Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #1055:
zubačka na Pilatus neni základná dopravná obslužnosť, to je komerčná dráha... či aj u nás by mala byť ČHŽ, HLÚŽ, lanovka na Skalnaté pleso a Lomnický štít súčasťou IDS? ?

A nikde som nepísal o tom, že jedna zóna by mala zodpovedať vzdialenosti jednej zastávky. Ak niekto pôjde v rámci jednej zóny jednu zastávku, alebo 4, zaplatí za jednu zónu.
Reakcia na: barack40 #1052:
Aha, takže najmenšia zóna bude zodpovedať vzdialenosti jednej zastávky, koľko zón potom bude celoštátny IDS mať?
Reakcia na: barack40 #1052:
Tak skús na SwissPass bez doplatku zubačku na Pilatus napríklad...
Reakcia na: barack40 #1052:
Ale ak bude na celej ceste Horná Maríková - Žilina existovať jeden IDS, tak lístky SAD TN a DPMŽ tam existovať nebudú. Takže to čo ty vravíš je vlastne len to, ako nastaviť ceny pri zavedení IDS. BTW, ten lístok môže stáť rovnako ako súčet menovaných cien, nemusí byť nutne lacnejší.
Reakcia na: S499.1023 #1050:
minimálne SwissPass uznávajú všetci. Ale napr. aj Abonnement Général je platný u železničných dopravcov, aj u Postbusu. Ostatné lístky som neskúmal.

Netvrdím, že integrovaný lístok musí byť vždy výhodnejší. Avšak mal by byť výhodnejší hlavne vtedy, ak chce človek prestupovať. Napr ak niekto cestuje trasu Horná Maríková - Žilina (pričom nekončí na stanici), a cestuje Maríková - PB busom (SAD TN), BP - ZA vlakom (ZSSK) a potom MHD (DPMŽ), tak lístok by mal byť lacnejší, ako súčet cien lístkov SAD TN, ZSSK a DPMŽ.

A tarifný systém treba riešiť jednoducho tak, ako všade vo svete - rozdelením na tarifné zóny. Koľko zón precestujem, toľko zaplatím.
Reakcia na: S499.1023 #1049:
? veru nemal
Reakcia na: barack40 #1048:

1) Konkrétne ktorý druh CL musia uznávať vo Švajčiarsku všetci?
2) Koľko druhov integrovanách CL by muselo byť, aby niektorý z nich bol lacnejšíá ako lístok na jednu zastávku s jedným dopravcom? Môžeš predstaviť svoj návrh tarify?
Reakcia na: desina #1035:
Ten požierač manny zo Zločineckej Spoločnosti nemal iniciálky I. Ch.?
Reakcia na: Valec #1047:
O tom Švajčiarsku sa hádať nechcem, na celoštátnej úrovni tam asi nebude plnohodnotný IDS, ale niektoré druhy CL musia uznávať všetci (ostatne sa o tom píše aj v tomto texte z wikipedie). A je jedno, či ide človek autobusom, MHD, vlakom, loďou...

a integrovaný lístok by mal byť výhodnejší preto, aby to ľudí motivovalo kupovať práve ten. Ale v podstate to je jedno, najdôležitejšie je mať výhodnú cenu pri predplatných CL, a neobmedzovať ľudí počtom jázd, dôležitá by mala byť čisto iba trasa + čas platnosti
Reakcia na: barack40 #1044:
Vo Švajčiarsku majú celoštátny IDS? No ja teda neviem nejako extra po nemecky, ale mám za to, že tu tvrdia niečo iné: http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Schweizer_Tarifverb%C3%BCnde

Regionálny IDS sa dá spraviť celkom jednoducho, nikde nie je napísané, že hranice IDS musia sedieť presne s hranicami kraja. Ten Šamorín tiež raz v BID bude a možno to ani nebude tak dlho trvať.

Problém kartičiek je aj taký, čo na nich je nahrané. Keďže takmer všetci ostatní dopravcovia tam majú len elektronickú peňaženku, zatiaľ čo ZSSK tam má predplatné lístky. Ale podrobnosti neovládam.


