A ešte nečo doplním: Za podobné reakcie ako tu umiestnili Dopravák a Shorty udeľujem železničiarom titul Modrá guma. Keďže pôvodná farba uniforiem zamestnancov DP bola taktiež modrá, udeľujem titul Modrá guma aj tu.
1) Vodičom som bol 10 rokov. Doplnkový predaj CL sme nemali ale ako príťaž by som ho nepociťoval, väčšinou som mal vždy pár lístkov nakúpených a predával som ich v prípade potreby bez prirážky.
2) No tak teda aby si vodiči sami určovali pracovnú náplň, to teda rozhodne nie.
Za tú poslednú vetu by som Ťa vyhodil aj ako najlepšiejho kamaráta ? .
18:30 - 627 strhla trolej do obratiska hotel Strojár, poškodený zberač, L4 a 7 budú o chvíľu po prečistení koľají smer Kuzmányho-Štúrova a späť a smer Moldavská-Alejová a späť, presmerované cez Moldavskú a Alejovú.
V Brne sa robili skúšobky po vozovni v Medlánkach s T3 s povodnými čelami. To fakt chcú zase prerábať čelá na už dodaných T3? Veď už bolo počítané pri ich výrobe s prevádzkou s vv. Jednotný design síce posobí estetickejšie, ale nie je to nutnosť. Vo Viedni kedysi jazdili vleky c1 so starými dvojnáp. vozmi.
Už sme to tu viackrát rozoberali. Keď sa stavala Optima, DPMK navrhoval niektoré riešenia, ktoré by zlepšili obslužnosť OC mestskou dopravou. Všetko bolo zmietané zo stola s úškľabkom, že oni všetko majú presne naplánované a že všetko je v najlepšom poriadku. Po otvorení OC zrejme majú iný názor a začali robiť všetko možné aj nemožné, aby boli MHD-čkou lepšie obslúžení (druhý Optima bus, L15, ďalší Optima bus, L5, tlaky na DPMK pre lepšiu koordináciu liniek...). Zachádzky RA6 boli jedným z takýchto zúfalých pokusov naháňať si zákazníkov.
A prosím Ťa, ako si prišiel na to, že so softvérom to nebude môcť vyzerať tak ako to vyzerá dnes alebo že preto, aby to vyzeralo tak ako dnes musí byť vyvinutý extra soft pre DPMK? Podľa mňa, každý soft má funkciu, vďaka ktorej si môže užívateľ štýl cestovného poriadku navrhnúť sám. Dôkazom je skutočnosť, že polovica ČR používa FS Grafikon System Olomouc a každý má CP iné, aj čiernobiele aj farebné.
Excel nie je vhodný na tvorbu služobných CP, pretože je to stále zbytočná MANUÁLNA ROBOTA. Ako to mám ešte inak povedať?
"Spomenul som si, ze SAD pouziva SW (ak sa nemylim EMTEST) na vyrobu CP."
Žiaľ, pravda je o čosi viac krutá. VŠETCI už používajú SW na výrobu CP OKREM DPMK
Ked sme pri tych zastavkovych CP, tak by som rad vedel preco RA6 zastavovala v smere od USS na Kalinovsku aj pri OC Optima-vstup a OC Optima konecna (tento "jav" som spozoroval asi pred rokom na zastavke OC Laborec)
Mne slo o to, ze DPMK ma natlacenu soru prazdnych cestovnych poriadkov (doslova hrby) a kvoli nim by si musel dat vyrabat sotware (ak by chcel zachovat povodny styl cestovnych poriadkov), alebo ich vsetky do jedneho vyhodit v lepsom pripade rozdat a zacat nanovo. Inac to nieje nic tazke si urobit vo worde jednu sablonu aj s riadkami a prazdnym polom pre vpis zastavok. Ja som to skusal a slo to. Akurat mi tlaciaren nechce brat tvrde papiere. No a posledna moznost je si to vsetko spravit v Corel Draw alebo inom DTPcku.
Uznas sam, ze keby si kupili program, ktory by vyrabal zastavkove cestovne poriadky inaksim sposobom (nie ako teraz), vyslo by ich to drahsie.
Sluzobne cestovne poriadky sa robia v Exceli, ktory je na to vhodny.
Naviac je to aj estetickejsie, ako sucha trojdielna ciernobiela tabulka. Spomenul som si, ze SAD pouziva SW (ak sa nemylim EMTEST) na vyrobu CP.
Keď oveľa chudobnejšie DP majú na špecializovaný softvér, nemôže byť problém s ich obstaraním ani na DPMK. Skôr by som povedal, že DPMK nič také NECHCE, nieže nemá na to. Tu na diskusii nemôžem byť konkrétnejší, ale viem o čom hovorím.
Myslíš si vari, že je normálne v 21. storočí, aby sa odchodovníky klepali na stroji a služobáky ručne vyrábali vo Worde? Ani v DPMP nemôžeme príliš vyskakovať a predsa máme šikovný program bežiaci pod DOSom, kde sú v databáze všetky spoje a ich parametre a z toho následne program GE-NE-RU-JE zastávkové, služobné aj dispečerské cestovné poriadky. Samotné vyhotovenie zastávkového cestovného poriadku pre hoci aj 10 liniek tak netrvá viac ako 20 sekúnd.
Som rád, že sa na zľavnených CL v predpredaji môžeme zhodnúť.
