejšie urobiť úpravy na tej dnešnej tak, aby tam mohol byť pravidelný 30 minútový takt.
Nerozumiem Tvojmu príspevku, lebo ja som neobviňoval SAD LM z dnešnej situácie! Veď všade v prvom rade platí, aké VVZ si objednávateľ objedná a (ne)kontroluje, také má.
Aj keď na druhej strane vysvetlivky v angličtine by snáď mohla SAD LM zariadiť aj vo vlastnej réžii. A vŕta mi v poslednom čase hlavou jedna vec, že do SAD TN prišiel schopný riaditeľ a po pár mesiacoch sa zrazu už cesťáky nelepia na zhrdzavené torzá 30 ročných zastávkových označníkov ako trebárs aj na Liptove, ale na nové označníky. Predpokladám, že to bola nejaká iniciatíva z SAD a kraj potom šplechol na to peniaze. Čiže niekedy sa možno dajú iniciovať zlepšenia aj od dopravcu.
Ale v prvom rade by sa o to mal zaujímať kraj. A ten by mal dať rozhodne viac peňazí na dopravu v turistickej sezóne. Veď do tej Jasnej by sa kľudne uživil 30 minútový takt celodenne. A cez Zuberec je to najkratšia spojnica LM a Oravy, takže v kvalitnom, dostatočne financovanom systéme by tam asi bola nejaká priama linka do Trstenej alebo čo to tam je, s nejakým midibusom do Hút a Zverovky ako prípoj.
"ale fakt nevidim v com ze sme to o tolko horsi od zbytku Slovenska"
- a také niečo som ja napísal kde?? ? Veď s verejnou dopravou to ide dolu vodou na celom území SR.
V BB fóre som pokiaľ si pamätám, tak som písal v tom zmysle, že AJ TAM ako na celom Slovensku skvalitňovanie dopravy začína a končí kúpou busu. A na tom trvám.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.