Prečítal som si dnešné príspevky a bolo ich požehnane ? a dospel som k tomu, že stále neviem, čo vlastne od vodiča chcete!!! Predsa cenu CL určuje zamestnávateľ a nie vodič a DPMK rozhodol, že v meste sa bude predávať doplnkový CL v sume 14sk (súhlasím so SHORTYm a to zvýšiť cenu na 20sk bez pardónu pre každého).
Len si prosím nemyslite, že tu obhajujem nejakých .... v DP, aj ja si predstavujem dopravu v meste ako 100%tne fungujúcu a to so všetkým, čo k tomu patrí... ale my žijeme na slovensku a "Na Slovensku je to STÁLE tak"... ale raz, raz sa to zmení
SHORTY - tu napísal svoj názor za vodičov a netreba ho hneď "ukameňovať"... proste zamestnávateľ rozhodol a vodič poraď si, ako môžeš, len drž hubu a krok
S499.1023: mi odovzdal modrú gumu, absolútne neviem o čo mu "tu" ide
Papyr: ten tu stále o komunistoch (v DPMK je ich požehnane ☺ to vieme všetci )
Esicko: ten to na záver tak krásne vysvetlil - úplný súhlas (nečo v tom zmysle som písal včera)
Len si prosím nemyslite, že tu obhajujem nejakých .... v DP, aj ja si predstavujem dopravu v meste ako 100%tne fungujúcu a to so všetkým, čo k tomu patrí... ale my žijeme na slovensku a "Na Slovensku je to STÁLE tak"... ale raz, raz sa to zmení

SHORTY - tu napísal svoj názor za vodičov a netreba ho hneď "ukameňovať"... proste zamestnávateľ rozhodol a vodič poraď si, ako môžeš, len drž hubu a krok

S499.1023: mi odovzdal modrú gumu, absolútne neviem o čo mu "tu" ide
Papyr: ten tu stále o komunistoch (v DPMK je ich požehnane ☺ to vieme všetci )
Esicko: ten to na záver tak krásne vysvetlil - úplný súhlas (nečo v tom zmysle som písal včera)
KVKV
BARAKOVÁ NEMOCNICA A POLEPŠOVŇA
Druhou etapou výstavby trate na Južnej bolo jej predlženie k cintorínu. Medzi cintorínom a frankovkou (hotelom Strojár-dnes) bola stavba odbočky -vlastne vlečky k vojenskému lazaretu -onej barakovej nemocnici***. Nachádzala sa vlavo od južnej smerom k cintorínu. Dnes sú tam priemyselné objekty. Nemocnica bola najviac využívaná počas prvej svet.vojny. "Po príjazde vlaku s ranenými v špeciálne upravených nák. vozňoch na košickú stanicu, tie boli priamo po sieti pouličnej dráhy dopravené do vojenského lazaretu na Peštianskej ceste" -tolko volný citát z nejakého článku o košickej histórii. Myslím ,že niektoré objekty využívala armáda ešte v 70tych rokoch, ale vlečka zrušená omnoho skor.Presné informácie v starších mapách,katastrálkach, mohli by pomocť nadšenci v obore vojenskej histórie, je ich dnes dosť.
***/Baraky boli drevené stavby nevalnej kvality a vzhladu, vačšinou stavané ako provizórne, núdzové (lazarety, ubytovne pre armádu, núdzové obydlia pre chudobných atd...)
FNLP vtedy ešte nebola, a nikdy nebola vojen.nemocnicou.
JAVÍTÓINTÉZET - nápravné zariadenie pre mladistvých, polepšovňa ,oficiálne (podla mňa ironicky) Komenského ústav, po vojne veterinárny ústav (snáď až dodnes)
V objekte vlečka s rozvetvením, stopy by sa snáď našli aj dnes , zbytky kolajového napojenia sa zlikvidovali až pri prestavbe smyčky št.lok.
Boli tam dva vjazdy, jeden cez hlavný vchod, druhý z trate smerom k Aničke.