A ako by ich podla Teba mali pisat? Ved ked uz ich maju dopredu natlacene a maju ich dost, tak preco nie (zbytocne vyrabat nove predlohy)? Na to by sa zisiel nejaky SW, sam ten pan co ich pise, mi rozpraval, ze aj existuje ale je prilis drahy. Preto sa pise vo Worde.
k predajom CL - urcite ste boli svedkom toho, ze rodina ktora mala deti dostala listky za 14Sk aj pre ne (neraz to skoncilo hadkou u vodica). Mali by mat aj v doplnkovom predaji zlavnene. Skor by som sa priklonil iba k zlavnenym, lebo z nich sa da vytvorit zakladne cestovne, ale zo zakladneho nie (t.j. aby vodic predaval iba 7Sk listky).
Jasné, s tým súhlasím. Niekedy sa to však môže obrátiť aj proti samotnému vodičovi. Raz som si vypočul príbeh jedného vodiča električky, ktorý ochotne nasmeroval jedného zablúdeného angličana. Za ten čas prešiel niekoľko zastávok, no podľa kontroly dispečingu to bolo jednoznačne zabávanie sa počas jazdy. Pravdu si síce obhájil, ale odvtedy na otázky vyžadujúce viac ako niekoľko slov, neodpovedá. A to nie je prípad nejakého košického vodiča, ale pražského. Pritom DP Praha je známy profesionálnym prístupom k svojim zákazníkom.
Pášeš, že cestujúci si má zabezpečiť dostatok lístkov, ak vie, že bude cestovať. A ak nevie? Ak sa rozhodne cestovať na poslednú chvíľu?
Otázka peňazí --> to je už váš košický problém, že tržbu za lístky odvádzate späť do podniku. Takto to máte zariadené, vysporiadajte sa s tým. Keď vás podnik núti vracať tržbu, nech vám zabezpečí miesto na odkladanie tržby.
Príklad opúšťania kabíny z dôvodu prehadzovania výhybky je špecifický a vzťahuje sa len na závislú trkaciu. Navyše ten dôvod nie je dôvodom pre odsúdenie doplnkového predaja ako takého. Vždy je tu ešte možnosť kabínu zamykať.
Ak vodiča doplnkový predaj na zastávke zdržiava, na vine je:
a) cestujúci - ak nemá drobné, alebo zrdžiava hľadaním peňazí - v tom prípade je vodič oprávnený predaj odmietnuť
b) vodič - ak nemá veci v kabíne poukladané tak, aby mal všetko na dosah ruky. Ak vodič nepochybí, celá "transakcia" nemôže trvať viac ako 5-10 sekúnd.
Ak vodiča doplnkový predaj počas jazdy rozptyľuje, je to jeho problém a jeho zodpovednosť, že sa počas jazdy nevenuje vedeniu vozidla. Predpis hovorí jasne - doplnkový predaj sa uskutočňuje počas pobytu vozidla na zastávke.
DP by mal zabezpečiť predaj zľavnených lístkov v automatoch. Ale nikdy nebudeš mať automat na každej zastávke. Prípadne vždy budeš mať nejaký automat pokazený, resp. cestujúci nebude mať čas si lístok kúpiť.
Napriek tomu, že nie som vodič MHD si dovolím k tejto téme sa vyjadriť. Nemusím byť vodič, aby som videl, že dobre zorganizovaný predaj je niekoľkosekundovou záležitosťou. Ak mám záujem o informáciu z prvej ruky, spýtam sa ktoréhokoľvek vodiča, ktorých poznám dosť. A žiaden z nich nikdy proti doplnkovému predaju nemal ani pol slova.
Za informovanie nie som platený ani ja, a predsa keď ma stretneš na ulici, rád Ti poradím, ak budem vedieť.
Nikto predsa nepožaduje od vodiča, aby na požiadanie vymenoval všetky kategórie cestujúcich s nárokom na zľavnené cestovné alebo informoval o otváracích dobách v predajniach DP. Ale ak sa pri nástup bez zbytočných prieťahov vodiča spýtam: "Prosím Vás, idete k starej nemocnici?" a on mi nie je ochotný povedať ani to "hej" alebo "ňe", tak si myslím, že by mal pouvažovať o svojich psychických predpokladoch pre výkon povolania v profesii vodič MHD.
Ja sa s Tebou nechcem hádať, ale toto je môj názor a moja argumentácia. Ak nesúhlasíš, môžeme diskutovať ďalej.
Samozrejme, ze vseobecne plati, ze pracovnik (tj. vodic) by mal byt za svoju pracu dobre ohodnoteny a mal mat dobre pracovne prostredie. Ale trochu dobrej vole ukazat moze, aj ked za to nedostane zaplatene. Ten komunisticky navyk, ze ja som plateny len za to a to a ked padla, tak cau praca, to uz by sme si mali sakra rychle odvyknut.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023
1) Vodičom som bol 10 rokov. Doplnkový predaj CL sme nemali ale ako príťaž by som ho nepociťoval, väčšinou som mal vždy pár lístkov nakúpených a predával som ich v prípade potreby bez prirážky.
2) No tak teda aby si vodiči sami určovali pracovnú náplň, to teda rozhodne nie.
Za tú poslednú vetu by som Ťa vyhodil aj ako najlepšiejho kamaráta ? .