Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sarko #24580:

Svojim sposobom to považujem za celkom rozumné.
Ale nerozumiem logike vedenia jednej trasy, aj dnes tak oblúbenej v dpmk.
Aký význam má priamy spoj v trase _ n.nemocnica - hl.pošta - st.radnica - Mlyn.Bašta/NMM - ? Naviac tento spoj slúži k prevozu "substrátu" z KVP.
Keď už teda k hl. pošte ,prosím, je blízko do centra, ale ďalej by bolo tieto linky viesť na NO a ďalej.
Ked už chcem prepraviť priamo A RÝCHLEJŠIE substrát z KVP na NMM , tak vediem linku od n.nemocnice paralelne s električkou až po NMM, ďalej k Ml.bašte .
podla mňa trasa n.nemocnica - hl.pošta - st.radnica - NMM/Mlyn.Bašta má oddovodnenie v JEDINOM prípade, to jest silná linka v ďalšom pokračovaní cez Masarykovu - Svatoplukovu - na stanicu. AKO NÁHRADA(dočasná???) zrušeného električkového spojenia.
Reply on: KVKV #24578:
Ja nikdy nezabudnem na teoriu inej znamej osobnosti: "Cim rychlejsie premava elektricka, tym vacsie vakuum pod nou vznika a tym mensia je sanca na jej vykolajenie."

O skutocnom presvedceni tejto teorie svedci aj uspesna rychlostna skuska bez vykolajenia na trati s prehliadnutim faktu, ze novy a stary usek trate este delil neprepojeny cca. metrovy usek alebo dokonca osobne cuvanim "na plne gule" na rychlodrahe od vyhybne Peres az ku kruhaku na Moldavskej a LEN ZOSLIAPNUTIM z jazdy cez esicko na peresskom moste! Tiez bez ujmy na zdravi...
Reply on: Sarko #24580:
Ja len dodám, že ťahať drôty sa mali aj na Podhradovú, do Kavečian ku ZOO ? , zdá sa mi, že pod drôtami mali byť aj Železníky, teda až ku dnešnému OC Cassovia.
Reply on: m2001 #24581:
O, samozrejme, tento fakt mi uplne vypadol a mohli by sme ho zaradit do samostatneho "stroskotavacieho bodu cislo 3". Ten sa vsak v sucasnosti v podstate uz prekonava, resp. je prekonany na 50% a to vybudovanim 2. noveho mosta pre smer Palackeho - Secovska cesta a zvysna polovica sa prekona dobudovanim mimourovnoveho premostenia zo Secovskej cesty ponad krizovatku Presovska cesta - Juzne nabr. a cez 1. novy most.
Reply on: Sarko #24580:
A určite k tomu prispela aj prestavba križovatky Prešovská/Sečovská
Reply on: KVKV #24558:
(Re BB forum #23200 draxter:)

1. etapa (1993): Lingov - Mlynska basta (ex Dom kultury)
1a. etapa (1995): Mlynska Basta - Nam. osloboditelov
2. etapa (?): Mlynska basta - Hlavna posta - Myslava
3. etapa (1998): Nam. osloboditelov - KVP, Lechkeho
4. etapa (?): Nam. osloboditelov (4a Zel. stanica po reko Stanicneho nam.) - Secovska - Dargovskych hrdinov, Exnarova

Z uvedeneho vyplyva, ze trolejbusy by odlahcili najvytazenejsie uzly autobusmi - Nam. osloboditelov a Nam. MMM a sucasne by sa sietou podobnou obrysom pomyselneho "zabaleneho cukrika" trolejbusy stretali na ich linkach v usekoch na Tr. gen. Ludvika Svobodu (od NO cez Secovsku na Exnarovu a od NMM cez Hlinkovu na Lingov) a na Tr. KVP (od NO cez Torysku na Lechkeho a od NMM cez Vojensku do Myslavy).