Re #1046 barack40: Omyl, integrovaný lístok má nahradiť všetky tie ostatné, nemusí byť práve cenovo najvýhodnejší.
Reakcia na: desina #1045:
veď to je jasné. ? A tá cena "integrovaného" lístka by mala byť zo všetkých variánt najvýhodnejšia.
Reakcia na: barack40 #1044:
u IDS nejde ani tak o akceptovanie kartičiek dopravcov navzájom, ale o tarifu, lístky a kartičky IDS, ktorú potom uznávajú všetci a rovnakým spôsobom. Nieže tú istú vzdialenosť pôjdeš MHD za 0,66, SADTN za 0,70 a SADZA za 0,80...
Reakcia na: Valec #1042:
Hej, boli by sme popri Švajčiarsku celosvetový unikát. By ma zaujímalo, ako by sa tu dali spraviť regionálne IDS, keď hranice krajov vôbec nereflektujú prirodzené prepravné prúdy. Aby to potom nedopadlo tak, ako z zamýšľanej BID, kde taký Šamorín v IDS nebude, lebo je to TT kraj...

Tú prvú lastovičku som myslel v spolupráci ZSSK - iný dopravca. Totižto už roky funguje, že niektoré SADky a mestskí dopravcovia si navzájom akceptujú kartičky, kým ZSSK to vždy krásne odignorovala... preto hovorím, prv lastovička
Reakcia na: Valec #1042:
to je ale ten najväčší problém sa dohodnúť ...
Reakcia na: barack40 #1032:
IDS na celoštátnej úrovni? To vás v škole tie blbosti učia? Veď to by sme boli celosvetovým unikátom. ?

Re #1035 desina: ZSSK má len veľkú hubu, ale už niekoľko rokov len kecajú a zabezpečiť aby mali taktový grafikon nevedia (viem že to záleží najmä od ŽSR, ale keď sa chce tak to ide, viď RegioJet). I keď v prípade PB to nie je problémom, ale v iných mestách nebude žiaden rozumný dopravca rozbíjať cestovné poriadky len kvôli tomu, že GVD vyzerá ako noty na bubon.

Re #1037 barack40: Prvá lastovička? DPB ponúka možnosť zakúpiť si električenku aj na kartu Slovak Lines a to už viac ako 10 rokov. To že akceptuje aj karty ZSSK je len ďalší logický krok.

Re #1041 mds: A kde tam je problém? Však si tie kilometre zachádzky vyúčtuje SADka voči mestu a nebude ich účtovať VUCke. SlovakLines takto jazdí MHDčku v Malackách a Pezinku a funguje to (i keď lepšie by bolo, ako by to bolo osobitne, ale tam ide o viac ako jednu 2 km zachádzku).
Reakcia na: desina #1036:
presne tak najväčší problém je to že jedno je financované z VUC a druhé z Mesta. Vid príklad Kúnovca, jazdíme tam zachádzkou jedným spojov, ktorý robí neustále problémy vo využiteľnosti, navrhli sme SADke aby oslovila VUC a Mesto, že tam budú oni zachádzať v rámci spojov do Pružiny, ale najväčší problém je dohodnúť to že tá časť patrí mestu a VUC nebude platiť za tie služby, preto musí pristúpiť mesto a VUC k dohode o úhrade nákladov a to jest problémos....
Reakcia na: desina #1035:
môj názor je taký že ZSSK sa správa akokeby existovali len oni, žiadna komunikácia jednoduché rozhodnutie o spojoch a finíto. Niektoré spoje sa nedajú ani pri najlepšej vôle nastaviť ako prípojové...
Reakcia na: barack40 #1032:
IDS-ke sa nebránime . K tým čítačkam je to tak, momentálne sa budú meniť hlavné strojčeky, a čítačky vtedy keď sa rozhodne o prechode na nový čip potom sa vykoná úprava hardwaru. Ale všetko je momentálne v štádiu testovania u dodávateľov ako software a hardware.
Reakcia na: barack40 #1028:
o tom nerozhodujeme ani naša spoločnosť ani cestujúcich o tom rozhodujú poslanci za VMč

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.