Cely tento velmi dobre premysleny projekt stroskotal na dvoch zalezitostiach:

1) Planovana rekonstrukcia Hviezdoslavovej ul. z jednosmernej od Mlynskej basty na obojsmernu a zmena Bacikovej+Tovarenskej z jednosmernej ku Mlynskej baste na pesiu zonu planovanu za cias primatorovania Schustera. Kvoli tomuto sa preskocila 2 etapa a zacalo sa s tahanim troleja na NO s neskorsou dostavbou 3. etapy.

2) Planovana kompletna prestavba predstanicneho priestoru, vyvolana planovanym zastavanim a prepojenim budov zel. a autobus. stanice a obratiska AD+TD, ktore ma obchadzat elektrickove obratisko bez jeho krizenia. Vdaka tomuto megalomanskemu planu vznikol dalsi zacarovany kruh, pretoze dovtedy sa nepotiahne trolejbus na stanicu, ktory by asi narobil vela skody krizenim trol. vedenia elektrickam az na dvoch miestach.
Reply on: Sarko #24576:

No ked si prave tam, vcera si spominal nerealizovane 2.a 4. etapu vystavby trol.siete. (na BB stranke).
Ktore to mali byt?
Pamätám si na osobný rozhovor s jedným pánom z vedenia dpmk. Ináč slušný zhovorčivý príjemný človek, neviem či tam ešte pracuje, len jeho jeho názory na koncepciu mhd boli ,povedzme trochu posunuté.
Jeho slávny výrok si budem pamätať navždy.
"..... najlepšie sú autobusy; ...tie ráno pošleme za bránu a nemusíme sa o nič starať."
Reply on: JJ #24518:
Hej, to je dobra slucka 🙂 Dufam, ze nielen tieto pravne zalezitosti, ale aj skusenosti v ostatnych smeroch z BB pomozu k udrzaniu TD v KE. Vsetko zle je na nieco dobre.
Reply on: JJ #24529:
Osobne si myslim, ze vacsina kompetentnych v DPMK (s vynimkou hrstky ludi, pre ktorych je MHD aj konickom) ani len netusi, co vsetko im zakon uklada. Zatial nedoslo ku akemukolvek vyjadreniu, ale ak zacne DPMK realizovat konkretne kroky smerujuce ku zruseniu TD, tak verim tomu, ze DPMK to len tak neprejde. Horsie je, ze sa moze nakoniec rozhodnut o "pomalom zabijani", t.j. nekupovat nove vozidla a nechat schatrat trate do nezvratitelnej miery. Na druhej strane sa za tu dobu moze stihnut "dopravna pohroma matuca kazdeho" zmenit na civilizovanejsiu firmu na cele s vedenim, ktore si uvedomi nenahraditelne vyhody ekologickej trakcie.
Reply on: cybernetic #24560:
? ? ? ? k tomu niet viac čo dodať. Jazdia ( teda, pardon, lietajú ) momentálne niekde po Európe tieto modre vtáky ❓
Reply on: Peter55 #24573:
Nemal som v láske ten hluk a smrad.
Reply on: 747 #24572:
Ano môžu, čo maš proti IK? ?
Reply on: Dynamax99 #24570:
To tu rovno môžu montovať staré Ikarusy. ?

*SOLARIS* maniak

Reply on: Nodes #24568:
alebo MC DONALD-u ?
A k tej firme Blue-bird.. ak tie plechovky tu budú vyrábať.... tak budem premýšľať o odsťahovaní... ❗
Reply on: Nodes #24568:
súhlasím... ❗ ❗
Reply on: *SOLARIS* maniak #24567:
Nechs tym palia do pizze. ?

*SOLARIS* maniak

Reply on: Peter55 #24565:
to budú najnovšie typy, ale nehrozí, že im to tu v KE dakto kúpil.
Reply on: Nodes #24564:
vyhodna cena znamena 10 melonov za kratky autobus, ved to pozname ☠ a co zvysi si podelime, a ani z vozovne nemusime vyjst, cize ani emaily netreba posielat, vsetko dohodneme radsej osobne, bez pritomnosti skriatkov

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.